بازدید 12406

سه میلیون زوج نابارور در ایران

کد خبر: ۲۱۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۶ 16 December 2011
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید برای درمان 3 میلیون زوج نابارور در کشور بودجه خاص داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر امیدوار رضایی در همایش اخلاق و شیوه های نوین درمان ناباروری اظهار داشت: امروزه 10 درصد از ازدواجها در کشورمان را زوجهای ما نابارور تشکیل می دهد که حتما مسئولین اجرایی کشور و دست اندرکاران سلامت باید فکر اساسی برای درمان این افراد بکنند.

وی با اعلام اینکه سالانه 15 در صد به این  آمار اضافه می شود، افزود: مشکلات زیادی زندگی زوجهای جوان را تهدید می کند که از جمله مشکلات ناباروری است البته ایران د این حوزه پیشرفت داشته و جزو 10 کشور برتر جهان در زمینه پیشرفت در امر درمان ناباروری هستیم.

رضایی از وجود 60 مرکز درمان ناباروری در کشور خبر داد و افزود: اغلب زوجهای نابارور در لایه های پایین تر هستند و درآمد زیادی ندارند و هزینه سنگین درمان و نداشتن تمکن مالی باعث شده این افراد از پیگیری روند درمان دلسرد شوند به طوریکه بیمه ها نیز در بحث باروری و نازایی ضعیف عمل می کنند.
وی ابراز امیدواری کرد: این همایش می تواند انگیزه ای باشد  که مجلس در بودجه  سال 91 حتما این موضوع را دنبال کند که هزینه تشخیص و درمان را تحت پوشش قرار دهیم که به جد در کمیته بهداشت و درمان قرار بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
اين بيماري پنهان آرام آرام داره خانواده ها رو از هم مي پاشونه . وقتي از نزديكي مراكز درمان ناباروري رد بشين متوجه عمق فاجعه مي شويد . مركز رويان - ابن سينا ومراكز اصفهان و يزد و ... . باور كنيد افسرده ميشيد وقتي از اونجا اگه عبور كنيد . مسولين چرا به فكر نيستند ؟
با سلام آمار اعلام کردن چه دردی را درمان میکند؟ باید مراجعی باشند که قویا" حمایت کنند یعنی اینکه یا زن یا مرد یا هر دو مشکل دارندکه صاحب فرزند نمیشوند .خب این آخر خط که نیست. خوشبختانه راه حلش زیاد است ولی کسی حمایت نمیکند .بطور مثال من خانمم مشکل دارد ومرا محروم کرده که متاسفانه وزنه در جامعه فعلی بنفع زن هاست است مرد نمیتونه بدون اطلاع همسر زن اختیار کنه یا اینکه مهری اش باعث بدبختی شده ویا غیرو در صورتیکه مراجع قانون خانواده می تواند راه را برای مرد هموار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
اگر شما مشکل ناباروری داشتید چه انتظاری از همسرتون داشتید؟انصاف چیز خوبیه بابا
sanam
| United States |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
چقدرم امثال شما به قانون پایبندن....
سارا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۶
جناب آقای محمد!
اگر به جای همسرتون شما مشکل داشتید می شه در چارچوب همین راهکاری! که ارائه فرمودید بگید که ایشون باید چی کار می کرد؟ کدوم وزنه به نفع زنهاست؟
ضمن این که اگر شما مشکل داشتید خوشتون می اومد که همسرتون یک عمر عشق و فداکاری و خاطره و... رو به خاطر بچه ای که شاید اصلا تو تقدیرش نیست، رها کنه و درخواست طلاق کنه؟ مطمئنید اگر به طلاق فکر می کرد ازش نمی خواستید با آوردن یه بچه از پرورشگاه هم کانون گرم خانواده رو از هم نپاشه، هم به شما هم فرصت تجربه کردن حس پدری رو بده ، و هم یه بچه رو با بزرگ شدن در محیط یک خانواده گرم، از خیلی بزه ها که در انتظارشه دور کنه و با رسوندنش به مدارج بالا دینتون رو هم به جامعه تون ادا کرده باشین؟ این طور که شما یک طرفه به قاضی رفتید، هر کسی از قوانین ایران خبر نداشته باشه فکر می کنه این جا چه زن سالاری ایه!!!
ان شاء الله مشکل شما هم حل می شه و همسرتون هیچ وقت این رو نفهمه که دوست داشتید به خاطر چه چیزی به طلاق دادنش فکر می کردید.
عزیزان، من خانمی هستم که 10 سال پیش ازدواج کردم و ناباروری داریم، 2سال است که فرزندی از این آب و خاک را به فرزندی قبول کردیم و الان خیلی خوشبختیم. به خدا این روش بهتر از ایستادن در صف های عریض و طویل مراکز ناباروری و خرج داروندار آدم است. کمی منطقی فکر کنیم!
واقعا من از مسولین در عجبم،میخوام از مسولین بپرسم ،سی وسه سال از عمر نظام ما میگذرد ،چرا این بیماری که هم از لحاظ روحی روانی و هم از لحاظ مالی کمر هر خانواده ای که به این بیماری زجزآور مبتلا است را خم و بهتره بگم خورد می کند،واقعا چرا آنرا تحت پوشش بیمه ها علی الخصوص بیمه خدمات درمانی قرار نمی دهید .از مسولین مربوطه عاجزانه می خواهیم به حال مبتلایان به این بیماری سخت و سنگین یرسند چون واقعا این بیماران دیگر نای فریاد کشیدن را ندارند و زمان زیادیست که آه و ناله آنها به داد و فریاد تبدیل شده است ولی کسی صدای آنها را نمی شنود ما از متولیان امر نظیر شورای عالی بیمه،وزارت بهداشت،وزارت رفاه اختماعی،بیمه مرکزی،مسولین بیمه خدمات درمانی،کمیسیون بهداشت و اجتماعی مجلس (به خاطر خدا)می خواهیم به داد بیماران نازا برسید و این بیماری را تحت حمایت بیمه ها قرار دهید ،به امید آنروز ،از مسولین سایت تابناک می خواهیم این نظر را بزنند
زوجهای تازه عقد کرده میتوانند باپیش بینی و اخذ بیمه نامه در مهلت حد اکثر سه ماه بعد از عقدو با پرداخت حق بیمه حدود دویست هزار تومانی در صورت وجود مشکل از بیمه نامه جدید و انحصاری بیمه البرز برای تامین و پرداخت قسمتی از هزینه درمان نازایی یا ناباروری استفاده کنند
بنده يكي ازاين افرادهستم باوجود درمانهاي فراوان هنوزنتيجه اي حاصل نشده باتوجه به اينكه كارمند هستم تامين هزينه هاي سرسام آوركه بيمه هانيز ازتعهدهاي خودسرباز مي زنندديگر توان مالي ندارم ادامه دهم متاسفانه مسئولين هم به فكراينگونه مشكلات نيستندچاره اي نداريم تا پايان عمرفقط حسرت بخوريم
متاسفانه هزینه های سنگین باعث میشه خیلی از زوج ها در همان اوایل زندگی از تشخیص ودرمان به موقع محروم بمونند ووقتی اقدام کنند که دیر شده و یا زندگیشون تباه شده
با سلام
تا الان 3 بار عمل برای بارداری انجام دادیم و نزدیک 20 میلیون تومان هزینه کردیم اما بیمه ها حدود 1 میلیون تومانشو پرداخت کردن . بقیشو میگن شامل بیمه نمیشه . دیگه توان مالیشو ندارم . باید حسرت به دل بچه بمونیم ...
همش به خاطر آۀودگیه هواست
جناب محمد
اگه مشکل از خودت بود چی؟؟؟؟؟ خانمت باید چه کار میکرد؟
آقای محمد :

حالا اگه قضیه برعکس بود تو چه میکردی. تو این شرایط هر دو نفر باید به فکر یکدیگر باشند.
خواهش ميكنم حتما حمايت كنيد. ما بعد از 9 سال بچه دار شديم و 5 سال طول درمان داشتيم. از همه تفريحات و دل خواسته هامون زديم تا هزينه هاي سنگين باروري را بپردازيم. هرچند الان راضي هستيم چون دوقلو داريم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی