بازدید 1745

سرمایه‌گذاری 2هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر

برای بسیاری از مردمی که در سواحل زندگی می‌کنند، امکانات لازم وجود ندارد و در نتیجه آنها مجبور به ترک سواحل می‌شدند، بنابراین اقدام به توسعه‌ی بنادر کوچک چندمنظوره کردیم و اکنون عملیات اجرایی ایجاد 40 بندر چند منظوره انجام شده است.
کد خبر: ۲۱۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۴ 18 December 2011
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه‌گذاری دو هزار میلیاردی بخش خصوصی در بنادر خاطرنشان کرد: 30 درصد از ظرفیت سوخت‌رسانی در منطقه‌ی خلیج‌فارس به ایرانی‌ها اختصاص دارد.

به گزارش سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی، سیدعطا‌الله صدر ـ رییس سازمان بنادر و دریانوردی ـ با بیان این‌که حمل‌ونقل کانتینری نسبت به سال گذشته از 15 درصد رشد برخوردار شده است، اظهار کرد: بنا به اعلام معاون اول رییس جمهوری در سال گذشته بندر شهید رجایی باید به هاب منطقه تبدیل می‌شد. بنابراین سازمان بنادر سیاست‌های تشویقی مانند تخفیف در ترانشیت را لحاظ کرد و سهم ترانزیت به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

وی در ادامه با بیان این‌که اکنون بخش زیادی از بارها برای انتقال به مناطق دیگر به این بندر می‌آید، تصریح کرد: برای بسیاری از مردمی که در سواحل زندگی می‌کنند، امکانات لازم وجود ندارد و در نتیجه آنها مجبور به ترک سواحل می‌شدند، بنابراین اقدام به توسعه‌ی بنادر کوچک چندمنظوره کردیم و اکنون عملیات اجرایی ایجاد 40 بندر چند منظوره انجام شده است.

وی به توسعه‌ی حمل‌ونقل مسافر دریایی اشاره و اضافه کرد: طی دو سال اخیر به این مساله توجه خاصی کرده‌ایم و اکنون بیش از 8.8 میلیون نفر ظرفیت مسافرت دریایی بنادر فراهم است و امیدواریم این ظرفیت تا پایان سال جاری 10 درصد افزایش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به حمایت از بخش خصوصی برای توسعه‌ی حمل و نقل مسافری دریایی اشاره و تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تسهیلات مناسبی را به صورت قرض‌الحسنه از محل وجوه اداره شده به این امر اختصاص داده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این امر روز‌به‌روز گسترش یابد.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه به استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی اشاره و خاطرنشان کرد: خطوط کشتیرانی در کشور خصوصی هستند و توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند.

وی با بیان این‌که عملیات تخلیه و بارگیری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، اضافه کرد: همچنین فعالیت‌های حمل‌ونقلی داخل بنادر برعهده‌ی بخش خصوصی است.

صدر با اشاره به این‌که دو هزار میلیارد تومان پروژه با مشارکت بخش خصوصی در بنادر درحال انجام است، تصریح کرد: همچنین دو هزار میلیارد تومان پروژه از محل بنادر داخلی سازمان بنادر و دریانوردی درحال اجرا است.

وی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌ی بانکرینگ (سوخت رسانی به کشتی) اشاره و تصریح کرد: چند سال گذشته پنج درصد از سوخت‌رسانی خلیج‌فارس را به عهده داشتیم، اما اکنون حدود 30 درصد از ظرفیت سوخت‌رسانی در منطقه‌ی خلیج‌فارس به ایرانی‌ها اختصاص دارد.

 

صدر افزود: اگر وزارت نفت، سوخت مورد نیاز را در اختیار قرار بدهد، این سهم افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای ایجاد 300 هزار تن سیلوی غلات اشاره و خاطرنشان کرد: ظرفیت ترانزیتی ما 20 میلیون تن است که تا پایان برنامه‌ی پنجم باید به 50 میلیون تن برسد.

رییس سازمان بنادر و دریانوری با بیان این‌که استفاده از کریدور شمال، جنوب و شرق و غرب می‌تواند موثر باشد، تصریح کرد: یکی از منابع مهم درآمدی کشور، ترانزیت است.

وی افزود: در گذشته ایران آخرین نقطه حمل‌ونقل بود و ارتباطی با کشور‌های شمال و افغانستان نداشت اما اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی در ادامه درباره‌ی برگزاری مزایده اپراتور دوم بندر شهید رجایی اظهار کرد: نسبت به برگزاری مزایده اقدام کردیم و شش شرکت اعلام آمادگی کردند، اما برخی شرکت‌ها کشتیرانی بودند و نمی‌توانستند در این مزایده شرکت کنند، برخی هم به سازمان بنادر و دریانوردی بدهکار بودند، بنابراین اعلام کردیم شرکت‌هایی که دارای شرایط عمومی باشند، امتیاز‌بندی می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارائه فرصت به شرکت‌های بدهکار برای تسویه بدهی تصریح کرد: فاز اول مزایده برگزار شده و فاز بعدی در آینده نزدیک برگزار می‌شود.

وی با اشاره به این‌که بخشی از ضلع بندر شهید رجایی 22 بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ضلع غربی با سرعت خوبی پیش می‌رود و با فشاری که به پیمانکار آوردیم وعده داده که ضلع غربی و شرقی تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل