بازدید 30035

«خلیج الفارسی» در نقشه عربی+تصویر

انتشار تصویری از اسناد تاریخی عربستان سعودی که تاریخ آن به سال 1952 میلادی (1331 هجری شمسی) باز می گردد نشان می دهد بر خلاف ادعاهای فعلی رژیمهای عربی، آنها در گذشته نام خلیج فارس را قبول داشته و آن را در نقشه های خود استفاده می کرده اند.
کد خبر: ۲۱۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۳ 17 December 2011
انتشار تصویری که تاریخ آن به سال 1952 میلادی باز می گردد نشان می هد عربستان سعودی در استاد تاریخی خود از واژه خلیج فارس بر خلاف ادعاهای امروزی مقامات عربی استفاده می کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، انتشار تصویری از اسناد تاریخی عربستان سعودی که تاریخ آن به سال 1952 میلادی (1331 هجری شمسی) باز می گردد نشان می دهد بر خلاف ادعاهای فعلی رژیمهای عربی، آنها در گذشته نام خلیج فارس را قبول داشته و آن را در نقشه های خود استفاده می کرده اند.

بر این اساس، این تصاویر که از سوی دائره المعارفهای معتبر جهانی نیز منتشر شده بیانگر آن است که اعراب در واقع عنوان «خلیج فارس» را به عنوان تنها نام آبراهه بین المللی بین ایران و جزیره العرب مورد پذیرش قرار داده اند و مواضع فعلی آنها تنها در جهت برخی بهره برداری های سیاسی اتخاذ می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
عربها بهتر از هركس مي دانند كه خليج فارس درست است ولي از روي حسادت به اين امر تجاهل مي نمايند.
خلیج همیشه فارس .
راه جلوگیری از تغییر در تاریخ و اسامی تاریخی تنها انتشار استاد گذشته که شکی در درستی آنها وجود ندارد، و یا شرکت در نظر سنجی های اینترنتی و امثال آن نیست.
اگر سند صحیح و معتبر و مورد قبول 100 سال پیش را مستند قرار دهیم، پس الآن بحرین هم جزو ایران باید باشد و به همین ترتیب خیلی از تغییرات جغرافیای سیاسی باید به مرجع نقشه های موجود قدیم برگردد! که واضح است امری بی معنی و محال است.
لذا حفظ جغرافیای سیاسی و تمامیت ارضی کشور منوط به افزایش قدرت دیپلماسی، اقتصادی و نظامی است. که باید در جهت تقویت آن کوشید تا نام یک کشور یادآور قدرت و افتخار در منطقه بوده و حتی مرجع نامگذاری و انتساب های تازه گردد.
از وقتي به خليج فارس گفتند عربي اينجور پاتوق امريكا شده است. اگر سران اين كشور ها عرضه داشتند كشورهايشان را از لوث سربازان امريكايي پاك ميكردند
با احترام، باور کنید همه می دونن خلیج فارس خلیج فارسه. فقط سعی دارن اسمش رو عوض کنن. بجای ارائه سندهای چندصد ساله بهتر اتخاذ سیاستی باشیم که نامش خلیج فارس بمونه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار