بازدید 15063

توضیح استاندار درباره خرده زلزله های تهران

تمدن با بيان اينکه وقوع زلزله هاي خفيف در تهران و کشور بي سابقه نيست و حتي اين گونه زلزله ها همواره وجود دارد و البته تعداد آن نيز کم نيست ازآمادگي دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۱ 11 December 2011
استاندار تهران با اشاره به وقوع چند زلزله خفيف در شرق استان گفت: بررسي هاي کارشناسي حاکيست اين زلزله هاي خفيف در ادامه لرزش هاي قبلي است و پديده متفاوت و معناداري نسبت به گذشته نيست لذا شوراي هماهنگي مديريت بحران استان تهران بايد در آمادگي کامل به سر ببرد.

به گزارش ايسنا، مرتضي تمدن در پايان جلسه ستاد مديريت بحران استان تهران كه در پي وقوع زلزله‌هاي خفيف در چند روز گذشته در شهرستانهاي شرق استان تشكيل شد، گفت: بر اساس ارزيابي و بررسي هاي کارشناسي، لرزه‌هاي خفيف در چند روز گذشته در شرق استان در ادامه لرزش هاي قبلي است و پديده متفاوت و معنا داري نسبت به گذشته نيست.

تمدن با بيان اينکه وقوع زلزله هاي خفيف در تهران و کشور بي سابقه نيست و حتي اين گونه زلزله ها همواره وجود دارد و البته تعداد آن نيز کم نيست ازآمادگي دستگاههاي عضو شوراي هماهنگي مديريت بحران استان تهران خبر داد.

تمدن افزود: تعداد خرده لرزه‌ها و يا نزديک بودن آن به معني وقوع زلزله نيست هرچند موجب نگراني شده ولي پيام آن افزايش آمادگي همگان است.

استاندار تهران با بيان اينکه بايد در هر شرايطي آمادگي خود را در برابر بحران هاي طبيعي از جمله زلزله حفظ کرد ، تحليل کارشناسان را پايه و اساس اقدامات شوراي هماهنگي مديريت بحران خواند و تصريح کرد: بدون شک تهران داراي پتانسيل زلزله است ولي خرده لرزه هاي چند روز گذشته نمي تواند به معني وقوع زلزله بزرگ باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
خداکنه همین زلزله هاب خفیف بیاد تاانرژی زمین یواش یواش خارج بشه وگر نه اگه بخاد یه دفعه انرزی خالی بشه تهران با خاک یکسان میشه
بسم الله الرحمن الرحیم . خدایا به آبروی امام حسین به مردم ایران و بخصوص تهران با این جمعیت زیاد رحم کن. زلزله در تهران یعنی فاجعه
توکیو که هستیم تقریبا هر روز و شبی یک زلزله قابل احساس می اید و البته قابل توجه بالای 5 ریشتری و لذا بیشتر مواقع نماز صبح ها 4 رکعت میشه چون باید دو رکعت نماز ایات هم خواند !
جالب اینکه هیچ آسیبی به هیچ جا وارد نمیشه و منازل کاملا می لرزن اما کسی نمی ترسد و نگران هم نیست چون بناها کاملا ایمن هستند .
انشاء الله روزی برسد که ما هم با وجدان خانه ها را بسازیم تا نگران زلزله ها نباشیم چون بهر حال زلزله امری طبیعی است و طبق قانون طبیعت اتفاق می افتد و اگر آسیبی می بینیم بخاطر این است که ما ساختمانها را بد می سازیم !
یا امام زمان
بلاياي طبيعي هميشه وجود داره و در دنيا بوده ، هست و خواهد بود.مهم اينه كه مسئولين و مردم اون سرزمين چه كارهايي براي پيشگيري و كمتر شدن تلفات جاني و مالي اينگونه حوادث در نظر گرفتن ؟ داخل كشور خودمون با بلاي آلودگي هوا كه در واقعه بلاي غير طبيعي هست و به دست خودمون با بي تدبيري ايجاد شده برخورد غيركارشناسي ميشه واي به حال اون روزي كه يه بلاي طبيعي مثل زلزله هم بخواد بياد اونوقت چه بايد كرد؟؟؟
هر صد تا زلزله خفیف برابر یک زلزله شدید است یعنی هر ریشتر بیشتر برابر صد برابر انرژی بیشتر نسبت به زلزله‌ای با یک درجه ریشتر کمتر است. به جای این کارها بهتر است ساختمانها را اصولی و با مصالح مقاوم و مرغوب بسازیم تا کارمان به اگر و کاش و... کشیده نشود.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل