بازدید 7315

جمهوری: عذرخواهي‏هائي كه زمين مانده‏اند!

دوران باصطلاح اصلاحات را به خاطر بياوريد و وابستگي هاي بعضي تشكل هاي دانشجوئي و ضربه هائي كه آنها با موضعگيري هاي نادرست خود به قشر دانشجو و به جامعه انقلابي و اسلامي ما وارد كردند را در نظر بگيريد و پرونده عملكرد آنها را مرور كنيد تا به اهميت حفظ استقلال تشكل هاي دانشجوئي بيشتر پي ببريد.
کد خبر: ۲۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۸۷ - ۰۸:۲۴ 11 October 2008
روزنامه جمهوری اسلامی در ستون سرمقاله خود نوشت:

ماجراي تسهيلات يك ميليارد ريالي به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي علاوه بر سر و صداهاي درون مجلس در جامعه نيز سئوال برانگيز شده است . يك تشكل دانشجوئي در اعتراض به اعطاي 100 ميليون تومان به هر نماينده مجلس كه گفته مي شود بخش عمده آن بلاعوض و بقيه به صورت قرض الحسنه است نامه اي به دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس نوشته و آنرا در قالب نامه اي سرگشاده منتشر كرده است .

در اين نامه ضمن يادآوري مشكلات مسكن مردم و ضرورت همسان بودن نمايندگان با موكلان خود خطاب به رئيس مجلس آمده است : « لازم است جنابعالي به عنوان رياست مجلس پاسخگوي جنبش دانشجويي مسلمان بوده و هرچه سريع تر ضمن عذرخواهي از مردم مسلمان ايران ادامه اجراي اين امر را لغو و در راستاي بازپس گيري اموال پرداخت شده بيت المال از نمايندگان خاطي اقدام نماييد » (روزنامه جمهوري اسلامي 18 مهر 1387 صفحه اول ) .
اصل اقدام اين دانشجويان در تقبيح پرداخت 100 ميليون تومان به هر نماينده تحت عنوان تسهيلات و تاكيد آنها بر ضرورت همسان ماندن نمايندگان مجلس با موكلان خود در بهره مندي ها في نفسه قابل تحسين است . نشان دادن اين قبيل حساسيت ها از ويژگي هاي قشر جوان بويژه دانشجويان است و البته مسئولان نيز بايد به چنين حساسيت هاي مقدسي توجه كنند و دغدغه هاي برخاسته از آنرا برطرف نمايند.

در كنار اين واقعيت لازم است دانشجويان و همه كساني كه چنين حساسيت هائي را ابراز مي كنند نيز به يك واقعيت انكارناپذير توجه نمايند تا افكار عمومي نسبت به آنچه تشكل هاي دانشجوئي مطرح مي كنند دچار ترديد نشود و حمايت از اين تشكل ها را يك فريضه سياسي ـ اجتماعي بداند. واقعيتي كه بايد همواره در موضعگيري ها مورد نظر تشكل هاي دانشجوئي باشد ضرورت يكسان برخورد كردن با همه مسائل همه قوا همه جريان هاي سياسي و همه مسئولان است . اگر اين اصل مورد غفلت قرار گيرد اعتبار تشكل هاي دانشجوئي زير سئوال مي رود افكار عمومي به خواسته هاي دانشجويان با ديده ترديد مي نگرد و مسئولان نيز نسبت به مطالبات آنان بي اعتنا مي شوند. اگر چنين وضعيتي پيش بيايد خسران بزرگي متوجه جنبش دانشجوئي خواهد شد.

اين خطر و اين خسران هنگامي شديدتر و سنگين تر خواهد بود كه دامن گير تشكل هاي دانشجوئي اصولگرا شود. اصولگرائي سرمايه عظيم معنوي بي بديلي است كه انقلاب اسلامي در اختيار ملت ايران قرار داده و همه مردم بويژه نسل جوان و بالاخص قشر دانشجو و دانشگاهي بايد همانند جان خود از آن پاسداري نمايند. تشكل هاي دانشجوئي اصولگرا بايد تفاوت ها و تمايزهاي اساسي خود را با ساير تشكل هاي دانشجوئي نشان بدهند و همواره با تمام توان و بدون اغماض از اين تمايزها و تفاوت ها پاسداري كنند. تشكل هاي دانشجوئي غيراصولگرا فاقد استقلال هستند و به همين دليل از احزاب و جريان هاي سياسي دستور مي گيرند. همين ضعف ها موجب مي شوند آن تشكل ها واقعيت ها را نبينند و يا ناديده بگيرند و در نتيجه از جاده عدالت خارج مي شوند و به مسير تبعيض مي افتند و موضعگيريهايشان براساس حب و بغض ها صورت مي گيرد...

اين وضعيت براي قشر جوان بويژه دانشجويان كه از فرهيختگان جامعه هستند و در آينده بايد مديريت كشور را برعهده بگيرند همچون سمي مهلك است كه اگر به روح و جان آنها نفوذ كند همراه آنها به پيكره جامعه راه خواهد يافت و جامعه را به انحطاط خواهد كشاند. دوران باصطلاح اصلاحات را به خاطر بياوريد و وابستگي هاي بعضي تشكل هاي دانشجوئي و ضربه هائي كه آنها با موضعگيري هاي نادرست خود به قشر دانشجو و به جامعه انقلابي و اسلامي ما وارد كردند را در نظر بگيريد و پرونده عملكرد آنها را مرور كنيد تا به اهميت حفظ استقلال تشكل هاي دانشجوئي بيشتر پي ببريد. توصيه هاي اكيد رهبر انقلاب آيت الله خامنه اي به دانشجويان مبني بر لزوم حفظ استقلال و تمسك به مباني و اصول و ملازمت با آزادانديشي و قدر روحيه پاك و سالم و آزاد دوران جواني را دانستن به همين دليل است . رهبر انقلاب پرچمدار اصولگرائي هستند و دانشجويان بايد براي حفظ روح عدالتخواهي در اين قشر خود را در موضعگيري ها با ايشان منطبق نمايند. نمايندگان مجلس مسئولان اجرائي و قضائي و همه مقامات و متصديان همواره در رفت و آمد هستند و به همين جهت نمي توانند كعبه آمال جوانان و تشكل هاي دانشجوئي باشند. دانشجويان بايد زير پرچم رهبري و هماهنگ با عمود خيمه انقلاب حركت كنند تا به راهي كه مي روند اطمينان داشته باشند و اصولگراي واقعي باقي بمانند و اصولگرائي را پيش پاي اميال خود قرباني نكنند و اجازه قرباني كردن آنرا نيز به كسي ندهند.

اگر مبنا و محور حركت تشكل هاي دانشجوئي اصولگرا اين باشد هرگز دچار تبعيض نخواهند شد آنگونه كه متاسفانه ساير تشكل هاي دانشجوئي شدند . براين اساس توقع عذرخواهي داشتن از رئيس مجلس شوراي اسلامي به خاطر تسهيلات 100 ميليون توماني به هر يك از نمايندگان مجلس يك توقع كاملا درست و بجاست البته هنگامي كه با توقع عذرخواهي هاي ديگر همراه باشد و دانشجويان از افراد ديگري هم كه در مواردي مرتكب اقداماتي شده اند كه مستلزم عذرخواهي بود و نكردند بخواهند از مردم عذرخواهي كنند. عذرخواهي بابت ادعاي دوستي مردم ايران با مردم اسرائيل عذرخواهي بابت وعده هاي عمل نشده عذرخواهي بابت بي اعتنائي به قانون عذرخواهي بابت مصاحبه با كاميليا انتخابي فرد عذرخواهي بابت مصاحبه با كريستين امانپور عذرخواهي بابت عكس يادگاري گرفتن با زنان بدحجاب عذرخواهي بابت آمارهاي نادرست دادن عذرخواهي بابت بي حرمتي به مراجع تقليد عذرخواهي بابت طرفداري از ورود زنان به ورزشگاه ها عليرغم نظر صريح مراجع تقليد عذرخواهي بابت نصب و عزل هاي بدون حساب و كتاب عذرخواهي بابت سياست هاي اقتصادي تورم زا عذرخواهي بابت تعريف و تمجيد از دكتر فاطمي يار غار مصدق عذرخواهي بابت مسامحه در محاكمه و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادي عذرخواهي بابت كوتاهي در مبارزه با بدحجابي كه اكنون درحال تبديل شدن به بي حجابي است عذرخواهي بابت برخورد نكردن با روزه خواري علني در ماه مبارك رمضان گذشته عذرخواهي بابت پخش فيلم ها و مجموعه هاي تلويزيوني بدآموز از تلويزيون عذرخواهي بابت مجوز دادن به فيلم هاي مساله دار عذرخواهي بابت ماجراي كردان عذرخواهي بابت جايزه دادن به بازيگران مساله دار عذرخواهي بابت چوب حراج زدن به آبروي انسان ها و...

اينها فقط بخشي از عذرخواهي هائي هستند كه زمين مانده اند. تشكل هاي دانشجوئي اگر ميخواهند در جاده عدالت خواهي حركت كنند و در چشم و دل مردم اعتبار خود را حفظ نمايند بايد بدون تبعيض با همه احزاب و جريان ها و اشخاص برخورد كنند. توجيهاتي از قبيل اينكه مشاوران فلان شخص مقصرند نه خود وي نيز مسموع نيست و صرفا براي پاك كردن صورت مساله و خارج كردن مقصر اصلي از زير علامت سئوال مطرح مي شوند. اگر اينگونه تبعيض آميز حركت كنيم از اصولگرائي چيزي باقي نميماند واقعه اي كه اگر رخ دهد اساس را با خطر مواجه خواهد كرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر