بازدید 3032

تداوم آلودگی هوا در اصفهان

کد خبر: ۲۱۳۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۰ 26 December 2011
مديرکل حفاظت محيط زيست استان اصفهان گفت: آلودگي هوا در دي و بهمن ماه سال جاري ادامه خواهد داشت.

"احمدرضا لاهيجان زاده" روز گذشته در ستاد مديريت بحران استان اصفهان با اشاره به لزوم اجراي طرح زوج و فرد خودروها در شش ماهه دوم هر سال، اظهار کرد: در سه ماه آبان، آذر و دي، همه ساله پديده وارونگي دما اتفاق مي‌افتد و اجراي طرح زوج و فرد خودروها بايد در برنامه‌هاي استان قرار گيرد.

وي با اشاره به آلودگي ناشي از نيروگاه‌هاي توليد برق اصفهان، افزود: با توجه به کاهش توليد برق نيروگاه‌هاي اصفهان در زمستان و پاييز بايد از ظرفيت ساير نيروگاه‌هاي ديگر استان و کشور استفاده شود و فعاليت نيروگاه شهيد منتظري و اصفهان در اين فصول کاهش يابد و يا به طور کامل قطع شود.

مديرکل حفاظت از محيط زيست استان اصفهان با بيان ضرورت انجام اقدامات جدي براي جلوگيري از فعاليت کوره‌هاي شرق اصفهان در شرايط حاد، گفت: نيروي انتظامي بايد در شرايط بحراني آلودگي هوا با صنايع متخلفي که حاضر به قطع يا کاهش فعاليت‌هاي خود نيستند برخورد کند.

لاهيجان‌زاده با اشاره به اين‌که واحدهاي صنعتي فعال در شعاع 50 کيلومتري شهرها بايد عوارضي براي استقرار در اين شعاع پرداخت کنند، بيان کرد: اين صنايع، کم يا زياد، محيط پيرامون خود را آلوده مي‌کنند و عوارضي که پرداخت مي‌کنند بايد براي رفع آلودگي‌هاي زيست محيطي هزينه شود.

هم‌چنين "شيراني"، رييس دانشگاه علوم پزشکي اصفهان با بيان اين‌که وسايل نقليه عامل 70 درصد از آلودگي هواي شهر اصفهان است، گفت: مترو بايد هرچه سريع‌تر به بهره‌برداري برسد. مترو در برخي استان‌هايي که ساخت مترو را ديرتر از اصفهان آغاز کرده‌اند به بهره‌برداري رسيده است.

وي ادامه داد: معاينه فني خودروها بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد چرا که وسايل نقليه درون شهري سهم عمده‌اي در افزايش آلودگي هوا دارند.

شيراني با اشاره به تکرار هر ساله شرايط بحراني آلودگي هوا در شهر اصفهان، اظهار کرد: برنامه‌ريزي براي انتقال صنايع بزرگ مجاور شهر بايد انجام شود و هزينه‌هاي انتقال اين صنايع به خارج از محدوده شهري مشخص شود.

رييس دانشگاه علوم پزشکي استان اصفهان با بيان اين‌که استفاده از فيلترينگ با تکنولوژي بالا به دليل قيمت زياد و مباحث تکنيکي آن در صنايع رعايت نمي‌شود، افزود: با استفاده از فيلترينگ مناسب ميزان آلايندگي صنايع کاهش مي‌يابد و بسياري از آنها مي‌توانند به فعاليت خود ادامه دهند.

شيراني با اشاره به اين‌که اداره کل ميراث فرهنگي استان اصفهان بايد تاثير آلودگي هوا بر ابنيه تاريخي را به صورت علمي، بررسي و نتايج آن را اعلام کند، گفت: با وجود باران‌هاي اسيدي حفظ ميراث‌ تاريخي امکان پذير نيست.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار