بازدید 1773
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیاست‌های بانک مرکزی اقتصاد را زمین گیر کرد

در تمام دنیا ارز به صورت تک نرخی ارائه ‌می‌شود و همه سیاست‌ها براین محور ‌می‌چرخد ولی متاسفانه در کشور ما حدود ۴ نرخ برای ارز وجود دارد که خود باعث فساد و زمین گیر کردن اقتصاد شده است.
کد خبر: ۲۱۰۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۹ 14 December 2011
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سیاست‌های بانک مرکزی را در عرصه اقتصاد فسادانگيز عنوان کرد.

پیمان فروزش نماینده مردم زاهدان در گفت‌و‌گو با ایلنا از چند نرخی شدن ارز در کشورمان به شدت انتقاد کرد و افزود: علیرغم تصمیم اعضای شورای پول و اعتبار مبنی بر تک نرخی شدن ارز‌، باید بگوییم که این قانون‌، قانون جدیدی نیست و اصل برنامه پنجم بر آن تصریح کرده است.

وی ادامه داد: در تمام دنیا ارز به صورت تک نرخی ارائه ‌می‌شود و همه سیاست‌ها براین محور ‌می‌چرخد ولی متاسفانه در کشور ما حدود ۴ نرخ برای ارز وجود دارد که خود باعث فساد و زمین گیر کردن اقتصاد شده است.

فروزش ضمن انتقاد شدید به اقتصاددانان و کار‌شناسان بانک مرکزی اظهارداشت: در حال حاضر تولید زمین گیر شده است چراکه سرمایه گذاران دربخش‌های خصوصی وحتی تعاونی‌ها میلی به سرمایه‌گذاری ندارند زیرا آینده روشنی پیش روی خود نمی‌بینند و در این بین بانک مرکزی نیز سیاست مشخصی را تبین نمی‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آنچه هم اکنون از سوی بانک مرکزی اعمال ‌می‌شود نه باسیاست‌های بین المللی همخوانی دارد و نه با قوانین داخلی منطبق است. ارزی که ارائه ‌می‌شود مدیریت نشده و فساد برانگیز است‌.

فروزش با بیان اینکه در این خصوص به رییس جمهور تذکر داده بودیم اظهار داشت: ارز شناور مدیریت شده تنها راهکار خروج از این بحران است‌.

وی در پاسخ به اینکه آیا تک نرخ کردن ارز بر تورم تاثیر منفی خواهد گذاشت یا خیر؟ گفت: نمی‌توان از تاثیر آن بر تورم چشم پوشی کرد ولی باید بپذیریم که برای درمان هر بیماری فقط به راهکارهای اصولی نیازمندیم و متاسفانه در حال حاضر تنها راهکار برون رفت از مشکل فوق اجرای اصل سریع برنامه پنجم یعنی ارز شناور مدیریت شده است.

وی در ادامه توضیح داد: این تورم اگرچه خوشایند نیست اما منطقی خواهد بود زیرا سیاست‌ها مشخص شده و دست دلالان و واسطه گران از بین این عرصه کوتاه ‌می‌شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه تخلف دولت در اجرای قانون برنامه پنجم مبنی بر تک نرخی بودن ارز قابل اغماض نیست‌، تصریح کرد: در کشوری مانند امارات نرخ ارز بین ۳/۶۰ تا ۳/۶۵ نوسان ‌می‌کند اما هرگز به یک و نیم درهم و یا ۵/۷ نمی‌رسد این نشاندهنده مدیریت صحیح مسوولان اقتصادی کشور است اما در کشور ما عدم مدیریت صحیح موجب شده تا بسیاری از افراد یک شبه ره چند ساله را پیموده و میلیارد‌ها تومان به جیب بزنند‌. خلاف دولت در این بخش قابل اغماض نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها