بازدید 29701
صدای کارگران این کارخانه شنیده شد یا ...

قانونی که با وانت پیکان دور زده شد!

سازمان استاندارد، مجوز شماره‌گذاری وانت پیکان را ابلاغ کرد؛ چرا فکر بد می‌کنید؟ علاقه به نوستالژی مگر ایراد دارد؟ خیلی‌هایمان با این خودرو خاطره داریم و حیف است، اگر کوچک‌ترین تغییری در آن پدید آید. اصلا تغییر برای چیزی لازم است که ایراد داشته باشد، نه خودرویی که تنها تعدادی از استاندارد‌ها را ندارد. شاید لازم باشد یک بار دیگر به تصویر «وانت باردو» دقت کنیم تا ابهامات ذهنمان برطرف شود!
کد خبر: ۲۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵ 21 December 2011
سرویس اجتماعی ـ رسیدگی به وضعیت وانت پیکان، شاید مهمترین دستور نشست روز گذشته کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بود؛ نشستی که در آن علاوه بر اعضای کمیسیون، وزیر صنعت، معدن و تجارت، معاون پارلمانی رییس‌جمهور، رییس سازمان ملی استاندارد، رییس پلیس راهور ناجا و مدیر عامل گروه ایران خودرو هم حضور داشتند.

به گزارش «تابناک»، در پایان جلسه، پس از شنیدن توضیحاتی از سوی مدیر عامل ایران خودرو، رییس پلیس راهور ناجا و رییس سازمان ملی استاندارد، تصمیم اعضای کمیسیون بر این شد که با توجه به گزارش‌های داده شده، محصول وانت پیکان تاکنون شانزده استاندارد را پاس کرده، هفده استاندارد را انجام داده که در حال پیاده‌سازی است و با توجه به اینکه استانداردهای وانت ۳۶ آیتم است، سه استاندارد باقی مانده را در سال آینده (۱۳۹۱) دریافت خواهد کرد؛ بنابراین، تولیدش بدون مانع است.

به این ترتیب، کشمکش‌ها بر سر شماره نشدن خودرویی که به رغم مهلت‌های داده شده از جانب سازمان استاندارد نتوانسته بود به تعهداتش عمل کند، پایان یافت و رییس این سازمان در‌‌ همان نشست، مجوز شماره‌گذاری وانت پیکان را تا پایان سال به پلیس راهور ناجا ابلاغ کرد.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: این خودرو با قیمت هفتاد میلیون ریال، خودرویی است که کاربرد آن برای قشر کم درآمد و روستایی بیشتر است. اعضای کمیسیون صنایع و معادن از تبعیض بین خودرو‌ها در شماره‌گذاری گلایه‌مند هستند، چون نیسان ناایمن‌تر از وانت پیکان است، ولی هیچ مشکلی برای تولید آن نیست ... .
در سال جهاد اقتصادی، نباید به جای گسترش فعالیت واحدهای تولیدی، تولید و رونق آن‌ها را متوقف کنیم؛ افزون بر آن، نباید با بهانه‌های غیرمنطقی، مردم و خانواده‌ها را مضطرب کرده و مانع از اشتغالزایی شویم. /  ایسنا
این ابلاغ به این معناست که خودرو وانت پیکان استاندارد بوده و با توجه به این‌که مسئولان راهور ناجا پیش از این گفته بودند که سازمان استاندارد باید صراحتا شماره‌گذاری وانت پیکان را به ایشان ابلاغ کند، از این به بعد مانعی در شماره گذاری این خودرو وجود نخواهد داشت.

این در حالی است که پیش از این و در اواخر آبان‌ ماه، هیأت دولت با ادامه تولید این خودرو تا پایان امسال موافقت کرده بود و به فاصله کمی پس از آن، سازمان ملی استاندارد نیز با فرستادن نامه‌ای به پلیس ناجا، ادامه تولید این خودرو را تا پایان سال بدون مشکل دانست و خواست که شماره‌گذاری این خودرو را از سر گیرد.

اوایل آذر نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به نقل از دبیر کارگروه حمایت از تولید خطاب به پلیس ناجا از این نهاد خواست که شماره‌گذاری وانت پیکان را از سر گیرد، ولی پلیس راهور تاکنون از این کار خودداری کرده است.

به عبارتی بهتر، در حالی که به نظر می‌رسد، پلیس راهور به شدت با این کار مخالف است، با توجه به مباحث مطرح در نشست، مجبور به شماره‌گذاری خودرویی شده است که هنوز استاندارد نیست (البته اگر بحق، نمره زیر بیست را استاندارد ندانیم و به فکر تک ماده و تبصره نباشیم!).

مجوزی که دستاویز اعطایش، بیکاری ۱۵۰۰ کارگری است که در خطوط مونتاژ وانت پیکان شاغل بودند. دلیلی به ظاهر موجه که با افزودن مشکل خریدارانی که این محصول را پیش‌خرید کرده‌اند و برخی دیگر از دلایل مگو (!) ترکیب شده و معجونش، مجوز تولید خودرویی است که ایمن نیست؛ انگار نه انگار که می‌شود تولید محصولی را جایگزین کرد که از استاندارد روز دنیا بهره‌مند باشد؛ مجوزی دستوری که در مثبت‌ترین حالت ممکن، استاندارد را نسبی خواهد کرد و به بهای جان عده‌ای، نان به عده‌ای دیگر خواهد رساند ... .


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۰۹
حیف که استاندارد جا زد و زحمات راهور رو هم به باد داد!
پاسخ ها
ياسر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
جناب سروان سلام.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
علیک سلام آقای ... مدیر عامل ...
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
استاندارد دیگه چیه ؟؟؟
جامعه
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
ماشینی که کار میکنه الودگیش قابل قبوله خدمتی به شما و جامعه میرسونه
شما که بیخودی میچرخی با ماشین خارجیت باعث ترافیک والودگی میشی برای ما ضررداری
برو خودت را اصلاح کن بچه مایه دار
بی خیال
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
ای بابا سخت نگیرید ما هفتاد و پنج میلیون جمعیت داریم، بیست هزارتا تو تصادف ،چند هزار تا هم بر اثر آلودگی.
عوضش ما دوازدهمین تولید کننده خودرو تو جهان هستیم.
به علاوه این ماشین کاملا ساخت داخله و این یعنی خودکفایی.
شهرام
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
همه کارامون اینطوریه ما. اولش یه جوره اما آخرش .....یه جورررره دیگه اس!!!!!!!
آیاصحیح است که سه ماه خودرو بدون پلاک تحویل من شود ورییس ناجا به
راحتی بگوید پلاک نمیکنیم .خرج خانواده من راکی بدهد.وانت راخریدم که
باآن کارکنم آقای رییس راهور توراهیچگاه نخواهم بخشید.
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
آیا درست است که ما دود ماشین غیر استاندارد ایران خودرو را تنفس کنیم ؟ در حالی که ماشینهای جدید خارجی با قیمت واقعی تقریباً مشابه (بدون گمرکی) ، یک دهم این هم آلایندگی ندارند؟
ایران خودرو ؛ هرگز تو را نخواهم بخشید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
شما بايد يقه فروشنده را ميگرفتي نه راهور رو و فردا كه از بابت اين ماشين بلايي سر تو نوعي آمد تبعات آن را از كجا ميخواهي جبران كني شايد مجبور بشي كل زندگي تو بدي .از تلخي مطلب عذر خواهي ميكنم ولي بعضا" ما فقط به اين زبان ميفهميم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
تازه با اون رانندگی بد اکثر وانت دارها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
شما برو يك ماشين براي كا 7 ميليون پيدا كن من بخرم
آخه شيكمتون سيره خبر نداريد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
شما از پشت وانت پيغام گذاشتي تو سايت ؟! جلوتو بپا !!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
تقصیر من و شما نیست ...

تقصیر اون خودرو ساز و سازمان استاندارده که استاندارد هاشم استاندارد نیست

تو می گی ماشین می خوام نون در بیارم !
به چه قیمتی ؟ جون بقیه ؟ سلب آسایش هم نوعت ؟

من مجبورم تو هم مجبوریم همه مون مجبوری خودروهایی رو سوار بشیم که تو بهترین حالت استاندارد های قدیمی دنیا رو هم به زور دارن پاس می کنند ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
وقتي با اولين تصادف شيكمت رفت تو فرمون وچند تا دندت شكست ميفهمي پليس واسه كي جوش ميزد
عادل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
حالا بالاخره پلاک شدیابازهم سرکاریه ماکه خسته شدیم .فکرنمیکنید جلوگیری ازپلاک گذاری وانت به هدف نارضایتی اقشار کم درامد جامعه وبدبین کردنشون باشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
تو با این کارت بچه مریض ما را مریض تر می کنی منم تو رو نمی بخشم.
یاور
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
آقا مسعود اگه خدای نکرده با این ماشین غیر استانداردت برا یکی مشکل درست کنی اونوقت تورو خواهند بخشییییییید...؟؟
این ماشین که تابلوئه استاندارد نیست !!
17 تا استانداردو پاس کرده مونده 3 تا !!!
خنده داره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
17 تا که هیچ 1700 تا هم پاس کنه بازم همون وانت پیکانه 50 سال پیشه

من نمی دونم این مدیران ایران خودرو پیش خودشون چی فکر کردن که هنوز دارن این رو تولید می کنند
...: وای بر من. چرا منو نمیبخشی؟ التماست میکنم منو ببخش. تورو خدااااااااااااااااا
خودروسازان ایران مدتهاست که نانشان در خون مردم این کشور است.
خیلی جالبه خودرویی که تا یروز غیر استاندارد بود با برگزاری یه نشست استاندارد شد که بازم بیاد تو جاده ها و جون آدمارو بگیره. اینم از فواید هم اندیشی
بنظر شما 1500 کارگر بیکار بشن بهتره یا 1500 نفر کشته بشن؟!
پاسخ ها
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
بفرمایید 15000 نفر اونم فقط در یک سال، باور کنید اگر اینها بنشینند منزل و دولت مفت به هر نفرشان ماهی 1 میلیون بدهد باز هزینه اش بسیار کمتر از هزینه های مالی، جانی و روحی بکارگیری این اتوموبیل های غیر استاندارد برای سایر مردم میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
خب معلومه 1500 نفر بیکار بشن دیگه ...

تازه بیکاری این بنده خدا ها هم مهم نیست

سود این خودرو برای خودرو ساز از همه اینا مهم تره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
خب معاومه 1500نفر کشته بشن بهتره!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
حالا كي گفته بيكار بشن خوب خط توليد رو عوض كنند 4 نفرديگر رو هم بزارن سر كار!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
آخه چرا بيكار بشن؟ با ي كار تحقيقاتي و ارتقاء كيفيت همونا باضافه چند هزار نفر ديگه ميتونن مشغول به كار بشن ماشين با كيفيت تر هم توليد ميشه،
البته بايد گفت چه توهمي و چه انتظاري داريم!!!!
ان شا ا لله با ورود به سال 1400 شمسی شاهد حضور درخشان و پر رنگ ا ین خودرو در عرصه جاده ها باشیم ، خدا به ما رحم کنه
خيلي جالب است به كميسيون صنايع مجلس تبريك ميگيم كه با يك جلسه غير استاندارد رو استاندارد كرد.
به مسعود:

برادر مشکل از خود شماست که میرید ماشین غیر استاندارد می خرید. اگر مردم این جور محصولات رو پیش پیش نرن بخرن دیگه این شرکت های سودجو هر چیزی رو به نام ماشین به خورد ملت نمی دن.
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
مگر در بازار ایران حق انتخاب برای مشتری وجود دارد.
ما به جز پیکان وانت، وانت دیگری در این بازه قیمتی نداریم و این را نخریم پس چه بخریم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
بله حسین آقا. کافیه مردم ماشین هایی که توی دست همدیگه هستش رو بخرن و از خرید خودرو نو خودداری کنند و بگن تا خودرو استاندارد نفروشید ما هم نمی خریم اونوقت خودروسازها هم کمی به فکر می افتند. ولی وقتی هر آشغالی رو به هر قیمت که بدهند می خریم همینه. نوش جونمون!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
داداشم صدات از جای گرم بلند میشه ها ...

اگه نخره چی کار کنه ؟؟ بذاره رو کولش ؟ یا با الاغ و اسب جابجا کنه ...

مشکل ما نیستیم

مشکل مسئولینن که یه شبه تصمیم می گیرن
سلام
ايران خودرو بايد تلاش كند استاندارد كامل براي وانت داشته باشد ولي كشوري كه در تحريم است نبايد با اين لجبازي ها باعث ناراحتي قشر محروم كشور و در صورت ادامه بيكاري هزاران نفر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
و الان باعث مرگ و نقص عضو هزاران نفر؟ احمد اقا منطقي باش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
می دانید برای دوا درمان 300 هزار مجروح تصادفات سالانه ایران چقدر پول از بیت المال هدر میره ؟ چند تا بچه یتیم میشوند ؟ چند تا از این یتیمها ترک تحصیل می کنند ؟چند تا زن بی شوهر می شوند ؟ چند میلیون دلار پول مملکت برای وارد کردن دارو و تجهیزات پزشکی به جیب خارجیها میرود ؟ چند نفر از آلودگی هوا جوانمرگ می شوند ؟ چند تا بچه از هوای آلوده سرطان می گیرند ؟ چند خانواده به دلیل از دست دادن نان آورشان به ورطه فقر میفتند ؟
حالا زمانیکه خودرو ساز به دلیل نقص فنی موجود در تولیدش در حوادث مشمول پرداخت خسارت به افراد شود ان موقع دیگر نمیتوانند از زیر بار مسئولیت خود فرار کنند و دیگر خودرویی معیوب را وارد سیستم حمل و نقل نمیکنند حالا باید منتظر چگونگی برخورد سیستم قضایی در زمان اجرای قانون راهنمایی و راندگی جدید در بخش جرایم باشیم البته اگر انجا هم اینگونه نتوانند قانون را دور بزنند
وانت نیسان ( نیسان جونیور ) با کمک نیسان ژاپن مجهز به ABS شده.

اما پژو ( صاحب امتیاز پیکان وانت ) قبول نکرد رو پیکان وانت ABS نصب کنه.
کیسه هوا بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
دكتر جان ترمز abs داره از اول تير
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
پژو چه ارتباطی با پیکان وانت داره آقاجان!
پیکان برند تجاری خود ایران خودرو است و یادگار دوران ستم شاهی!!
حامی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
پژو؟؟؟ پدرجان بیدار شو رسیدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
پیکان برای گروه صنعتی روتس انگلستانه که سالها پیش(1979) پژو خریدش و ایران تحت لیسانس پژو پیکان وانت تولید میکنه. هنوز هم خیلی از قطعات موتور پیکان وارداتیه و زیر نظر پژو وارد میشه. ( مثل ECU / ساژم فرانسه )
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
مگه پیکان ecu هم داره؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
پس چیجوری انژکتوریه ؟!
در این ماجرا نیروی انتظامی بیشتر قدرت نمایی میکند تا منافع ملی . اگر قرار باشد این خط تولید تعطیل شود باید دید چه تعداد کارگر بیکار میشود . بعضی از این استانداردها سوسول بازی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
كسي نگفت خط توليد تعطيل بشه .گفتند محصول استاندارد توليد كنه .اينها خودشون مردم رو جلو انداختن تا به منافعشون از طريق مردم برسند و گرنه چرا اصلا" توليد كردند مگر خبر نداشتند غير استاندارد هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
آقای گردن کلفت! حق با شماست چو اشتغال زایی می کند:
- زحمت کشان بهشت زهرا برای متوفیان.
- پزشک و پرستار برای مجروجین.
- داروسازها برای تولید داروی مجروحین.
- رانندکان آمبولانس ها برای انتقال مصدومین.
- افسران پلیس برای کروکی و ...
- افسران پلیس برای شرکت در همایش ها و برنامه های تلویزیونی
- کارمندان صدا و سیما جهت تولید برنامه های متعدد تلویزیونی.
- صافکار و نقاش.
و ...
باز هم بگم؟
فقط سر من بدبخت که سرمایه های ملی ام به خاطر تولید این خودروهای غیر استاندارد و مجروحین و مصدومین و .... کلا می ره که اون هم به جهنم!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
جان انسانها از تمام منافع ملی مهمتر است.
مصطفی
| Sweden |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
اگر بازی با جان انسانها سوسول بازی به حساب می اید نمیدانم مگر حتما باید با اسلحه به کشتن مردم پرداخت تا سوسول نباشیم ایا جان مردمانی که به دلیل الودگی بالا ناشی از غیر استاندارد بودن موتور خدروهای پرمصرف از بین میرود بیماریهای تنفسی ازار دهنده انواع سرطانهای ناشی از الودگی که باعث تحمیل هزینه های بالا به کشور و نیز خانواده ها میشود سوسول بازی به حساب می اید بابا لوتی یک کم عاقل باشیم و فقط جلوی پای خود را نگاه نکنیم و در ضمن اگر خودتان یکی از قربانیان ناشی از این عدم رعایت استانداردهای سوسول بازی بشوید باز هم این حرف رو میزنید؟
عجب استانداردي داريم هيچ كجاي دنيا پيدا نميشود مانده ام چرا دنيا از برنامه هاي ما استفاده نميكند و روز به روز به عقب برميگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
به این میگن اشتغال زایی پایدار
در مورد وانت پيكان نظر مثبت يا منفي نمي دم. ولي جهت استحضار نويسنده مقاله كه گفته "انگار نه انگار مي شود محصول جديد جايگزين كرد" ، نشون مي ده ايشون با حداقل مسائل توليد آشنا نيست. براي اينكه يه محصول جديد توليد بشه جدا از مسائل آماده سازي خط توليد ، بحث تأمين قطعه ، تأمين قطعات يدكي مورد نياز در بازار و پاس كردن انواع و اقسام پارامترهاي پيش توليد ، فارغ از موانع پشت پرده ، حداقل 2 سال زمينه سازي لازمه. پس دوستاني كه فكر مي كنن اگه امروز خط وانت پيكان بخوابه ، از يه هفته ديگه ميشه محصول جديد توليد كرد ، سخت در اشتباه هستن.
ضمناً شما بفرماييد كدوم محصول ايراني موجود در بازار قابل رقابت با جنس خارجي هست كه اين دوميش باشه.
دوستاني كه راي به بي كاري كارگران داده اند ، آيا حاضرند قيد كار خودشونو بزنن تا محصول خارجي با كيفيت با قيمت نازل و بدون گمركات به دست مردم برسه؟ لطفاً با توجيه اينكه خودرو با جان مردم سر و كار داره از زير بار پاسخ شونه خالي نكنيد
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
چرا تولید نشدن وانت پیکان را معادل بیکاری کارگران کارخانه می گیرید ؟ این یک مغلطه است. همان کارخانه ظرف 50 سال نمی تواند چند خط تولید حودروی استاندارد ایجاد کند ؟
میثم
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
فرمایش شما صحیح ولی این دوسال یا هرچند سالی که برای جایگزین کردن محصول لازم هست - اگر به نظر حودرو سازها باشه - هرگز فرا نمی رسه
ALi
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
نظر شما دوستان رو قبول دارم. طرف صحبت من با افرادي بود كه فوراً احساسي شدن و هرجور دلشون خواست واسه اون كارگرا تصميم گرفتن. مي تونيد كامنتهاي اولي رو ببينيد كه گفتن اگه بيكار بشن بهتر از كشته شدن همون تعداد يا بيشتر آدم هست.
نظر شما آقا ميثم كه صدرصد درسته. اشاره من به نويسنده مقاله بود كه كلي گويي كرده و تصورش اينه كه اگه تبريز بخواد مي تونه از هفته ديگه يا فوقش يه ماه ديگه يه نوع محصول جديد توليد كنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
اقا بحث نکنید خانه از پای بست ویران است دست به هر جاش بزنید بدتر میشه ما ایرانی ها اراده ای برای پیشرفت و بهتر شدن زندگیمون نداریم ما فقط میخوایم روزمره گی کنیم !!!
تو این مملکت اگر کارخانه تولید زهر مار هم ایجاد شود ده هزار بیکار در آن مشغول به کار می شوند باید دید این وانت چقدر خطر و ضرر دارد و آیا جایگزین کردن آن با یک خودروی شان کشور در دنیای امروز این قدر سخت است؟ پیکان و وانت آن 40 سال است در کشور تولید می شود و محصول عصر حجر است.
حدود چهل سال از تولید این خودرو در ایران میگذرد تلخی واقعیت تولید غیر رقابتی را باید در این مسئله نظاره گر بود، بقیه خودرو ها هم وضعیت چندان مناسبی ندارند.
از آغاز تولید پراید 17 سال ، 405 حدود بیست سال ، نیسان وانت بیش ازسی سال ، سمند هشت سال ، پرشیا هشت سال میگذرد و تا کی خدا می داند ادامه خواهند داشت در حالیکه متوسط عمر یک خودرو در دنیا چهار تا پنج سال است، علاوه بر ایرادات فراوان این خودروها چهره شهرها را نیز زشت و تکراری کرده است البته این قصه سر دراز دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
دوست عزیز تصحیح میکنم نوشته هات رو....پژو پارس از سال 75 یعنی پانزده سال و پروژه سمند از سال 80 کلید وحدود 7 ساله که تولید میشود
بيچاره اون كسايي كه با برنامه اشتغال رفتن اين ... رو خريدن.الان هم وانت رو تحويل گرفتن و ... پولش رو خورده يه ليوان ... هم روش ولي اين بيچاره ها بايد گرفتار باشن. اگه تصميمي گرفته مي شه بايد قبل از توليد باشه نه بعد از توليد و فروش.
مثل كسي كه بره يه زمين رو از يه دلال زرنگ بخره بعد از دو روز بهش بكن اتوبان از وسطش رد مي شه. اصلا بيكاري كارگران ايران خودرو با يه تدبير حل ميشه. مگه استاندارد شدن چي ميخواد؟ ...هاي ديگه اي داريم كه استاندارد گرفتن اين رو هم ايران خودرو بره استاندارد كنه اصلا اگه سيستم سوخت وموتور رو بفرض كامل عوض كنند مگه چه اتفاقي ميفته؟ در 200000 هزارتاي اول پولش كه در مياد هيچ سود هم مي كنند. آخه مشكل اينجاست كه در دنيايي كه خودروسازان حاشيه سود زير 5 درصد دارند خودروسازان ايران به كمتر از 15 درصد اصلا راضي نيستند ...
سمند استاندارداست؟ من از صدای موتور این خودرو صدای گیربکس و صدای درب و بدنه و زوزه موتور آرامش ندارم. احساس میکنم وانت پیکان باتوجه بهقیمتش به مراتب از سمند بهتر است
من خودم قطعه ساز خودرو هستم
با پول ما تو کشورهای مختلف سایت تولید خودرو میزنند و غیر فعال رها میکنند
ما اینجا هزاران مشکل داریم
به نظرم خودرو سازی در ایران باید تعطیل شود
عربستان که خودرو سازی ندارد از ما وضعیت بهتری دارد کاش کمی هم برای خودمان غرور در نظر میگرفتیم و یا به خود احترام میگذاشتیم
وانت همون وانته ولی با چند تا جلسه ی دیگه اون 3 تا استاندارد دیگر را هم ...
... به خاطر پول با جون مردم بازي مي كنن اينا به خاطر منافع مالي نمي خوان چيزي غير از وانت تحويل مردم بدن چون مردم براشون ارزش نداره وگرنه اگر داشت سي سال فرست داشتن تا وانتي بهتر جايگزين بكنن البته به مرور زمان كه اون 1500 نفر هم بيكار نشن
... اگر کارخانه تولید زهر مار هم ایجاد شود ده هزار بیکار در آن مشغول به کار می شوند باید دید این وانت چقدر خطر و ضرر دارد و آیا جایگزین کردن آن با یک خودروی شان کشور در دنیای امروز این قدر سخت است؟ پیکان و وانت آن 40 سال است در کشور تولید می شود و محصول عصر حجر است.
تو این مملکت اگر کارخانه تولید زهر مار هم ایجاد شود ده هزار بیکار در آن مشغول به کار می شوند باید دید این وانت چقدر خطر و ضرر دارد و آیا جایگزین کردن آن با یک خودروی شان کشور در دنیای امروز این قدر سخت است؟ پیکان و وانت آن 40 سال است در کشور تولید می شود و محصول عصر حجر است.
واقعا عجب نشستي بوده كه خروجيش استاندارد شدن بلادرنگ وانت پيكان بوده ...
توی بیلبورد تبلغاتی می نویسند "ایران خودرو برترین تولید کننده خودرو" یکی نیست بگه از بین چندتا تو شدی برترین ...
بنظر من میشه یه کار منطقی تری کرد !! بدون گرفتن گمرکی یک یا چند نوع وانت که دارای استاندارد جهانی است رو وارد کشور کنن . اون 1500 نفری هم که بیکار شدن رو توی قسمت خدمات تعمیری و گارانتی محصول جدید مشغول به کار کنن ... اینطور با جون ملت بازی نمیشه کسی هم بیکار نمیشه ... سود هم سر جاشه ... البته یه کمی کمتر از گذشته ... اگه راست نمیگم تابناک جون خودت اولین نفر منفی بده !! اگه راست میگم مثبت بده ... والا !!
گفتنی ها را همه گفتند در مورد این که این ماشین استاندارد هست یا نه وکیست که در این دنیای با این تکنولوژی اطلاعات ندونه که استاندارد یعنی چه و اون را سوسول بازی اسم بذاره!!!!!
میدونید درد ما از فقط از این نیست که با یک جلسه این باصطلاح ماشین از غیر استاندارد به استاندارد تبدیل میشه بلکه بیشتر از اینه که هنوز بعضی ها نمیدانند دارد چه میگذرد و مثلا فلان مدیر به فکر بیکار شدن کارگرانش است!!! وگرنه مثل خیلی کارهای دیگه بعضی از مدیران همان ...ها هستند منتها در ایران!!!!
ایران کشور ثروتمندی است چرا باید ... 50 سال پیش تالبوت انگلیس که مطرح نیز نبوده را تولید کند من از این تصمیم متاسفم به امیدی روزی که خودروهایی مانند فیات و رنو جای خودرو های ضعیف و مرگباری چون پراید و وانت پیکان گرفته شود شما را به خذا ما هم انسانیم چرا نباید بهترین برای ایرانی تولید شود.
لطفاً برای جان مردم یکم ارزش قائل باشد همه چیز سود و پول نیست آخرتی هم وجود دارد چه بسا اگر این کارخانه ماشین های استاندارد تولید میکردن الان خیلی ها زنده بودن
حالا ديگه همه چيزمون استاندارده ؛فقط مونده وانت پيكان؟
بابا كمتر گير بديد
باسلام
براي دوستاني كه حداقل شناخت از مسائل ايمني ندارند عرض نمايم وانت پيكان از نظر تصادف از بغل و جلو وضعيت بسيار بهتري از پرايد و تاحدودي بهتر از پژو مي باشد از طرفي با اقداماتي مي توان تا 50درصد آن را بهبود داد كه توسط ايرانخودرو در حال مطالعه است شايد مهمترين ايراد آن كوچك بودن كابين آن براي نصب ايربك است كه با اقداماتي مي توان فضاي كابين را افزايش داد بنابراين محصولي ايمن (نصب abs-ايربك و ايموبلايزر )با قيمت بسيار پايين تحويل مشتري مي باشد و چرخ صنعت كشور نيز رونق مي يابد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۳۰
شمایی که آشنایی داری...

بدنه ایمن به بدنه ای میگن که توانایی جذب انرژی را داشته باشه و در تصادفات جمع شود! (مثل 206) و زمانه که انرژی به اتاق میرسد ناچارا انرژی را به سرنشین انتقال دهد (بر خلاف پراید که تا آخر جذب میکنه مچاله میشه) پیکان وانت انرژی را مستقیما به سرنشین متقل میکنه! و یا مثلا در پژو (و سمند) فرمان به صورت مارپیچ به جعبه فرمان میرسد تا در زمان تصادف فرمان تو سینه راننده نره! (در ماشین های پیشرفته از فرمان تلسکوپی استفاده میشود) اما در پیکان میله فرمان کاملا مستقیم به جعبه قرمان متصل است !!! حتی صندلی راننده اندکی جابجا نمیشود ! کجای این خودرو ایمن است ؟!
وانت ونیسان سوخت مصرفی ان دو را حساب به علاوه کدام حمل بار بیشتر وبهتر انجام میدهند از تعداد ماشین کاسته در ضمن ترافیک روان داریم اگه با پیشرفت محصولات و تولیدی همراه باشیم
از آنجا كه اينجانب در سالن وانت كار مي كنم اين سوال براي من مطرح ميشود اگر وانت غير استاندارد ميباشد در سال چند بار شاهد تصادف شديد از اي ماشين هستيم چرا مسولين راهور سراغ شركت سايپا براي محصول پرايد نميروند با اين همه كشته در سال
هر یک و نیم دقیقه در ایران یک پیکان وانت تولید میشه و فقط 100 متر تست میشه و تا به امروز تست تصادف نشده من متاسفم... برای ایران خودرو فقط به خاطر این محصول
از چي دفاع مي‌كنه آخه؟ مگه ايران خودرو واسه خودته؟؟ ايران خودرو و سايپا هر دو يه ....
ما هیچ مجوزی مبنی بر استاندارد بودن خودروی وانت پیکان نداده ایم و همچنان این خودرو از نظر سازمان غیر استاندارد می باشند.اما افسوس که هیئت دولت همواره مقابله سازمان را با خودروسازان به چالش کشیده است
پاسخ ها
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
مشکل اصلی سازمانهای نظارتی دولتی مانند استاندارد، محیط زیست و بهداشت همین عدم استقلال کارشناسی آنها به دلیل لزوم تبعیت از دستورات مقامات مافوق است.
آخه ایران خودرو عزیز ، تو که زحمت می کشی و ماشین درست می کنی چرا ماشینت با کیفیت نمی سازی . مگه چقدر سود می خواد گیرت بیاد و با چه قیمتی.
داداش من چند ماه پیش ایران خودرو کارآموزی بودم مثل بارون داشت وانت تولید میکرد میفرستاد تبریز , حتی تو قسمت تولید تندر هم 70% خودروها وانت بود
اااااااااا.. مگه خبر نداريد ماشين هاي ايران خودرو 51 ازمون جهانيو گزرونده جالب اين كه شركت بنز وبي ام و وخيلي از شركت ها هنوز نتوانستن 51 استاندارد را يكجا در 1 ماشين جم كنن اما ايران توانست.علتش هم اين بود كه خود ايران خودرو از ماشين هاي خودش ازمون ميگيره و خودش نمره ميده تازه سطح ازمونو خودش در نظر مي گيره نه سطح جهاني
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۱
ما می توانیم.
فعلا ایران خودرو برای کشور تصمیم میگیره و هیچکی هم نمیتونه جلوشو بگیره چند روز پیش کامیون های چینی رو بزور پلاک کرد و الآن هم وانت پیکان 45 سال پیش رو
اينم كار آفريني برا دانش آموختگان دانشگاههاي كشككي. وانت بخرند برند تو كار بازيافت زباله
سلام
اینکه دلیل نمی شه که به دلیل بیکار شدن چند نفر , جان بقیه انسانها را به خطر بیاندازیم مسولیت این کار با مقامات رده بالای ایران خودرو , وزارت صنایع و مجلس می باشد , ایران خودرو چندین ساله که وقت داشته تا خودشو به استانداردهای جهانی برسونه حالا اگه نتونسته و یا به فکر خودش بوده تا با ارزانترین و بی کیفیت ترین تولید ات بیشترین سود را به جیب خودش بزنه بایستی جور این مسئولین بی خیال و بی رحم را ملت بدبخت ایران در حاده ها بکشند آیا واقعا جان آدمها مهم تر یا بیکار شدن کارگرها , یا اصلا چرا مسئولین و شرکت ایران خودرو جریمه نشه و مجبور به تولید خودروهای با کیفیت تر بشه , پس می بینید که تو مملکت ما واقعا هیچ چیز و هیچ کس سر جای خودش نیست!!!!!!!
تولید هرخودرویی با کیفیت بالاتر از پیکان وانت قیمتی بیش از 15 میلیون تومان خواهد داشت. نفرمایید جان انسان بیشتر از این مبلغ ارزش دارد.خریداران وانت از قشر نسبتا ضعیف جامعه هستند که توان بیش تر از این را ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۲
پس به حکم شما اقشار ضعیف چون پول ندارند از فردا بزن تو خیابون سر مردم رو ببرن لختشون کنن . چه اشکالی داره ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دوستان به ایستگاه آخر رسیدیم لطفا با توجه به تابلوهای راهنما پیاده شن. با تشکر از همکاری شما.
حالا مگه پراید استانداره؟ شده قاتل مردم ایران
20
راستی بالاخره پلاک شد زود بخرین تاگرونش نکردن
تا حالا فکر کرده اید چرا پلیس راهور این قدر به ماشینهای غیر استاندارد گیر میده و پا فشاری می کنه ؟
جواب : چون آنقدر جنازه های سوخته و تکه تکه شده و بدنهای له شده از توی آهن پاره های تولید داخل در آورده که طرفداران وانت پیکان و بقیه آشغالهای ایران خودرو و سایپا اگر یکی از آنها را ببینند شلوارشان را خراب می کنند .
1500نفر رو بزارن تو گمرگ بجای ساخت ماشین بدون استاندارد
ماشین استاندارد ارزان و شیک وارد کنن
کجای مملکت ما مثل غربه که ماشین یا قوانینش باشه
بنده سنسور اکسیژن ماشینم که پژو بوده خراب شده بود 4تا قیمت به من دادن
1 -فرانسوی اورجینال که اصلا" پیدا نمیشه 85000 تومان
2 -ژاپنی 65000 تومان البته با کمک دوستان پیدا کردیم
3- ایرانی 35000 تومان بدون گارانتی
4- چینی 25000 تومان که تضمین نداره
خودکفایی یعنی این .....
پژوش اینطوریه وای به حال وانت پیکان وای وای وای....
توصیه می کنم مسئولان برای کمتر شدن تصادفات
1 - به خودروسازان که ششششششریفترین قشر جامعه اند اصلا و ابدا گیر ندهند .
2 - تا می توانند در خیابان ها سرعت گیر نصب کنند .
3- اصلا خیابان های شهر را شخم بزنند .
ماشین اگه ماشین باشه واسش گارانتی نمیذارن.
اخه اين اهن غراضه هم دل داره*
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی