بازدید 49026
اعلام جزییات جدیدی از شکار هواپیمای آمریکایی به روایت «سردار سلامی»:

ما قادر به کشف رمز امواج هستیم

همزمان با کنترل ماهواره‌ای سیستم هدایت و کنترل، سه سیستم هدایت و کنترل دیگر در درون این پرنده جاسازی شده است. اگر همه این سامانه‌ها به دلیلی از کار بیفتند، این وسیله، فرمان انهدام خودکار را دریافت می‌کند و نابود می‌شود تا هیچ قطعه ای از آن در اختیار کشور هدف قرار نگیرد و قابل استفاده نباشد. حال چگونه ممکن است پرنده ای از کنترل بیرون رفته و بتواند در سرزمین دشمن به شکل خودکار سالم به زمین بنشیند؛ آن هم بدون اینکه هیچ آسیبی به اجزای اصلی آن وارد شود؟!
کد خبر: ۲۰۹۴۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۷ 11 December 2011
سرویس سیاسی ـ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ جمهوری اسلامی ایران بدون اغراق و غلو، جزو چند کشور معدود برتر جهان در حوزه دستیابی به فناوری‌های مربوط به پرنده‌های بدون سرنشین است و ما مدرن‌ترین پرنده‌های بدون سرنشین و سیستم‌های هدایت و کنترل، اسکن و کاوشگر آنها را در اختیار داریم.
 
به گزارش «تابناک»، سرتیپ پاسدار حسین سلامی در مصاحبه با بخش گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: پرنده‌هایی داریم که کاملا رادار گریز هستند و بر این باورم ایران دومین کشور در حوزه دستیابی به فناوری پرنده‌های بدون سرنشین است.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: ما امروز پرنده رادار گریزی داریم که از فناوری رادار گریز کامل استیلث بهره‌مند بوده و این فناوری کاملا بومی شده است.

وی گفت: این فناوری با دقیق‌ترین رادارها آزمایش شده است. این پرنده و پرنده‌های مشابه آن می‌توانند، ده‌ها ساعت مداوم پرواز کنند و از سامانه‌های هدایت و کنترل بسیار دقیق و الگوریتم‌ها و نرم‌افزارهای بسیار هوشمند و دقیقی برخوردارند و این فناوری در اختیار ماست.

سرتیپ سلامی افزود: ما دارای پرنده‌های بدون سرنشین، پرنده‌های دست پرتاب با جثه‌های کوچک تا پرنده‌های دوربرد، رادار گریزو دارای سامانه‌های کنترل و هدایت دقیق و دارای سامانه‌های کشف و جمع‌آوری اطلاعات بسیار پیشرفته‌ای هستیم که بنا به مصالحی، این توانمندی‌ها به شکل کاملی در معرض ارزیابی و قضاوت و رویت افکار عمومی ما و جهان قرار نگرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ ما به لبه‌های جدید و نوین فناوری‌های مربوط به پرنده‌های بدون سرنشین و وسایل هدایت و کنترل و گشت و کاوش آنها دست یافته‌ایم و همه آنها بومی شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: یک اصل در نیروهای اطلاعاتی هست، مبنی بر این که زمانی که یک طرف در یک برخورد اطلاعاتی موفق می‌شود، روش‌های آن را پنهان نگه می‌دارد؛ بنابراین، ما در بیان روش‌های رصد، کاوش،‌ کنترل، کشف و شناسایی تلاش‌های اطلاعاتی دشمن و روش‌های غلبه فناورانه بر دشمن به لحاظ تکنیکی و تاکتیکی معذور هستیم.

وی گفت: ‌اگر باور به زمین نشاندن و کنترل هواپیمای بسیار پیشرفته اطلاعاتی و راهبردی سازمان اطلاعاتی آمریکا به دست نیروهای مسلح کشورمان سخت است، باور این که یک هواپیمای پیشرفته ـ که از مدرن‌ترین قواعد هوانوردی برخوردار است ـ از کنترل خارج شده و به سلامت به زمین نشسته، بسیار سخت‌تر خواهد بود.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی گفت: هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی به ویژه این هواپیما که دربردارنده همه تجربیات فناورانه اطلاعاتی آمریکاست، از سامانه‌های هدایت و کنترل متنوع چندگانه و دوگانه برخوردار است.

وی افزود: نخستین سامانه هدایت و کنترل این هواپیما بر پایه خط دید مستقیم سامانه زمینی است؛ به این صورت که ایستگاه زمینی به شکل مستقیمی سامانه هدایت و کنترل پرنده را در اختیار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وقتی این پرنده از خط دید مستقیم سامانه زمینی خارج می‌شود، ماهواره‌ها رله امواج را برای هدایت و کنترل این وسیله در اختیار می‌گیرند و همزمان با کنترل ماهواره‌ای سیستم هدایت و کنترل، سه سیستم هدایت و کنترل دیگر در درون این پرنده جاسازی شده است.

وی گفت: همه وسایل هدایت و کنترل در این پرنده، دقت‌های فوق‌العاده پیشرفته ای دارند و از سامانه‌های رزرو و احتیاط استفاده می‌کنند؛ یعنی اگر یک سامانه به دلیلی از مدار کنترل بیرون رود، سامانه دیگری خودکار وظیفه هدایت و کنترل را بر عهده می‌گیرد؛ بنابراین ماتریسی از انواع سامانه‌هاست که این اجسام پرنده را در فضا مدیریت می‌کند تا بتوانند پرواز را  بنا بر مسیر از پیش تعیین شده انجام دهند.

وی گفت: اگر همه این سامانه‌ها به دلیلی از کار بیفتند (که از کار افتادن همه سامانه‌ها غیر ممکن است) و جسم پرنده از محدوده مورد نظر بیرون رود، این وسیله فرمان نابودی خودکار را دریافت می‌کند و منهدم می شود تا هیچ قطعه‌ای از آن در اختیار کشور هدف قرار نگیرد و قابل استفاده نباشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: این پرنده می‌تواند تا ارتفاع 45 هزار پا اوج بگیرد؛ بالاترین ارتفاعاتی است که این پرنده‌ها می‌توانند در آن پرواز کنند و فناوری مخفی سازی (استیلث) در آن به کار رفته است؛ بنابراین، رادارها آن را کشف نمی‌کنند و دید بصری و اپتیکی هم قادر به کشف آنها نیست.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی گفت:‌ چگونه ممکن است، پرنده‌ای از کنترل بیرون رود و بتواند در سرزمین دشمن به شکل خودکار سالم به زمین بنشیند؛ بدون اینکه هیچ آسیبی به اجزای اصلی آن وارد شود. پذیرش این موضوع، بسیار سخت و باور ناپذیرتر از آن است که گمان کنیم این سامانه، تعمدی و با بهره از غلبه فناورانه به زمین نشسته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود:‌ بنابراین، مجبور هستیم برای پنهان ماندن روش کار خودمان از برهان خلف استفاده کنیم؛ یعنی قضیه را معکوس دنبال می‌کنیم تا به این نتیجه برسیم که این هواپیما حتما باید به وسیله یک سامانه ثانوی در کنترل قرار گرفته و تعمدا و بنا بر یک برنامه دقیق به زمین نشسته باشد.

وی گفت: این معمایی است که آمریکایی‌ها و دیگران باید درباره آن دقیقا بیندیشند. من درباره منطق و اینکه به الگوریتم‌های هدایت و کنترل آن چگونه دست یافتیم، چیزی نمی‌گویم و این قضاوت را به کسانی واگذار می‌کنم که می‌توانند به شکلی مقایسه بین نشستن یک هواپیمای از کنترل خارج شده و نشستن آن به شکل عمدی را تطبیق بدهند و قضاوت کنند و به یک ارزیابی درستی برسند.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: تراز ما از لحاظ بسیاری از فناوری‌ها با این پرنده ای که به تازگی در اختیار ما قرار گرفته، فاصله بسیاری ندارد؛ اما در عین حال این پرنده ویژگی‌هایی دارد و در بردارنده همه دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه اطلاعاتی و هوانوردی و هدایت و کنترل در موضوع پرنده‌های جاسوسی راهبردی است که به شکل قطعی دستاوردهای فناورانه جدیدی می‌تواند برای ما داشته باشد.

وی گفت:‌ ما وقتی این پرنده را تطبیق بدهیم و آن را تحلیل کنیم، می‌توانیم آسانتر قضاوت کنیم که این پرنده چه مقداری می‌تواند برای ما ارزش افزوده فناوری و اطلاعاتی داشته باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ‌این اقدام نیروهای مسلح علاوه بر یک پیروزی اطلاعاتی برای کشور، یک شکست اطلاعاتی برای دشمنان به شمار می‌رود و آنها مطمئن هستند که آزادی عملشان در توسعه سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات علیه ما به نقاط خطرناک و آسیب پذیری رسیده است و دیگر کاملترین سامانه‌های جمع آوری اطلاعات آنها نمی‌توانند محیط امنی برای کشف اطلاعات پیدا کنند.

وی گفت: زمان مشخص خواهد کرد که فناوری‌های تعبیه شده در این پرنده چه خواهد بود. گویا، قضاوت درباره ارزش‌های اطلاعاتی و فناورانه این پرنده اکنون زود است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: فاصله ما با آمریکا و صهیونیست‌ها و کشورهای پیشرفته و صنعتی جهان در این حوزه، آن اندازه نیست که دستیابی به چنین پرنده‌ای برای ما یک رویا باشد، بلکه این موفقیتی برای ماست، ولی برخورد ما با آن عادی است.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی گفت:‌ ما این پرنده را پدیده شگفت‌انگیزی نمی‌دانیم. برای ما که با جزییات موضوع آشنا هستیم، موضوع عادی است، ولی برای جهان که تصوری از هیبت فناورانه آمریکا دارد، معمولا این پدیده‌ها بسیار شگفت انگیز به نظر می‌رسد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: الحمدالله یک اعتماد به نفس نیرومند و فورانی از فناوری امروزه در حوزه فناوری‌های دفاعی ما هست که برای بسیاری از کشورهای حتی پیشرفته، دست‌نیافتنی و بسیار آرمانی است.

وی گفت: ما همواره در فضای تهدید زندگی کرده و احساس کردیم که باید با دشمنان بزرگ برخورد کنیم؛ بنابراین، فضای توسعه فناوری‌های دفاعی ما بسیار بزرگ بوده است. ما افق‌های بلندی را دنبال کردیم و هدف‌های بلند پروازانه‌ای داشتیم. در آغاز این هدف‌ها خیلی بزرگ بود، ولی به مرور که پیشرفت کردیم و نیازهای دفاعی را با فناوری‌های دفاعی پیوند زدیم، دریافتیم که در فضای تحریم و محاصره، می‌توانیم خوداتکایی‌ها و خودکفایی‌های لازم را در حوزه فناوری‌های دفاعی به دست آوریم.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: ‌عبور از مرز فناوری‌ها برای ما امروز یک امر طبیعی است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر ما قادر به کشف رمز (دی کد کردن) امواج باشیم، می‌توانیم تصاویر آنها را دریافت کنیم؛ این فناوری امروز برای دانشمندان ما بسیار دست یافتنی، ساده و در اختیار است.

وی افزود: ما امروز در این زمینه پیشرفت‌های فوق‌العاده ای داریم که اکراه دارم به شکل جزیی‌تر این مسایل را بگویم. ما اصلا در موضوع نیروهای اطلاعاتی و سایبری دست بسته نیستیم و دنیا آثار و تجلیات آن را می‌بیند و باید این واقعیات را بپذیرد، به رسمیت بشناسد و باور کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر چند مصداق‌هایی از آن همواره رخ می‌دهد، امیدوارم دشمنان درک و قضاوت درستی از ظرفیت و توانمندی ما در حوزه‌های گوناگون دفاعی پیدا کرده و محاسبات و برآوردشان را نسبت به توانمندی‌های ما واقعی کنند؛ بنابراین، دعوت می‌کنیم درباره توانمندی‌های ما در حوزه‌های اطلاعاتی و غیر اطلاعاتی تفکر کنند.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: فرقی نمی‌کند که این پرنده از چه مبدأیی به فضا و حریم هوایی ما نفوذ کرده باشد؛ این یک تجاوز و رفتار دشمنانه تلقی می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هیچ کس از یک پرنده جاسوسی در سرزمین خود استقبال نمی‌کند و نماد یک تجاوز را به طرفی که به دنبال کشف اطلاعات سری و حیاتی و مرتبط با امنیت ملی کشور است، پس نمی‌دهد.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: اما این که آمریکایی‌ها گمان کنند که ما به سادگی این موضوع را می‌پذیریم، باید بدانند کسانی که می‌توانند پیچیدگی فناوری مدرن آنها را کشف کنند و یک پرنده را به زمین بنشانند، نمی‌توانند گناه آمریکایی‌ها را نادیده بگیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:‌ ما مطمئن هستیم که این پرنده آمریکایی است و دانش و فناوری هدایت و کنترل آن در اختیار هیچ یک از غیر آمریکایی‌ها نیست؛ حتی این پرنده در اختیار وزارت دفاع آمریکا نیست و سازمان سیا دانش هدایت و کنترل و آموزش استفاده از آن را در اختیار دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنها نمی‌توانند با مکاتبات و جابجایی کلمات، ما را تحت تأثیر قرار دهند؛ بنابراین، بهتر است آنها به روش مناسبی این خطای تجاوزکارانه را جبران کنند و پاسخی در خور و شایسته به ملت بزرگ ایران بدهند.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: تاکنون درخواستی برای دیدن این پرنده دریافت نشده است، ولی به طور طبیعی، همه کشورهای پیشرفته به ویژه کسانی که در جنگ اطلاعاتی با آمریکا هستند، عطش فوق‌العاده فراوانی برای دستیابی حتی به هیکل و ساختار ظاهری این پرنده دارند، چه برسد به محتوا و نرم افزارهای آن.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: همین اندازه که ما به این پرنده دسترسی پیدا کردیم، کافی است که آمریکایی‌ها را در زمینه خلع سلاح اطلاعاتی‌شان به یک بازنگری راهبردی و نوین وادار کند.

وی افزود:‌ پیشتر پرنده‌های بدون سرنشینی در اختیار ما قرار گرفته است، ولی چون ارزش فناوری بسیاری نداشته، ما آنها را رسانه ای نکردیم، ولی بعضا از سوی فرماندهان ما چه در دریا یا مناطق مرزی گفته شده است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فضای کشور ما برای پرنده‌های اطلاعاتی دشمن ناامن است و بیش از آنکه تا به امروز برای آنها دستاورد اطلاعاتی داشته باشد، زیان و خسران اطلاعاتی داشته است.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی گفت:‌ آمریکایی‌ها هر چه در این زمینه تلاش کرده‌اند، خسارات بسیارتری متحمل شده‌اند و بهتر است از این روش‌ها دست بردارند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما به ویژه پس از دفاع مقدس همه توسعه فناوری‌های دفاعی خودمان را در زمینه‌های گوناگون بر مبنای خطرناک‌ترین و قوی‌ترین سناریو با قوی‌ترین قدرت نظامی جهان بنا گذاشتیم.

وی گفت: ما مفروضات توسعه فناوری دفاعی و گسترش ساختارهای دفاعی و رزمی خود را بر مبنای نبرد پیروزمندانه علیه بزرگترین قدرت‌های جهانی بنا گذاشتیم و حتی در فرضیات، ائتلافی از قدرت‌ها را پیش‌بینی کردیم و با این وضع که هیچ تکیه‌گاه دفاعی جز ملت بزرگ ایران و تدابیر حکیمانه رهبری معظم انقلاب نداریم، فناوری و دانش‌های بومی خود را بر این اساس توسعه دادیم.

سرتیپ سلامی گفت:‌ پاسخ‌های بسیار ستایش برانگیز حتی بیرون از دایره تصور خودمان به دست آورده‌ایم و امروز به توانایی دفاعی خود در هوا، دریا، زمین، فضای مجازی و دیگر موضوعات مانند جنگ نرم اعتماد، اطمینان کامل داریم.

وی گفت: پیام ما به دشمنان این است که مراقب باشند اشتباه در محاسبه نکنند و به دوستانمان اطمینان می‌دهیم که می‌‌خواهیم در همه زمینه‌ها از استقلال و تمامیت ارضی و حاکمیت ملی به شکل خوداتکا دفاع کنیم.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: دستگیری ریگی و دستیابی به این هواپیما، دو شاهکار بزرگ اطلاعاتی بوده و نشان دهنده اشراف کامل اطلاعاتی ماست.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی گفت: ما دست بسته نیستیم و اقدامات دشمنان را نمی‌توانیم بدون پاسخ بگذاریم. آنها باید مسئولیت اقدامات غیر عاقلانه و بیرون از هنجارها و قواعد جهانی و پیامدهای آن را بپذیرند.

وی افزود: ما کشوری نیستیم که اجازه بدهیم، دشمنان به حریم ما تجاوز کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اینکه پاسخها چگونه خواهد بود، موضوعاتی است که دشمنان آثار آن را خواهند دید.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی افزود: هر رخداد نظامی حتما دارای ماهیت سیاسی است و به صورت طبیعی، دفاع دیپلماتیک و حقوقی در نهادهای بین‌المللی، موضوعی است که حتما باید دنبال شود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ارمغان آمریکا در اشغال سرزمین‌های دیگر، بر هم زدن مناسبات عادی میان کشورهاست.

وی افزود: آمریکایی‌ها باید به دلیل اقدامات بیرون از عرف بین‌الملل از لحاظ سیاسی پاسخگوی کارهایشان باشند.

سرتیپ پاسدار حسین سلامی گفت: آمریکایی‌ها هنوز در خواب هستند و شعله‌های بیداری اسلامی را درک نکرده‌اند و سنسورهای سیاسی آنها بسیار ضعیف و ناتوان است. به همین دلیل به خطا می‌افتند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نتیجه این خطا، پایه‌های نفوذ سیاسی و هویت قدرت آنها را از میان می‌برد.

وی گفت: این قدرت به دلیل نشناختن شرایط جهانی به زوال خود نزدیک می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل