بازدید 10641

واکنش داخلی به احتمال فعالیت محدود هواوي

به گفته كارشناسان صنعت ارتباطات، بزرگ‌ترين عرضه‌كنندگان سرويس تلفن همراه چين در حال تبديل شدن به قطب‌هاي جهاني هستند و هواوي در صدر فهرست بزرگ‌ترين شركت‌هاي چيني به چشم مي‌خورد.
کد خبر: ۲۰۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۰ 11 December 2011
مدير عامل شركت مخابرات ايران پيرو انتشار اخباري مبني بر اين‌كه شركت مخابرات چيني هواوي (Huawei) برروي سايتش اعلام كرده كه از اين پس هيچ قرارداد جديدي با شرکت‌هاي ايراني منعقد نخواهد کرد و کارش را در بازار ايران گسترش نخواهد داد، گفت: تا زمان دريافت نامه رسمي نمي‌توانم به‌طور قطعي اظهار نظر كنم.

صابر فيضي - مدير عامل شركت مخابرات ايران - در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: ما بحث خاصي با هواوي (توليد کننده تجهيزات مخابراتي و ارتباطي) نداشتيم اما هفته گذشته جلساتي براي پيگيري كارهاي مشتركمان با آن‌ها برگزار كرديم و منتظريم كه نتايج اين جلسات مشخص شود.

فيضي ادامه داد: شركت هواوي تاكنون بحثي مبني بر اين‌كه نمي‌خواهد با مخابرات ايران ادامه همكاري داشته باشد را به صورت رسمي به ما اعلام نكرده است.

او افزود: تا زماني كه نامه رسمي از طرف شركت هواوي براي شركت مخابرات ايران ارسال نشده، نمي‌توانم در اين باره اظهار نظري داشته باشيم.

به گفته كارشناسان صنعت ارتباطات، بزرگ‌ترين عرضه‌كنندگان سرويس تلفن همراه چين در حال تبديل شدن به قطب‌هاي جهاني هستند و هواوي در صدر فهرست بزرگ‌ترين شركت‌هاي چيني به چشم مي‌خورد.

هواوي در كل جهان به عنوان يكي از تامين‌كنندگان تجهيزات اپراتورها بوده و تقريبا در تمام كشورهاي خاورميانه تجهيزات وجود دارد و از بزرگ‌ترين تامين‌كنندگان تجهيزات مخابراتي نسل سوم در سطح جهاني به شمار مي‌رود.

شركت هواوي با ‌چندين شركت از ‌ اپراتورهاي شبكه در سراسر جهان قرارداد بسته است و در ‌ده‌ها كشور منطقه‌ي آسيا - اقيانوسيه دفتر دارد و محصولات خود را به صورت مستقيم حداقل در ‌20 كشور به فروش مي‌رساند.

نكته قابل توجه اينجاست كه قانونگذاران آمريكا درباره مبارزه با رشد آن‌چه كه جاسوسي سايبري ناميده مي‌شود، اخيرا اعلام كردند تحقيق و بررسي شركت‌هاي مخابراتي چيني را آغاز كرده‌اند.

به گزارش ايسنا، کميته اطلاعات مجلس نمايندگان آمريکا اعلام كرد كه اين تحقيق به بررسي اين موضوع مي‌پردازد كه آيا گسترش اين شركت‌ها در آمريكا يك تهديد امنيتي را موجب شده است؟

اين كميته در ابتداي تحقيق از Huawei و ZTE به‌عنوان دو شركتي كه در حال بررسي آن‌هاست، نام برده است.

در هر حال حدود چهار سال پيش معاون منطقه‌ي خاورميانه‌ي شركت هواوي در ايران و در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه‌ي آموزشي ميان شركت مخابرات ايران و هواوي اعلام كرده بود كه همواره بازار ايران براي شركت ما اهميت و ارزش خاص خود را دارد و توجه ويژه‌اي براي داشتن متخصصان زبردست در دفتر ايران داريم و براي انتقال تكنولوژي نيز اقداماتي صورت گرفته و از طرفي شركت ما بيش‌ترين توجه را براي پشتيباني در ايران و انتقال تكنولوژي دارد.

وانگ بر رشد صنعت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات ايران به واسطه ادامه اين نوع همكاري‌ها تاكيد و تصريح كرده بود: هواوي چند درصد تجهيزات مخابرات ايران را تشكيل مي‌دهد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل