بازدید 4097

مذاکرات جليلي با مقامهاي روسيه در مسکو

معاون وزير خارجه روسيه توضيحي درباره اهداف و دلايل سفر جليلي به مسکو که در سکوت کامل خبري انجام شده است، نداد.
کد خبر: ۲۰۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۰ 11 December 2011
روزنامه خراسان نوشت:

سرگئي ريابکوف، معاون وزير خارجه روسيه روز جمعه در برنامه شبکه تلويزيوني «روسيه ۲۴» از حضور سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي در مسکو خبر داد. معاون وزير خارجه روسيه توضيحي درباره اهداف و دلايل سفر جليلي به مسکو که در سکوت کامل خبري انجام شده است، نداد. با اين  حال، با رد نظامي بودن بخشي از برنامه هسته اي ايران تصريح کرد که در تحريم  ها عليه جمهوري اسلامي ايران افراط شده است. مشروح اين اخبار در پي مي آيد.

معاون وزير خارجه روسيه: برنامه هسته اي ايران بخش نظامي ندارد

ايسنا گزارش داد: معاون وزير خارجه روسيه با اعلام اين خبر که دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در حال حاضر در مسکو به سر مي برد، تاکيد کرد که شواهدي دال بر وجود فعاليت هاي نظامي در برنامه هسته اي ايران در دست نيست.سرگئي ريابکوف، معاون وزير خارجه روسيه در برنامه شبکه تلويزيوني «روسيه ۲۴» تاکيد کرد که برنامه هسته اي ايران بخش نظامي ندارد.وي گفت: ما داراي اطلاعات بررسي شده اي در اين باره هستيم که در مورد وجود بخش نظامي (در برنامه هسته اي ايران) اطلاعاتي موثق وجود ندارد. شواهدي که از وجود بخش نظامي در برنامه هسته اي ايران حکايت کند، در دست نيست.بنا بر گزارش خبرگزاري نووستي، وي افزود: بايد از طريق مذاکرات ترديدهاي باقي مانده را رفع کرد و به تعدادي از مسائل خاتمه داد و در اين راستا مهم است که ايران به طور تنگاتنگ با آژانس بين المللي انرژي اتمي همکاري کند.ريابکوف خاطرنشان کرد که ايران اجازه ورود ناظران بين المللي به تاسيسات هسته اي خود را مي دهد و گفت: آن ها اجازه ورود مي دهند. آن ها ماه اوت سال جاري علاوه بر بازرسي هاي منظم فعلي، گروه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي را به تعدادي از تاسيسات هسته اي خود دعوت کردند. آن ها در ماه نوامبر دوباره گروه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي را به بازديد از تاسيسات هسته اي خود دعوت کردند. ما معتقديم که اين تجلي راهکار مسئولانه و حسن نيت است و البته اميدواريم اين دعوت ها بي جواب نمانند.

اسرائيل را از لغزيدن به سوي حمله نظامي عليه ايران برحذر داشته ايم

معاون وزير خارجه روسيه همچنين افزود که روسيه، اسرائيل را از تجاوز احتمالي عليه ايران بر حذر داشته است.ريابکوف ضمن دادن پاسخ به سوالاتي درباره مذاکرات چندي پيش وي با آويگدور ليبرمن، وزير خارجه اسرائيل گفت: ما اسرائيل را از لغزيدن به سوي تصميم گيري احتمالي در مورد آغاز عمليات جنگي برحذر داشته ايم.اين ديپلمات روسي افزود: تمايل نداريم که حاصل نشدن پيشرفت در مذاکرات بر سر اين مسئله انگيزه اي براي حرکت در جهت معکوسي به وجود آورد.

جليلي در مسکو به سر مي برد

به گفته وي، روسيه موضع خود مبني بر جستجوي راه حل مسالمت آميز مسئله ايران را براي طرف اسرائيلي توضيح داد و تاکيد کرد که روسيه در آينده هم در اين جهت کوشش خواهد کرد. معاون وزير خارجه روسيه گفت که روسيه با همه طرف ها در مورد اين مسئله در تماس است و از جمله سعيد جليلي، دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران در حال حاضر در مسکو به سر مي برد.

تحريم ايران وارد مسير افراط شده است

به گزارش ايرنا، سرگئي ريابکوف معاون وزير خارجه و مذاکره کننده ارشد روسيه در گروه ۱+۵ همچنين با انتقاد از سياست  کشورهاي غربي در قبال ايران اعلام کرد: در تحريم جمهوري اسلامي ايران افراط شده است.ريابکوف گفت: تحريم ها تا اندازه زيادي از آن چه در عرصه مذاکره با ايران صورت مي گيرد، پيشي گرفته اند. وي با تاکيد بر لزوم تلاش براي از سرگيري مذاکرات با ايران، خاطرنشان کرد: بايد اقدامات در زمينه مذاکرات را پيش برد.به گزارش ايسنا به نقل از نووستي، اين درحالي است که، هرمان رامپوي رئيس شوراي اروپا اعلام کرد که سران ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا پس از پايان نشست دو روزه خود در بروکسل به وزيران خارجه اين کشورها دستور دادند کار تهيه و تدوين بسته جديد تحريم ها عليه ايران را در ماه ژانويه به پايان برسانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار