بازدید 13513
۸

اعتراض نماینده کلیمیان به مستند اخیر BBC

کد خبر: ۲۰۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۲:۵۷ 11 December 2011
نماینده کلیمیان، در مجلس با یکپارچه و واحد خواند ملت ایران گفت: مستند بی‌بی‌سی درباره وضعیت کلیمیان ایران تفرقه‌افکنانه بود.

 به گزارش خبرآنلاین، سیامک مره‌صدق در پایان نشست علنی مجلس در تذکری شفاهی به اقدام  شبکه بی‌بی‌سی در خصوص سیاه نمایی درباره وضعیت یهودیان در ایران اعتراض کرد و گفت: این رسانه دروغ‌پراکن سعی کرد در قالب یک مستند وضعیت کلیمیان ایران را نامطلوب جلوه دهد که این خلاف واقعیت است.
 
مستند«یهودیان ایران» ساخته رامین فراهانی، به گفته مره صدق نماینده کلیمیان «امر خلاف واقعیت است و پیروان این مذهب ابراهیمی همراه با سایر مردم ایران این مستند را مداخله در امور داخلی کشورشان می‌دانند و آن را محکوم می‌کنند.»

این مستند در سه فصل به جامعه کلیمیان تهران، اصفهان و شیراز می پردازد. نسخه نهایی این فیلم در نوروز83 از شبکه اول تلویزیون هلند پخش شده بود.

یهودیان ایران یک نماینده مستقل در مجلس دارند و مره صدق می گوید: «نیازی به دلسوزی‌های دایه‌های دروغین نداریم.»

نماینده کلیمیان ایران در مجلس با اشاره به  سیاست تفرقه‌افکنانه انگلیس در قرن‌های متمادی، تصریح کرد: ملت ایران یکپارچه و واحد است و کلیمیان نیز در چارچوب قانون و نظام جمهوری اسلامی مسائل خود را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: مستند تفرقه‌افکنانه بی‌بی‌سی مداخله مستقیم در امور کشور ایران محسوب می‌شود که کلیمیان همراه با دیگر مردم ایران این اقدام را محکوم می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
كليميان ايران هماره حمايت بي دريغ نثار انقلاب كرده اند.
از طرف يك خانواده شهيد
درود بر این انسان دشمن شناس ، به امید اینکه دیگران یاد بگیرند و بر باورشان استوار باشند
افرين بر تو وطن پرست كه ايران را با هيچ چيز عوض نمي كني
دمت گرم...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل