بازدید 4871

فرهنگيان داراي بيمه‌هوشمند مي‌شوند

امروز 650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش و يك ميليون و 300 هزار نفر به همراه خانواده‌هاي اين بازنشستگان تحت پوشش بيمه طلايي قرار مي‌گيرند.
کد خبر: ۲۰۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴ 10 December 2011
وزير آموزش‌ و پرورش با بيان اينكه بيمه طلايي بازنشستگان فرهنگي از دي ماه اجرا مي‌شود، گفت:‌ فرهنگيان ‌شاغل نيز داراي بيمه طلايي هوشمند دوساله مي‌شوند.

به گزارش ايسنا حميدرضا حاجي‌بابايي روز شنبه در حاشيه انعقاد تفاهم‌نامه بيمه طلايي بازنشستگان آموزش و پرورش كه با حضور معاون وزير تعاون، كار، رفاه اجتماعي و رييس كل بيمه مركزي و مديرعامل بيمه ايران برگزار شد، گفت: امروز 650 هزار بازنشسته آموزش و پرورش و يك ميليون و 300 هزار نفر به همراه خانواده‌هاي اين بازنشستگان تحت پوشش بيمه طلايي قرار مي‌گيرند.

وي افزود: بر اساس اين تفاهم‌نامه مقرر شد بيمه ايران در ديماه اين بيمه را اجرايي كرده و به بازنشستگان فرهنگي خدمات بيمه طلايي فرهنگيان را ارائه كنند.

حاجي‌بابايي همچنين تصريح كرد: بر اساس تفاهم‌نامه ديگري كه بين بيمه مركزي و وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعي منعقد شده تمامي بازنشستگان كشوري نيز تحت پوشش بيمه طلايي قرار خواهند گرفت كه اجراي آن نيز به زودي آغاز مي‌شود.

وي گفت: امروز قرارداد ديگري با بيمه ايران منعقد شد كه بر اساس آن تمامي شاغلين آموزش و پرورش بيمه طلايي دوساله و هوشمند دريافت مي‌كنند و ديگر نيازي به برش‌كارت بيمه طلايي نيست.

وزير آموزش و پرورش ادامه داد: مزاياي كارت هوشمند در اين است كه دارندگان اين كارت به هر مركز درماني يا بيمارستاني كه مراجعه كنند همه فرآيند درمان و ساير اقدامات مربوطه در اين كار ثبت مي‌شود و ديگرنيازي به كپي مدارك و معرفي‌نامه وجود ندارد و همه اطلاعات و خدمات ارائه شده به افراد در اين كارت ثبت مي‌شود.

حاجي‌بابايي خاطرنشان كرد: در بيمه طلايي بازنشستگان نيز هيچگونه سقفي براي درمان در نظرگرفته نشده و اين بيمه نيز تمامي موارد بيمه طلايي شاغلين را شامل مي‌شود و تفاوتي با بيمه آنها ندارد.

وي درباره آخرين مصوبه كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس درباره دانشجويان تربيت معلم كه مشكل سربازي دارند و پنج سال به عنوان متعهد خدمت در وزارتخانه استخدام شوند گفت: هر لحظه كه اين مصوبه نهايي شده و به صورت قانون اعلام شود و در اختيار آموزش و پرورش قرار گيرد اقدامات لازم براي اجراي آن انجام مي‌شود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه برخي از نهضتي‌ها و برخي از سرايدارهايي كه جذب شدند، اظهار مي‌كنند كه حقوق دريافت نكردند، پاسخ داد: كسي را در آموزش و پرورش نداريم كه حقوق دريافت نكرده باشد و در حال حاضر كارمعين‌ها نيز در حال تكميل پرونده خود هستند و علي‌الحساب مبالغي به آنها پرداخت شده است، لذا پس از تكميل پرونده و كد آنها مشكلشان حل خواهد شد.

وزير آموزش و پرورش درباره تعطيل شدن مدارس در بين تعطيلات نيز گفت: تعطيلي چهارشنبه گذشته تعطيلي نبود بلكه دانش‌آموزان كلاس عاشورا داشتند.

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه برخي از بازنشستگان عليرغم بازنشستگي حقوقشان برقرار نشده است نيز پاسخ داد: بازنشستگان در سراسر كشور حقوق خود را دريافت كردند اين مشكل تنها مربوط به يكي دو استان بود كه بود و تعدادي كه قبل ازمهر بازنشسته شده‌اند حقوق خود را دريافت كرده‌اند.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار