بازدید 6274

عزادارن حسینی در مرکز اسلامی هامبورگ

کد خبر: ۲۰۹۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۷ 11 December 2011
عصرایران - مسجد و مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان در دهه نخست محرم امسال میزبان خیل عظیم مشتاقان و عزاداران حسینی از ملیت های مختلف به خصوص ایرانیان مقیم آلمان بود. برنامه های ماه محرم امسال با سخنرانی خطیب مشهور حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی و نوحه سرایی حاج احمد نیکبختیان برگزار گردید.

مصطفی خوش احوال سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ در توصیف استقبال از این برنامه ها گفت: به طور قطع امسال نسبت به سال های گذشته جمعیت بسیار بیشتری در مراسم مرکز اسلامی هامبورگ شرکت کرده اند. وی افزود: شخصیت سخنران و شناختی که از حجت الاسلام شهاب مرادی وجود داشت باعث شد استقبال شرکت کنندگان به ویژه جوانان و بانوان بسیار قابل توجه و غیر قابل مقایسه با سال های قبل باشد.

وی با اشاره به شرکت بیش از سه هزار نفر از مسلمانان مقیم در برنامه  سخنرانی ایشان در مرکز اسلامی افزود: این حضور نشان دهنده ی آن است که خطیب و سخنرانی که مرکز اسلامی هامبورگ انتخاب می کند در جذب مردم بسیار تاثیر گذار است و از طرف دیگر ایجاب می کند سخنرانانی که از ایران به مراکز اسلامی خارج از کشور می آیند از ویژگی های اینچنینی برخوردار باشند.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ با اشاره به شناخت و تسلط علمي سخنران برنامه از مسائل مرتبط با جوانان بیان کرد:  اینکه چرا جوانان بیشتر از دیگران در برنامه امسال مشارکت داشتند از این منظر قابل تامل و بررسی است.

خوش احوال در ادامه به مراسم ظهر تاسوعای حسینی در محل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هامبورگ که با حضور نهادها و نمایندگی های کشورمان  برگزار گردید اشاره کرد و افزود: بعد از مراسم عزاداری و پذیرایی، پرسش و پاسخ حاضرین با حجت الاسلام مرادی ادامه به درازا کشید و این مراسم با نماز مغرب و عشا خاتمه یافت.

همچنین علي صادق محمدی معاون اجرایی مرکز اسلامی هامبورگ با یادآوری قدمت 50 ساله این مرکز که جزو بزرگترین مراکز شیعی دنیاست اظهار داشت: برنامه های محرم امسال از شب اول محرم شروع شده و تا شب سوم شهادت حضرت سیدالشهداء ادامه داشت و بر اساس آمار موجود حضور مردم نسبت به سالهای گذشته بیش از دو برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه غالب شرکت کنندگان در مراسم امسال جوانان و بانوان بودند که بعد از پایان سخنرانی جلسات مشاوره و پرسش و پاسخ با حضور خطیب ارجمند شکل می گرفت، ثمره اعتماد و پیوند ایجاد شده بین مدیریت جدید مرکز و مسلمانان و به خصوص ایرانیان مقیم آلمان با مرکز اسلامی هامبورگ در دو سال اخیر را در حضور گسترده مردم در برنامه های محرم امسال قابل مشاهده دانست.

محمدی با تاکید بر اینکه برنامه های مرکز اسلامی هامبورگ صرفا در ایام محرم خلاصه نمی شود افزود: ایام محرم دیباچه فعالیت های سالانه این مرکز است که اقشار مختلف ایرانی و آلمانی و ملیت های دیگر با آغوش گرم مرکز اسلامی و برنامه های آن مواجه می شوند.

معاون اجرایی مرکز اسلامی هامبورگ در پایان یکی از حاشیه های بسیار جالب برنامه های امسال مرکز را تشرف یک آلمانی بودایی به دین اسلام دانست که در مواجهه و گفتگو با حجت الاسلام شهاب مرادی نام خود را از «مارتین» به «محمد» تغییر داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر