بازدید 6857

كلاهبرداري تلفنی يك زنداني از زندان

کد خبر: ۲۰۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵ 10 December 2011
فرمانده انتظامي استان البرز از دستگيري زنداني خبرداد كه در زندان و با استفاده از تلفن از اشخاص كلاهبرداري مي‌كرد.

به گزارش ايسنا، سردار عليرضا اكبرشاهي در حاشيه مراسم آغاز طرح رزمايش زمستاني پليس‌راه كه در ستاد فرماندهي انتظامي استان البرز برگزار شد، از دستگيري عامل كلاهبرداري ميليوني خبر داد و گفت: ماموران عمليات ويژه پليس آگاهي استان البرز چندي قبل با طرح شكايت‌هاي مشابهي در جريان كلاهبرداري‌هاي تلفني قرار گرفتند.

وي افزود: تحقيقات نشان داد فردي با معرفي خود به عنوان دكتر يا مهندس از آژانس‌هاي كرايه خودرو، صاحب تالارهاي پذيرايي و از فروشندگان ميوه كلاهبرداري ميليوني كرده است.

فرمانده انتظامي استان البرز درباره شگرد كلاهبردار گفت: او در يكي از پرونده‌ها خود را پزشك يكي از بيمارستان‌هاي معتبر معرفي كرده و از راننده آژانس خواسته بود با مراجعه به ترمينال بسته‌اي را تحويل گرفته و براي او به بيمارستان بياورد و سپس با راننده تماس گرفته و از او مي‌خواهد مبلغي را به يك شماره حساب واريز كند تا زماني كه به بيمارستان آمد آن را دريافت كند راننده آژانس نيز پس از واريز پول و مراجعه به ترمينال متوجه كلاهبرداري شده و موضوع را به پليس اطلاع داده بود.

فرمانده انتظامي استان البرز ادامه داد: فرد بزهكار همچنين در تماس با صاحب تالارها و ميوه فروشي‌ها ادعا مي‌كرد قصد برگزاري يك ميهماني بزرگ را دارد و به دليل مشغله زياد نمي‌تواند هزينه را به صورت حضوري پرداخت كند.

وي افزود: كلاهبردار تلفني سپس از طعمه‌هايش مي‌خواست كارگر خود را به نزديكترين عابربانك رسانده و پس از آن از كارگر در خواست مي‌كرد، گزينه زبان انگليسي را انتخاب كند و با سوء استفاده از ناآگاهي كارگر از حساب طعمه خود پول را به حساب خودش واريز مي‌كرد.

اكبرشاهي افزود: كارآگاهان با رديابي‌هاي شماره حساب‌ها و تماس‌هاي مرد كلاهبردار او را در زندان شناسايي و دستگير كردند.

وي با بيان اينكه متهم با اعتراف به كلاهبرداري‌هاي خود عنوان كرد كه طعمه‌هايم را از طريق نيازمندي‌هاي روزنامه شناسايي مي‌كردم گفت: با ادعاي اين كه از افراد مهم جامعه هستم اعتمادشان را جلب مي‌كردم و به شيوه‌هاي مختلف مبالغي از 200 هزار تا سه ميليون تومان از آنها كلاهبرداري مي‌كردم.

فرمانده انتظامي استان البرز خاطر نشان كرد: با توجه به اين كه متهم طعمه‌هاي خود را از استان‌هاي مختلف كشور انتخاب مي‌كرد از شهروندان خواست افرادي كه به اين شيوه مورد كلاهبرداري قرار گرفته‌اند مي‌توانند با مراجعه به پليس آگاهي استان البرز واقع در ميدان طالقاني كرج شكايت خود را طرح كنند. گفتني است متهم اين پرونده به اتهام سرقت مسلحانه و قتل شبه عمد در زندان به سر مي‌برد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
چه آدم کوشایی است!این نشان می دهد که زندان چقدر آدم را درست می کند و استعدادهایش شکوفا می شود!
در صورت تماس با تلفن زندان، به هنگام مکالمه، هر چند دقیقه یک بار صدای ثبت شده ای اعلام می کند که این تماس از زندان ... گرفته شده است. پس به احتمال زیاد، کلاهبردار مربوطه تلفن همراه داشته است که بدون شک ممنوع است و مسئولین زندان بایستی پاسخ گو باشند
خدا ریشه این افراد را بکند
به اين ميگن استعداد
واقعا مغز متفکر بوده.حیف که تو کلاهبرداری از مغزش استفاده میکرده.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار