بازدید 28086

بهترين سريال‌هاي سال 2011

کد خبر: ۲۱۳۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۱ 25 December 2011
«امپراطوري ساحلي» و «بازي براي تخت‌ها» در صدر 10 سريال تلويزيوني برتر سال 2011 قرار گرفتند.

به گزارش ايسنا 2011 سال پرباري براي اهالي تلويزيون بوده و حال با نزديك شدن به آخرين روزهاي آن،‌ وب‌سايت ديلي بلم فهرستي را از برترين سريال‌هاي تلويزيوني تهيه كرده كه در آن نام محصولات پربيننده‌اي چون «امپراطوري ساحلي» و «بازي براي تخت‌ها» به چشم مي‌خورد.

«بدشكني» (Breaking Bad) سريال شبكه‌ي «اي.ام.سي» درصدر اين فهرست 10 عنواني قرار گرفت. «برايان كرنستون» نقش ضدقهرمان داستان را در اين سريال ايفا مي‌كند كه مي‌توان آن را يكي از ماندگارترين نقش‌هاي او دانست. كارگردان

و نويسنده‌ي «بدشكني»، وينس گيليان است كه تاكنون چهار فصل از آن به روي آنتن برده است.

سريال معروف «بازي براي تخت‌ها» هم در رتبه‌ي دوم نشست و افتخاري ديگر را براي كارگردان خود به ارمغان آورد. اين سريال پربيننده اقتباسي از رمان‌هاي فانتزي «جي. آر. آر. مارتين» است كه مخاطبان بسياري را به خود جذب كرده است.

«بازي براي تخت‌ها» نام اولين رمان اين مجموعه كتاب است كه سريالي به همين نام توسط «ديويد بنيوف» و «دي. بي. ويس» از روي آن ساخته مي‌شود. شبكه‌ي تلويزيوني «اچ.بي.او» اين سريال قرون وسطايي را از 17 ماه آوريل به روي آنتن برده است. با اين‌كه مدت زيادي ار پخش «بازي براي تخت‌ها» نگذشته، اين سريال توجه منتقدين و مخاطبان بسياري را به خود جلب كرده است.

سريال «بازي براي تخت‌ها» در شصت‌و‌سومين دوره‌ي برگزاري جوايز «امي»، ‌كه به اسكار تلويزيوني معروف است، نامزدي 13 بخش‌ از جمله كارگرداني سريال‌هاي درام،‌ بهترين سريال درام و بهترين بازيگر نقش مكمل مرد (پيتر دينكلج) و جايزه‌ي بخش طراحي عنوان اصلي را به‌دست آورده است.

مارتين اسكورسيزي هم با «امپراطوري ساحلي» خود توانست رتبه‌ي سوم اين فهرست را به دست بياورد. اين سريال كه از قسمت اول پخش با استقبال قابل‌توجه مخاطبان مواجه شد‌، «استيو بوسمي» را در نقش اول خود دارد. «امپراطوري ساحلي» از زمان شروع پخش از شبكه‌ي «اچ.بي.او»، تاكنون جوايز معتبري همچون امي را به خود اختصاص داده است. اسكورسيزي براي ساخت سريال «امپراطوري ساحلي»‌ عنوان بهترين كارگرداني سريال‌هاي درام تلويزيوني را در جوايز امي 2011 به‌دست آورد. اين كارگردان سرشناس براي كسب اين جايزه، سازنده‌ي سريال‌هاي «بازي براي تخت‌ها» و «قتل» را شكست داد.

اين سريال يکي از پرهزينه‌ترين سريال‌هاي تلويزيوني سال‌هاي اخير است. گفته مي‌شود براي توليد قسمت اول بين 10 تا 18 ميليون دلار هزينه شده است. استقبال غيرمنتظره‌ي بينندگان از قسمت اول اين سريال، موجب تمديد بلافاصله‌ي قرارداد توليد فصل دوم اين سريال از شبکه‌ي «اچ.بي.او» شد.

اسكورسيزي هم‌اکنون يکي از تهيه‌کنندگان اصلي اين سريال است. قسمت اول اين سريال چهار ميليون و 800 هزار نفر بيننده داشت.

چهارمين سريال برتر سال 2011 ميلادي «داستان وحشت آمريكايي» نام دارد. طبق گزارشات اخير اين سريال يكي از ترسناك‌ترين توليدات تلويزيوني بوده كه تاكنون به روي آنتن رفته است.

چند روز پيش اعلام شد بيش از 33 ميليون نفر از تماشاي فصل اول سريال «داستان وحشت آمريکايي» به خود لرزيدند. قسمت آخر اين سريال ترسناک رکوردشکني کرد و گفته مي‌شود فصل جديد آن در خانه‌ي مخوف ديگري با بازيگران جديد توليد ‌شود.

هر قسمت فصل اول اين سريال بطور ميانگين دو ميليون و 810 هزار بيننده داشت و در مجموع 12 قسمت فصل اول 33 ميليون و 820 هزار نفر بيننده داشت. البته اين آمار بدون احتساب تعداد بينندگان پخش مجدد هر قسمت است.

«پسران بي‌قانون» به كارگرداني «كورت ساتر» ديگر درام جنايي است كه توانست خود را در رتبه‌ي پنجم فهرست برترين سريال‌هاي 2011 جاي دهد. تاكنون 52 قسمت از اين سريال به روي آنتن رفته است.

«مرده‌ي متحرك» سريال معروف شبكه‌ي «اي.ام.سي» هم در ششمين رتبه‌ي اين فهرست نشست. اين درام تلويزيوني با فصل دومش تا سال 2012 هم ميهمان مخاطبان خواهد بود. «فرنك دارابونت» اين سريال آخرالزماني را براي «اي.ام.سي» كارگرداني مي‌كند.

«انسان بودن» به كارگرداني و نويسندگي «توبي وايت‌هاوس»، ديگر درام تلويزيوني است كه جزو بهترين‌هاي سال2011 قرار گرفت و پس از آن «خون واقعي» سريال پرطرفدار شبك‌ِي «اچ.بي.او»، هشتمين سريال برتر سال جاري ميلادي لقب گرفت. كارگردان و تهيه‌كننده‌ي اين سريال تلويزيوني «آلن بال» است كه سال 2008 اولين فصل آن را با همكاري كمپاني توليدي «بال» و يك موسسه سرگرمي ديگر منتشر كرد.

داستان اين سريال درباره‌ي زندگي خون‌آشام‌ها در كنار انسان‌هاست. بن‌مايه‌ي اين اثر تلويزيوني از كتابي به نام «رازهاي خون‌آشام‌هاي جنوبي» نوشته‌ي «چارلين هريس» برگرفته شده است.

نهمين رتبه‌ي فهرست ديلي بلم هم به فصل دوم ميني‌سريال «اسپارتاكوس» رسيد. اين سريال كه امسال با از دست دادن بازيگر نقش اصلي «اسپارتاكوس» در اثر ابتلا به سرطان‌، نقل محافل شده بود،‌ با به كارگيري بازيگر جديد همچنان محبوبيت خود را حفظ كرد.

فصل اول اين سريال اکشن ـ درام ـ فانتزي توسط «ميشل هارست»، «ريك جاكوبسون» و «جسي وارن» كارگرداني شد.

سريال «اسپارتاكوس: خون و ماسه» روايتگر داستان اسپارتاکوس در 73 سال پيش از تولد عيسي مسيح است. اسپارتاکوس که برده‌اي در روم بود براي گلادياتوري آموزش مي‌ديد اما همراه با بردگاني ديگر از مدرسه‌ي گلادياتورها فرار کرده و اولين قيام بردگان با بيش از 120 هزار جنگجو را رهبري کرد.

در اين سريال داستان اين گلادياتور بازسازي شده و داستان‌هايي تخيلي به آن افزوده و از تکنولوژي بسيار پيشرفته‌اي براي ساختن آن استفاده شده است. داستان اين سريال، سال‌ها بعد از قيام اسپارتاكوس اتفاق مي‌افتد و شخصيت اصلي اين سريال چون از قبيله‌ي اسپارتاكوس بوده است، بين مردم به اسپارتاكوس معروف مي‌شود.

به گزارش ايسنا،‌ عنوان دهمين سريال برتر در سال 2011 نيز به سريال كمدي «انجمن» رسيد. اين سريال آمريكايي محصولي از شبكه‌ي «ان.بي.سي» است كه طرفداران بسياري دارد و تاكنون سه فصل از آن به كارگرداني «دن هارمون» پخش شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل