بازدید 166706

سگ کشی بی‌رحمانه در تبریز! +عکس

موضوع به اینجا ختم نمی‌شود زیرا اجساد سگ‌های ولگرد که با بیرحمانه ترین شکل ممکن کشتار می‌شوند به زباله گاه تبریز منتقل و به «کومورچایی» ریخته می‌شوند که می‌تواند فاجعه زیست محیطی دیگری را رقم زند.
کد خبر: ۲۰۹۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۵ 10 December 2011
یک تشکل مردم نهاد فعال در آذربایجان شرقی با طرح این ادعا که سگ‌های ولگرد و بی سرپرست در تبریز به طرز بیرحمانه‌ای توسط برخی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری کشتار می‌شوند، از مسئولان برای جلوگیری از این اقدام استمداد کرد.

به گزارش مهر، اشرف یوسفی، رئیس هیئت مدیره انجمن حامیان طبیعت آذر گفت: چندی است که سگ‌های بدون صاحب سطح شهر تبریز به بهانه جلوگیری از انتقال بیماری، زیباسازی چهره شهر و حمایت از حقوق شهروندان، توسط برخی شرکتهای طرف قرارداد با شهرداری جمع آوری شده و در مکانی به نام معدومگاه بعد از دو یا سه روز نگهداری در سخت ترین شرایط کشته می‌شوند.

وی با بیان اینکه ظاهرا مسئولان شهرداری در خصوص نحوه معدوم سازی این حیوانات نظارت کافی ندارد مدعی شد: این حیوانات زبان بسته پس از نگهداری در معدومگاه، با روش‌های بسیار فجیع مانند ضربه به جمجمه توسط لوله‌های فلزی و کوبیدن سر آن‌ها به دیوار و یا حلق آویز شدن کشته می‌شوند.

این فعال حقوق حیوانات با مطرح کردن این موضوع که چنین کشتار بیرحمانه‌ای برای دستیابی به سودهای کلان توسط عده‌ای معلوم الحال صورت می‌گیرد، ادامه داد: با وجود اینکه پیمانکار مربوطه طبق قرارداد، برای کشتن سگ‌ها با داروی بیهوش کننده هزینه دریافت می‌کند اما حیوانات یاد شده هرگز با داروی بیهوش کننده کشته نمی‌شوند چراکه هزینه داروهای فوق زیاد بوده و با وجود دریافت مبلغ از سوی شهردرای، پیمانکاران یاد شده از روشهای غیراخلاقی و غیربهداشتی برای معدوم سازی حیوانات استفاده می‌کنند.

یوسفی با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر تعداد حیوانات معدوم شده به صورت مستمر وجود ندارد، افزود: آمار ارائه شده توسط پیمانکار جهت دریافت هزینه بیشتر دستکاری شده و آمار غیرواقعی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به آمادگی تشکل «حامیان طبیعت آذر» برای جلوگیری از کشتار حیوانات بی گناه، افزود:ما آماده ایم بعد از جمع آوری سگ‌های بدون صاحب از سطح شهر اقدام به واکسیناسیون و درمان بیماری‌های انگلی و جسمی آنها کنیم و طی عمل جراحی کاملاً علمی توسط دامپزشکان سگ‌های نر را وازکتومی یا عقیم سازی نماییم.

یوسفی اضافه کرد: این تشکل با تغذیه مناسب و انجام حمایت‌های لازم نه تنها امکان زندگی و مرگ به صورت طبیعی را برای این حیوانات فراهم می‌کند بلکه با جمع آوری و درمان حیوانات مانع انتقال بیماری‌ها به انسان از طریق این حیوانات شده و سطح شهر هم تمیز می‌شود.

وی افزود: انجام عمل عقیم سازی موجب می‌شود تا معضل سگ‌های بدون صاحب و انتقال بیماری در طی دو تا سه سال در سطح منطقه به طور کامل حل و فصل شده و تحت کنترل درآید.

رئیس هیئت مدیره این تشکل حامی حیوانات با انتقاد از آن دسته از افرادی که طرح عیقم سازی سگ‌های ولگرد را طرحی از قبل شکست خورده معرفی می‌کنند، آنان را افرادی با نظرات سطحی و فاقد تحلیل کارشناسی توصیف کرد و افزود: با وجودی که همه کارشناسان معتقدند به جای معدوم سازی حیوانات باید با روش‌های اصولی به عقیم سازی آن‌ها پرداخت اما متاسفانه جای این سئوال است که چرا مسئولان تبریز به چنین اقدامی دست نزده است.

وی ادامه داد: موضوع به اینجا ختم نمی‌شود زیرا اجساد سگ‌های ولگرد که با بیرحمانه ترین شکل ممکن کشتار می‌شوند به زباله گاه تبریز منتقل و به «کومورچایی» ریخته می‌شوند که می‌تواند فاجعه زیست محیطی دیگری را رقم زند.

یوسفی با یادآوری بخشنامه وزارت کشور در رابطه با کنترل حیوانات بی سرپرست، کشتار حیوانات سالم را بر اساس مفاد این بخشنامه فاقد وجاهت قانونی دانست و اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرداری تبریز جمع آوری حیوانات بی سرپرست را به شرکت خصوصی واگذار کرده و آن شرکت در نقض صریح بخشنامه، حیوانات را به صورت غیراصولی و خشن جمع آوری و به طرز فجیع، غیراخلاقی، غیرشرعی و غیرقانونی معدوم می‌کند لازم است به دلیل عدم صلاحیت، قرارداد با این پیمانکار لغو و طبق ماده 9 همان بخشنامه این امور به تشکل‌های مردمی و زیست محیطی واگذار گردد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷۹
انتشار یافته: ۲۵۵
این با وفا ترین موجودات زبان بسته را چرا این بلا را سرشان میآورید . چون انسان هستیم هیچ موجودی حق حیات ندارد ؟ این چه وحشیگری است . ما حیوان تر از همه این حیوانات هستیم . اون سگی که دار زدید از نژاد دوبر من هستش که قیمت توله آن نزدیک به یک میلون تومان است و جزو بهترین سگهای نگهبان . خیلی نامردید .
پاسخ ها
orum
| United States |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
چرا براي مرگ درياچه اروميه اينقدر شيون نميكنيد
ما سگ هارا ميكشيم چون از صداي پارسشان بدمان مياد
ناشناس
| Switzerland |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
آخه بی برنامه گی حتی تو سگ کشی، اگر تو ایران این همه سگ ولگرد هست خب بعد از جمع کردن اقدام به صادرات آنها بکنند می دانید برای بعضی ها شان خیلی ها چه پولهایی می دهند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
سگ عامل انتشار بیماری است اگر گازت گرفت و هار شی چی بعد داد نمی زنی مملکت صاحب ندارد بابا بی خیال دستور العمل بهداشت جهانی را در این رابطه بخوانید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
فقط رنگش شبیه دوبرمنه...دوبرمن نیست...مگه دیوانه اند دوبرمن رو بکشند؟!
سها
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
بردار آقا این تصاویر را!! فرداست که با بهانه نقض حقوق حیوانات تحریم مان کنند!! آنهم با دلایل و شواهد مستند!!
بي رحمانه بود خيلي متاسفم به اين انسانيت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
چی میگی داداش من.خونه ما نزدیک خونه های مهر واقع شده از ترس همین سگا از غروب آفتاب نمیتونیم از خونه بیرون بریم.شبا هم که از سروصداشون آرامش نداریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
بی رحمانه ؟
آمریکا و اسراییل مثل آب خوردن آدم می کشند صداتون در نمیاد
اين همان سگي است كه مولا علي درباره اش گفت ده صفت عارفان را از سگان بياموزيد؟
افسوس كه سگ صدها بار پست تر شده ايم
مگر اين جاندار بنده خدا نيست؟
به كدام حق جاني كه حق داده ميستانيم؟به كدام گناه؟
شرم بر ما باد
شرمگین از اینکه در این سرزمین زندگی می کنم. نهایت بی ایمانی ست.......
یه بار هم که شهرداری برای جمع آوری جانوران موذی سطح شهر اقدام درست انجام می ده یه چنین انجمن های مثلا دوستدار محیط زیست اعتراض میکنند. البته اجساد سگ های معدوم یا باید سوزانده شوند یا با مواد شیمیایی از بین ببرده شوند. اگه این انجمن خیلی معترضه به جای جراحی بیاد وسوزاندن لاشه این جانور ها رو تقبل کنه هزینش از جراحی خیلی کمتره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
هر چیزی اصولی داره. در ضمن موذی اون موجودیه که به خودش حق میده در مورد حیات یه موجود دیگه اینطور بی ابا سخن بگه! نه حیوان بی آزاری که به خاطر جوامع صنعتی دچار بیماری های انگلی و گرسنگی شده.
دبیر بازنشسته
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
ای انسان ای موجود ! اگر در پی راحتی خود موجود دیگری را ازبین میبری حق نداری از هر شیوه و طریقی که به ذهن کوچکت میرسد استفاده کنی !علاوه برپایمال کردن حق زیستن آن موجودات زبان بسته این خود نوعی ترویج بی رحمی وآیینه تمامنمای ددصفتیست و حال باجمع بستن انجمنهای حامی و رد راههای پیشنهادی آنها مشخص است جزو کسانی هستی که تا ابد باید در جهل مرکب بمانی!
مصطفی گلابی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
آقای ناشناس. واقعاً برات متاسفم که در مورد یک موجود زنده اینطور نظر داری. جدا از کار وحشیانه ای که این افراد انجام می دن. با ول کردن لاشه حیوان به حال خودش احتمال انتقال بیماری بیشتر از وقتی هست که حیوان زنده باشه. توصیه می کنم به جز خودت به سایر موجوداتی که توسط خدا خلق شده هم فکر بکن.
واقعا" متاثر شدم
از اينكه اسم خودمون رو گذاشتيم انسان شرمسارم
خدا مرگ بدهد به این آدم های وحشی که در مراغه هم همین کار را کردند و من مجبور شدم یک سگ زخمی را در ماشین گذاشته و ب صاحب باغی بدهم ... نمی دانم چرا اینها همین کار را نمی کنند و سگ ها را بعد از واکسیناسیون و عقیم سازی به عنوان سگ نگهبان به باغدارها و یا گله دارها نمی دهند
پاسخ ها
جي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
هر سگي كه سگ گله يا نگهبان نميشه!!
اینا دیگه کین؟!!!!!!!!!خدا یا حیوونا رو از شر ادما خلاص کن.
اصولا مدیران و دست اندرکاران در ایران روشهایی بکار میگیرند که در هیچ کجای جهان شناخته نمیشود.به قول مظفردین شاه همه چیزمان باید به هم بیاید.جای بسی تاسف است.
تلاش براي حذف طبيعت از كره زمين تلاش براي نزديك شدن به مرگ است!! چه راحت و ناآگانه، با بي مسئوليتي و لجبازي كودكانه با محيط زيست ثانيه هاي رسيدن به مرگ را سرعت مي بخشيم!!!! زبان قاصر است!!!!!
اتفاقا این موارد بی جزاء هم نیست و نتیجه این وحشیگریهای را او جانیها که این سگها را نابود کرده اند می بینند در همین دنیا و همین روزها .
چون با خدای خالق این حیوانات طرف هستند.
اگر خدا این حیوانات را عقل بشری نداد از آنها هم تکلیف عقلانه و به اصطلاح پاستوریزه هم نخواست.
ولی در مقابل انسان با دارا بودن عقل تکلیف بر عهده اش می باشد.
که حتی این حیوانات بی عقل را نگهداری و تیمار هم کند.
اسم خودتوون رو مي كذاريد مسلموون؟
بردار آقا این تصاویرو. آبرمون رفت
اگر این تصاویر واقعیت داشته باشد من از انسانیت خودم خجالت می کشم ای کاش من انسان نبودم تا شاهد انجام عملی چنین غیر اسلامی و غیر اخلاقی نبودم . به راستی اگر رسول اکرم در کنار ما حاضر بودند از در مورد حق و حقوق این حیوانات چه می گفتند؟ و شما که این سگ ها را کشتید انهم به خاطر مشتی مال دنیا ، ایا هیچ خدایتان را در نظر داشتید . ایا هیچ این ایه از قران کریم را نخوانده بودید که می فرمود (هیچ جنبده ای در زمین و یا پرنده ای در اسمان نیست که امتی همچون امت شما است). خدایا ما را ببخش از این همه حق کشی و از این همه ویران سازی زمین (ظهر الفساد فی البر و البحر بما کسبت ایدی الناس)
واي از آه حيوونها!يك بار يك قصاب اومد پيش رجبعلي خياط و گفت پسرم داره از دست ميره،دعا كنيد خوب بشه!
شيخ پس از تاملي گفت:نميشه!يك بار توبا بي رحمي يك گوساله رو جلوي مادرش سر بريدي،گاو آهي كشيد و آه اون الان دامن تو رو گرفته.
چند روز بعد پسر قصاب در مقابل چشمهاش مرد.
در فرهنگ ایران باستان اگر کسی حیوانی را مورد اذیت و آزار قرار میداد ، آن شخص را تازیانه می زدنند ، و حالا پس از گذشت چند هزار سال ما به ایجا رسیده ایم که... !!! ما را چه می شود؟؟؟؟
واقعا" متاسف شدم. شما یعنی واقعا" هیچ چیز از عقیم سازی حیوانات نمیدونید ؟ دیگه همه چیزمونو از دست دادیم. هزار سال پیش هم این کارهارو نمی کردند.!
واقعاما آدما چه بی رحمیم
.
.
.
.
.
..مي تونستند از اين سگ ها در مبارزه با زورگيرها و كيف قاپها بهره ببرند..
.
.
.
.
لعنت بر شماها که به خاطر پول حیوان زجر کش میکنید.اون هم سگ که خیلی باهوشه و با وفا و بشر اولیه چه کمکها که از این حیوان ندیده.یا همین الان در زلزله یا کشفیات موادمخدر چقدر کمک میکنند.اینها به اینصورت باید بمیرن.
در روستایی حوالی تفرش تعدادی سگ بی آزار وجود داشت که اتفاقا وفای خودشون رو به افراد غریبه هم اثبات کرده بودند. از اونجا که زاد و ولد این حیوونا داشت تمام روستا رو بر میداشت و باعث زحمت اهالی شده بود ، به کمک یکی از اهالی که اتفاقا پزشک هم بود تعدادی قرص خواب آور به آنها خورانده شد و این حیوانات رو با کمترین زحمت برای اهالی و حتی سگها به منطقه ای دور از روستا ها در دل طبیعت منتقل شد. این در حالی است که تک تک این زبون بسته ها رو می شد با چوب و میله کشت و آلودگی لاشه را به اهالی تقدیم می کرد. اگرچه امکان عقیم سازی و واکسیناسیون نبود اما برای این حیوان با وفا ارزش قائل شدند. به امید نهادینه شدن اخلاق در میهنمون
ای بابا بعضی ها برای جون انسانها هم ارزش قائل نیستند چه برسه به این حیونای زبون بسته کجای کاری برادر !!!!!
عاملان این طرح بدون شک در آینده از طرف پروردگار یکتا مجازات خواهند شد . و من نمونه ی این کار را در گذشته دیدم و مجازات الهی را هم بر روی عامل ,ذدر چند سال پس از ارتکاب دیدم
به جاي اينكه اين بلا را سر اين حيوان
با وفا تر ار هزار انسان بياوريد برويد يك
فكري براي از بين بردن اين موشهاي به
سان گربه بكنيد . واقعا" توچه كشوري
زندگي ميكنيم كه مثل آب خوردن سگها
را به ديوار ميكوبند ويا دار ميزنند واي به
حال ما . خدايا اين انسان چه موجودي
است و چه كارها كه نميكند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
چه فرقي بين سگ ولگرد و موش هست؟ موشها هم جونشونو دوست دارند!
اینا هم مجبورن دگه
اگر نکشن که نمیشه
متاسفانه اين روش حذف سگهاي ولگرد در تماي كشور در حال انجام است در صورتي كه دستورالعمل وزارت كشور كشتار سگها و گربه ها ممنوع كرده و گفته بايد عقيم سازي و بعد رها سازي بشه تا بعد از چند سال نسلشون از بين بره.
ولي پيمانكاران براي راحتي كار خودشون اينها را با وجيعترين وشع مي كشن. البته كارفرما هم خبر داره.
نمونه اين مورد در عسلويه اتفاق افتاد كه 200 سگ را كشتن با فجيعترين وضع ممكن و بعد در محل گورشتان زباله دفنشون كردن.
به خدا از بيرحمي انسانها گريه ام گرفت چرا اخلاق در كشور ما مرده؟يكي هست جواب بده ؟
وای بر ما وقتیکه در پیشگاه خداوند حاضر میشویم برای رسیدگی به اعمالمان .وای بر ما
همه سگ های ولگرد را باید کشت
دلسوزی نداره که بابا جان
اگر یکی از این بیماری ها به شما و بچه خوتان سرایت کند اون موقع می فهمید یعنی چه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
باید کشت نه اینجوری با روش های مخصوص تازه این هارو میتونن به دانشکده های دامپزشکی دانشگاههای ایران بدن برای تشریح برای دانشجویان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
نه با میله فلزی و زجر دادن... حیوان معصوم که گناهی نداره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
به نظر من همه حيوانات رو بكشي بهتره ها اون موقع خودت و بچت ديگه مريض نميشي، هموطن بيماري هاي مشترك بين انسان و دام هاي اهلي مثل ماكيان و نشخواركنندگان بسيار بيشتر و قابل سرايت تر هست تا اين سگ هاي بدبخت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
با این طرز تفکر تمام ادمهای بد و یا ولگرد را باید کشت و یا تمام انساهای مریض و صعب العلاج را باید کشت . می بینید که انسان چقدر خود خواه است وقتی چیزی برایش نفع داشته باش ازش سود می بره ولی اگر دیگه بدردش نخورد اون را تو بیابان رها می کند . این درست خلاف دستوری است که اهل البیت در مورد حیوانات داده اند ما هنوز وظیفه خودمان را در مورد حیوانات نمی دانیم و مسلما نادانی ما دلیل موجهی در مقابل بازخواست خدا در قیامت نیست و بی شک مواخذه خواهیم شد.
پسر نوح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد/سگ اصحاب كهف روزي چند پي نيكان گرفت و مردم شد.
اخه خودت يه سگ ببيني ميگي پيف پيف بو ميده حالا غيرت ورت داشته متاسفم متاسفم
بابا چرا يكطرفه به قاضي ميرويد؟ اگه اين سگهاي ولگرد بچه خودتان را در راه مدرسه و همسرتان را در كوچه و خيابان گاز ميگرفت باز هم از اين حرفها ميزديد؟ بخدا تا خودتان آنها را معدوم نميكرديد آرام نميشديد.يك مقدار منطقي قضاوت كنيد. اينها سگهاي ول هستند كه خيلي زود به پروپاي رهگذران ميپيچند و آنها را مصدوم ميكنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
عمو جان ، روزی 1000 تا دزد آدم میکشند صدات در نمیاد، 1 مورد بگو که یه بچه رو گاز گرفته باشند
مرد باش عمو جون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
در صورت بیماری و مشکل تهاجم، باید از بین برن اما به صورت اصولی و به شکلی که ظاهر وحشیانه نداشته باشه و حیوان هم درد نکشه. نه اینطور بی شرافت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
این سگ ها همون قدر آفریده خدا هستن که بچه های شما کسی نگفته کاری با سگ ها نداشته باشین راههای انسانی تری هم برای جلوگیری از مزاحمت اونها وجود داره حتما اگه یه کفتر لباس بچه شما رو کثیف کنه باید اسلحه وردارن تموم کفترای شهرو بکشن؟
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
انسان محترم ، موضوع اصلی معدوم کردن وحشیانه این محلوقات خداوند است ، انسان باید مانند یک انسان رفتار کند ، امام حسین (ع) روز عاشورا به سپاه کفر فرمودند اگر دین ندارید آزاده باشید. چرا که انسانهای آن روز در صحرای کربلا مانند انسان رفتار نکردند. آنان نهایت دئانت و شقاوت حود را نشان دادند ، امیدوارم این انسانهایی که این عمل شنیع را انجام دادند خداوند آنان را هدایت و اگر قابل هدایت نیستند نابود شوند
امير احمد اكبري اسبق از تبريز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
آقای همشهری
این سگها در منطقه ما (راسته کوچه ) بدلیل نزدیکی به چایکنار زیاد تردد دارند
این سگها از گربه بی آزار تر هستند
حتی اگر فرمایش شما درست باشد
باز روش کشتار سگها انسانی نیست
به بهانه جلوگيري ازشيوع بيماري نيز در استان خوزستان به جان سگ‌هاي زبان بسته افتادند واكثر آنها را نابود كردند.در حاليكه نظافت سطح شهر كه بعهده شهرداري‌ها ميباشد واقعا در سطح پائيني قرار دارد.
برای چه؟
برای چه انسان بودن خود را زیر سوال میبریم؟
چرا به کاری که میکنیم فکر نمیکنیم؟
این حیوانها گناهشان این است که حیوانند...
ما انسانها از حیوانه بدتر نیستیم؟
انسانها به کجا گرایش پیدا کرده اند؟
...
چرا اجازه می دهند سک وارد کشور شود که این طوری توی خیابان ها راه کنند . سپس نتیجه بگیرند که این سگ ها را بکوشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
واااااااااااا مگه سگ حیوان خارجیه؟؟؟؟؟؟؟تو میدونی اولین اقوامی که در جهان شروع به اهلی کردن سگ و استفاده نظامی از اونها کردن آریایی ها بودن؟؟؟؟؟؟؟؟سگ بومیه این مملکته.من خودم اکثر نژادهای سگ و میشناسم و اینها اکثرا نژاده ایرانی دارن و بومی کشورن.
با سلام
این سگ ها رو جمع کنند
یک دستی به سرو و وضعشان بکشند و دو تا واکسن بزنند صادر کنند اروپا بی نهایت اینجا طرفدار داره
صادرات خوبی هم هست
هیچی نمی توانیم بگوییم چون ما متاسفانه انسانیم
ما هم به نوبه خود این جنایت وحشیانه را محکوم می کنیم و خواستار اشد مجازات عاملین جنایت هستیم.
تابناكيان گرامي
درسته كه از ديدن اين عكسها ناراحت ميشيم ولي وجود سگهاي ولگرد در برخي مناطق شهري و صنعتي حاشيه شهرها گرفتاري و مشكلات زياد گزيدگي و بيماري را در پي دارد
يك مدت در منطقه اي مدير بودم براي معدوم نمودن سگها نمايندگان شورا و شهرداري و شبكه بهداشت و نيروي انتظامي متفق كميته اي تشكيل و توسط شكارچي با اسلحه روزانه تا 300 سگ معدوم ميشد و لاشه با نظارت شبكه بهداشت به همراه مواد معدني دفن ميگرديد
بارها در آن منطقه شاهد گزيدگي اهالي و دانش آموزان توسط سگ بودم كه ناراحت كننده بود
اما حقير هرگز مدافع آزار رساندن براي كشتار حيوانات نيستم كما اينكه رسول گرامي خدا هم فرموده كه حيوانات موذي را سريع بكشيد و از آزار همراه مرگ زجر آور بر حذر داشته اند
پاسخ ها
پرويز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
به خدا دروغ ميگوئيد امكان آسيب رساندن سگ ها به آدمها بسيار در حد ناچيز و حتي شايد بگوئيم اصلا اتفاق نمي افتد و فقط عده اي با افكار خود چنين داستان هايي را ميسازند. خدا لعنت كند هر كه را كه موجوداتي را كه خدا خلق كرده نا جوانمردانه مي كشند.
واقعا" شرم آور است اين حيوانات در اين سرزمين حق زندگي دارند چرا اين حيوانات زبان بسته را ميكشيد از خشم پروردگار متعال نميترسيد بجاي محبت و نوازش اين حيوانات چرا آنها را ميكشيد ببينيد كشورهاي كفر چگونه با سگ ها رفتار ميكنند و ما كه ادعاي ايمان و مسلما ني داريم چگونه بر اين موجودات و مخلوق پروردگار رحمن ظلم ميكنيم شرم بر اين بي اخلاقي و بي ديني هزاران بار .
بهتر است يك مركز اصلاح نسل براي سگهاي ولگرد ايجاد شود تا بتوان با جفت نمودن آنها با ن‍‍ژادهاي مرغوب توله هاي با ارزشي ايجاد نمود و با صدور آنها به برخي كشورها درآمد زايي نمود.
باید از سم های بسیار قوی استفاده شود ... این روش در جایی مانند استان بوشهر استفاده میشود . ضمن اینکه این سم ها ویژه همین کار بوده و وارداتی هست.
ولی به طور کلی این روش معدوم سازی کاملا اشتباه هست.
واقعا" متاسفم كه رو خودتان اسم انسان گذاشتين. شرم باد بر شماهايي كه به همين راحتي اين حيوانات نازنين را مي كشيد.
واقعا" به كدامين گناه ..............
اخه مومن راه ديگري جز ريختن خون و گرفتن جان اين جانداران خلق شده از طرف پروردگار بزرگ ، نداريد ؟ واقعا" يك انسان مي تونه اينقدر بي وجدان باشه و راحت ترين كار كه گرفتن جان آنها باشه را انجام بده.
نميدونم ، واقعا" نميدونم خداوند بزرگ چه سرنوشتي را براي اين نامردان بشريت در نظر گرفته است.
ولي اين رو ميدونم هر چه لعنت و نفرين انشا الله بر شما باد كه اين فاجعه را رقم زديد. شرم باد بر شما.
یا خدا!!!!!!!!!!!!!!!!! اینایی که این کارا کردن چی باید نامشون گذاشت کشورای غربی دارن برای سگ های خودشون شهرک می سازن و ما هم داریم چکار می کنیم
متاسفم در سرزمینی زندگی میکنم که با حیوانات زبان بسته اینطور رفتار میکنند وای به حال انسانهای زبان باز...... من خودم در کرج منطقه کمالشهر شاهد کشتن سگ ماده ای بودم که یک توله 3 هفته ای داشت و جلوی چشم توله مادرشو کشتند و اون بی سرپرست موند ، چون میدونستم اگه تاشب بمونه حتما حیوانات درنده دیگه ای توله رو میخورند با خودم آوردمش خونه و الان سه ماهه که در یک آپارتمان 85 متری نگهداریش میکنم ، واکسناشو زدم ، دکتر دامپزشک می بیندش و و و .... بالاخره خدا هم من رو میبینه ، علیرغم اینکه همسایه هامون غر میزنند که سگ نجسه ولی بی توجه به حرف اونا به خاطر رضای خدا و رضای و جدان خودم تا جایی که بتونم نگهش میدارم ... واسه این مردم متاسفم که بخاطر پول دست به هر جنایتی میزنند و رفتاری شبیه به انسانهای بدوی دارند اما در شناسنامه دارای هویت دینی و انسانی هستند ... واقعا متاسفم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
هر وقت نتونستی نگه اش داری به سایت اینترنتی (پناهگاه حیوانات وفا)مراجعه کن و ببر تحویلش بده به آنجا.جاشوون در هشتگرده و کارشوون جمع آوری و مراقبت از این معصومین بی زبون و بی سرپرسته
بهتر است زاد و ولد آنها را كنترل كنيد . هزينه كمتري هم دارد
همیشه کارها برعکسه... به جای اینکه موش گردن کلفتو و بد قواره خیابان های تهران را بکشند... یا حلق آویز کنند به جان این سگ های بیچاره افتادن... بشینند درست یک فکر کنن تا احساسات مردم هم جریجه دار نشود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
موش آدم گاز می گیره یا سگ؟ انصاف داشته باش
یک تکه گوشت آلوده به داروی بی هوشی و خواب ابدی
آیا سخت است که اینچنین به مسلخ می فرستید وجدانتان کجاست!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
منطقی فکر کن عزیز جان. اگه این کارو بکنن که اول همه خودت شاکی میشی از اجساد سگها که این ور و اونور افتاده. نمیشه که گوشت سمی به حیوون بدی بعد دنبالش راه بیفتی ببینی کی میمیره که جسدشو ببری.
گفتنی ها را انسانهای فهیم بالا گفتند و فقط باید به حال این جانی ها گریست که فکر می کنند برای این نوع جنایت در درگاه الهی محاکمه نمی شوند چه خیال باطلی
خیلی ناراحت کننده و شرم آور بود ، به نظر من از این سگها می شه درآمد کسب کرد نه اینکه همینجوری معدومشان کرد، فکر می کنم مکان های پرورش کورکودیل که در ایران هم راه اندازی شده است ، مشتری این سگها باشد آنها را زنده به آن مکان ها برده و تازه درآمد هم کسب می شود و البته قبل از کشته شدن آنها توسط کورکودیل بد نیست که بی هوش شوند .
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۹
اشتباه مثبت زدم، بدترین نظر ممکن!
شمادوست دازی بندازنت جلوی کروکودیل،
سگها دوستی خودشونو تو طول تاریخ به انسان ثابت کردن و اینقدر با وفا هستند که برای این دوستی خد را فدای انسان کنند،
این است جواب خوبی!
خدایا به داد مان برس!
از خودم که یک انسانم حالم بهم میخوره
بخدا حالمون گرفته شد ، به مقدسات قسم بخاطر کمی پول بیشتر اینکار هارو نکنید...اگر هم در موردی چاره ای جز کشتن نیست اول بهشون کمی آب و غذا بدید و بعدش حتما از داروی بیهوشی استفاده کنید. اگر معتقدید که حق زندگی ندارند لااقل بگذارید با آرامش بمیرند
خدایا ما را ببخش
با دیده عکسهای این زبان بسته ها بسیار متاسف شدم .
ما مسلمانیم
چکونه این بیوجدانها میتوانند خود را انسان بنامند
کامنت های شما عزیزان را می خونم بهم ارامش میده. زنده باد انسانیت
کنترل جمعیت سگ ها و گربه های خیابانی در همه جای دنیا انجام میشه ، اما نه به این شکل وحشتناک و غیرانسانی. این که نمیشه که با هر روشی دست به قتل عام این زبان بسته ها بزنیم. در ممالک کتمدن دنیا اگر هم روزی تصمیم بگیرند حیوان یا حیواناتی را معدوم کنند از روش های بی درد استفاده می کنند. خیر سرمون انسان هستیم و نسبت به باقی ساکنین این کرهء خاکی مسئولیم.
هیچی نمی توانیم بگوییم چون ما متاسفانه انسانیم
برادر، مسلمون، انسان . . .، این سگ همونیه که اسمش تو قرآن اومده، با اصحاب کهف خدا بهش عنایت و توجه داشته، اگه ولگرده و باید کشتش، پس چرا امام معصوم سگ ولگردو نکشتند و برعکس غذاشون رو هم به اون سگ دادن، بابا یکم انصاف. الکی دم از مسلمونی و مردونگی نزد تویی که میگی باید شگ های ولگرد رو کشت. هیچ موجودی پر آزار تر از من و توی انسان نیست که امنیت کل حیوانات رو گرفتیم؛ اگه ازشون خوشمون باد ، می کنیمشون تو قفس و یک عمر زندونیشون می کنیم، اگرم بدمون بیاد می کشیم. . . .
یکم انصاف داشته باش برادر، مسلمون، انسان . . .
باید بگم دیگه انسانیت افتخار نیست..حیوان بودن بهتره انسان بودنه..خدایا ما را ببخش
بهترین روش کنترل سگها و گربه ها همانند سایر کشورهای اروپایی عقیم کردن سگ های نر است و نه کشتن بی رحمانه آنها
من مالزی زندگی میکنم.... اینجا میشه به بهترین نحو ممکن زندگی مسالمت آمیز انسان ها رو در کنار سگ ها دید. مگه نه اینکه همه جا گفته میشه سگ باوفاترین دوست انسانه؟ پس چرا باهاشون اینجوری برخورد میشه؟ بابا جون چرا اینجا کسی از سگ بیماری نمیگیره؟ این فقط مخصوص ایرانه؟
من دانشجوی دانشگاه تبریزم. از روش از بین بردن این سگ ها دفاع نمی کنم اما هر کسی پشت دیوار اتاقش تو خوابگاه دخترای دانشگاه به دفعات تو ساعات بعد از غروب چندین سگ بزرگ و وحشی دیده باشه, یا وسط ترمینال تبریز با کلی چمدون وقتی داره با عجله از سمت بلیط فروشی به طرف اتوبوس می ره یه دفعه با دیدن یه سگ عظیم الجثه در فاصله ی دو متری خودش فبض روح شده باشه, می فهمه که از بین بردن سگ ها در این شهر چقدر لازم و ضروری بوده و از این اقدام خوشحال میشه.
کاش دل فلاسفه و حضراتی که در مورد سگهای نگون بخت بدرد آمده، دلشون به آدمها هم می سوخت!!!!!!!
ببينيدكشورهاي ديگه چكارميكنند بعديادبگيريد
به نظر من سگ ها را جمع کنند و به کشور دوست و برادر چین صادر کنند و یا به ویتنام و تایلند بفرستند . این خود یک درامد صادراتی است و هم مردمک آن کشورها گوشت سگ را غذای لذیذی میدانند. نظر بقیه چیه؟
گريه ام گرفت چرا اخلاق در كشور ما مرده
اونا حیوانند و ما انسان!!!!!
اين واژه "ولگرد" از كجا امده؟ مگر سگ هم ولگرد ميشود؟؟؟؟ اگه اينطوره گربه از سگ ولگرد تر است.اين كاري كه بروز سگها اوردند بروز خودشان خواهد امد .
آيا بهتر نيست شهرداري از اين سگها مثل انسانهاي كارتن خواب در يك محلي نگهداري كند.
زمانی که برای اعدام یک انسان از ساعت ها پیش از اعدام مردم صف کشند و برای سرگرمی تخمه می شکنند. وضع سگ ها بهتر از این نخواهد بود ؛انسانیت از زمان هابیل و قابیل مرد.ایرانی امروز از انسانیت بسیار فاصله گرقته است.
شما دوستان عزیزم از دیدن کشته شدن چندین سگ همانند من ناراحت شدین. یک لحظه فکر کنید صاحبان قدرت در جهان چه حیواناتی هستند که از دیدن تصاویر کشته شدن انسانها در فلسطین ناراحت نمی شوند.
سلام ،سگ حيواني است که در وفاداري ومحبت به انسانها شهره خاص وعام است .ولي انسانها با تغيير شيوه زندگي وعدم باصطلاح نياز به سگها آنها را به شکل وحشيانه اي قتل عام ميکنند.همين سگهاي به ظاهر بي مصرف وکثيف وناقل بيماري روزگاري از اجداد ما وحتي اکنون از مادرمقابل حيوانات وحشي ودزدان ومهاجمين به خانه وخانواده هاي ما محافظت کرده وميکنندولي ما پاسخ اين محبت رابايد اينگونه وحشيانه بدهيم ؟!آيا راه بهتري براي مقابله با مشکلات ناشي از اين حيوان مهربان وجود ندارد؟متاسفانه از انساني که هر چه ميگذرد وحشي تر ودرنده خو تر ميشودوحتي به همنوع خود نيز رحم نميکند وهمنوعان خودش را به بهانه ودلايل مختلفي از اختلاف فکري گرفته تاقدرت وثروت و.... به فجيع ترين شکل ميکشد ونابود ميکند چه انتظاري مي توان داشت؟بياييد انسان باشيم وانساني زندگي کنيم وبه اين مخلوقات زيباي خداوند محبت کنيم.ما به تمام مخلوقات خداوند براي ادامه حياتمان نياز داريم.کره زمين به تمام موجودات ساکن روي آن تعلق دارد از جمله اين سگهاي بيچاره که گرفتار ما انسانهاي ناانسان شده اند.ابوالعطا چه ميکني هرچه کني به خود کني گر همه نيک وبد کني.
چند وقت پیش در اینترنت خواندم که چینی ها همچین کاری با سگ و گربه ها میکنند و مثلا برای فروش و یا استفاده از پوست این حیوانات، آنها را اینقدر میزنند تا پوستشان ورم کند تا آن را بتوانند زنده زنده بکنند!!!!
از این کارشان اینقدر حالم بهم خورد که از سوسک خوردنشان نه!!!با خودم تصمیم گرفتم هیچوقت به سرزمینی که این ها در آن زندگی میکنن حد اقل برای کار غیر ضروری نرم .ولی اگه یک تعدادی از اونا مثل کسانی که عکس های بالایی نشان وجودشان در کشور خودمان هست اینجا هم هستند دیگه نمیدانم کجا باید زندگی کنم!!!!
حداقل اگه اونا را میخواهید بکشید وحشیانه ترین روش ها را استفاده نکنیدمثل اون عکس آخری که بنظر میرسد آنرا در دیگ آبجوش انداخته اند.
یا اون یکی که دارش زده اند.اینا تفریح شماست؟
از اینکه باید سگها جمع اوری و معدوم شوند حرفی نیست هم به دلیل بهداشت هم به دلیل امنیت خصوصا شبهای حاشیه شهر ولی میشود با روشهای بهتر اونها را کشت وسوزاند یا جال کرد مثل یکی از شهرهای شمالی که با غذا اغشته با مرگ موش سگها را کشته وچال میکنند اون روش پیشنهادی نویسند در حال حاضر که ما برای خدمات رسانی درمانی انسان نارسایی داریم فقط در حد خیال باقی میماند
دستشون درد نکنه آقایون تا حالا سگ حار زن وبچه شما را گاز گرفته
آخه خدارو خوش میاد با حیوان زبان بسته اینکارو بکنیم بعد بگیم حیوون بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی که با این بی رحمی حیوانات رو میکشه ، کشتن یه انسان هم براش سخت نیست!!!!!!!!!!!!!!!
بنام خدا
سگهاي ولگرد در روستاي زنوزق از توابع مرند خسارت مي دهند . البته اين سگها صاحب هم دارند ولي سگها آزادانه مردم را گاز مي گيرند و كسي نمي تواند به اين سگها دست بزند . محله سيدي از اين روستا هم توسط سگهاي ولگرد به مردم مزاحمت ايجاد مي كنند .
باید آن مثلا شرکتی که دست به این کار پست زده جریمه سنگین مالی بشه. چون خلاف قانون عمل کرده تا درس عبرتی بشه برای بقیه ضمنا مبلغ این جریمه هم صرف حفاظت از محیط زیست بشه نه اینکه تو جیب مبارکشون بره .
ایکاش این تصاویر را درج نمیکردید . تاسف بار ترین تصویر را مشاهده کردم . ایا این حیوان را نان دادید و مراقبت کردید . گوسفندی که تناول میکنید به نگهبانی این حیوان شریف است . سگ صفتی بالاترین اوصاف است . سلطان وفا عجب از مسلمانی ما
یعنی فقط همین رو بگم که اشکم رو در آوردید.
خواهشا از روی سایت بردارید عکسارو چون
بعضی از حیوان دوستان رو به گریه وا میداره.
خدا لعنتتون کنه آخه این حیوون به شما چکارداره همین کارارو می کنین که برکت از همه جیز رفته . این ادمارو باید کشت به خدا اینا واسه دنیا مثل سم خطرناکن.
کاش روش و سلوک رفتار با حیوانات بخصوص سگ ها را از امامانمان می اموختیم
باتشکرازااظهارنظرخوانندگان گرامی بهتراست به مرور زمان واز طریق نظرات صائب دامپزشکان محترم به محدودسازی وبهینه سازی تولید نسل آنهااقدام نمود مثلابرای استفاده دریافتن زندگان اززیرآوارزلزله وهمچنین برای کشف مواد مخدردرایستگاههای بازرسی وغیره کشتن اینگونه واقعاعواقب شومی برای مرتکبین دارد توصیه بنده این است که بلادرنگ این عمل متوقف گردد
از ديو و دد ملولم و انسانم آرزوست
یادم میاد یک روز یک کارگر را برای خالی کردن آشغالها فرستادیم بعد از خالی کردن آشغالها و آمدن به کارخانه گفت بعد از تمام شدن کارمان داشتیم وسط آشغالها راه میرفتیم که بیاییم کارخانه که یک باره یک توله سگ کثیف جلویم ظاهر شد و من که از سر و وضع آن توله بدم آمده بود یک لگد زیرش زدم و پرتابش کردم هنوز یک قدم جلو نرفته بودم که پایم را گذاشتم روی یک چهارشاخ شکسته که یک باره دسته اش مثل یک پتک خورد توی سرم و چند دقیقه نشستم روی زمین با خودم گفتم از نظر خالق این حیوان من حق این کارو نداشتم و باید مجازات میشدم
من خودم تو تبریز دانشجو هستم واقعا از دیدن این تصاویر ناراحت شدم.و متاسفم که در ایران انسانهایی با این طرز تفکر وجود دارد.
اي كاش براي يكبار هم كه شده اين افراد يا يكي از عزيزان اينها با سگهاي ولگرد روبرو و توسط آنها يك گاز بسيار كوچك نثار گردد تا مزه طرفداري الكي از طبيعت و حيات وحش و ... را بچشند !
اینا که خوبه تو کشور های اسیای شرقی سگارو آویزون میکنن بهشون شلاق میزنن تا گوشتشون خوش مزه بشه!
با سلام و خسته نباشید. این سگ ها باید از بین بروند ولی نه به هر قیمتی و با هر راهی و وسیله ای. انسان باشیم و خود را جای آنها بگذاریم ببینیم خوشمان می آید با ما این کار را بکنند؟
انسانها همنوع خود را بد تر از این میکشنند برخی ادمها بدترین موجودات عالم هستنند .
این سگ ها کاملا بی آزارن من خودم 14 سالم بیشتر نیست صبح ساعته 5 تو همین تهران 4 تا سگ ولگرد دیدم از یک میلیمتریم گذشتن.اصلا به من کاری نداشتن در ضمن گربه ها رو هم اگه بکشید این موش های قد گربه رو می خواین چی کنین؟قربونشون برم روز به روز به لطف کسایی که یا بهتره بگم حیوونایی که گربه ها رو شکنجه می دن(چشاشونو در میارن پاشونو قکه میکنن و حتی دیدم زیر خودشون تا حد مرگ له میکنن به شکلی که بترکن)داره زیادتر میشه
کشتن سگهای ولگرد بدین شکل منسوخ شده و طبق قانون شهرداریها موظف هستند با تشکیل گروهی متشکل از دامپزشک،نمایندگان شبکه بهداشت و ... نسبت به زنده گیری و حفاظت در محل محفوظی اقدام نمایند.
جالبه ... چه راهکارهایی!!! صادرات سگ ولگرد... استفاده از سگ ولگرد در عملیات پلیسی یا نگهداری گله یا یافتن جسد!!!! مث اینه که بگیم از جانیهای حرفه ای چهل پنجاه ساله با یه آموزش به عنوان دکتر و مهندس و یا نخبه استفاده کنین.... سگ ولگرد باید نابود بشه البته با یک روش انسانی و گرنه بلای جون ساکنین می شه. من خودم تجربشو داشتم که اونقدر اطراف مجتمعهای آتی ساز سگ زیاد بود که جرئت نداشتم از 7 شب به بعد پامو بیرون بذارم. مگه یادتون رفته زمستان 86 همین سگهای ولگرد عزیز مظلوم دوست داشتنی یه دختر جوونو تو پا
یکی از بوستانهای سعادت آباد تیکه تیکه کردن؟خودتونو تصور کنین که در حلقه یک دسته از این سگهای ولگرد گرسنه گیر افتادین بعد ببینین امواج احساسات و دلسوزیتون برای این عزیزان فوران می کنه یا نه....؟چرا ما عادت داریم اینقدر احساسی میشیم که عقل و منطق رو فراموش می کنیم؟ بله درسته شیوه معدوم کردن باید سریع باشه ولی خواهشا از عقیم کردن صحبت نکنین چون روش مرسومی که در ایران به صورت وازکتومی استفاده میشه با رها کردن سریع سگ و گربه باعث عفونی شدن محل زخم میشه و مرگ بسیار دردناکیو در پی داره برای حیوان .
از همه هموطنان عزیزم به خاطر نظرات متفاوتشون تشکر میکنم ولی ببینید من خودم با کشتن سگهای ولگرد فقط ولگرد اونهم نه اینجوری موافقم چون بعضی وقتها واقعا بعضی وقتها اذیت میشیم از دستشون ولی بالاخره سگ هم مثل انسان مخلوق خداست نباید در حقشون جفا کرد اونم به خاطر پول چون سگها حیوانات خوبین تو خیلی جاها هم به درد ما آدمها می خورن مر30
یکی دربیابان سگی تشنه یافت

برون ازروق درحیاتش نیافت

به افتخار کسی که کلاه خودش را دلو کرد تا ازچاه برای سگی تشنه آب بکشد.

چی بودیم چی شدیم.
وامام باقر علیه السلام می‌فرمود:«هر کس بی‌جهت گنجشکی را بکشد، در روز قیامت، گنجشک می‌گوید:«خدایا، از این شخص بپرس که چرا مرا کشت؟»
آنگاه می‌فرمود:«از مثله کردن حیوانات بپرهیزید. چاقو را تیز کنید و حیوان را در حین ذبح شکنجه و عذاب ندهید.»

حضرت رضا می‌فرمود:«بیرون کشیدن جوجه پرندگان از لانه هایشان در کوه یا چاه یا نیزارها درست نیست.»
حضرت صادق علیه السلام در روایتی از پدرانش نقل می‌فرمود که پرنده مادامی که در لانه اش است در امان خداست.
و در روایت دیگر فرمود:«خوردن پرنده ای که به خانه تو پناه آورده، شایسته و روا نیست. هر پرنده ای که به تو پناه آورد، پناهش بده.» خدایا پناه بر تو
بخدا گناهه کشتن و اذیت کردن این زبون بسته ها
ای وای بر این انسان دو پا
در جوب همشهری خودم باید عرض کنم اولا کشتن حیوانات کار مغمومی هست چون آنها هم اجازه حیاط دارند و بشر اجازه از بین بردن آنها را نداردو اما کشتن با زجر اوج وحشیت و حیوانیت می باشد که خدا لعنت کند باعثو بانی این کار را. باید نهادی مسوول جمع آوری و نگهداری یا انتقال این حیوانات به طبیعت بکر را داشته باشد.
من مالزی دانشجو بودم. اونجا شب به شب رستورانا واسه سگها غذا می ذارن بیرون. مردم با عشق و علاقه واسه سگ و گربه های ولگرد غذا میذارن. بعضی جاها که جنگلی هستش و میمون هستش هم همین طور.حتی اقلیت جمعیت چینی و هندی که مسلمون نیستن. من دیدم طرف از بنز پیاده شد کنار جاده واسه میمون ها میوه می ذاشت.اعتقاد دارن که اگه حیوون زبون بسته رو ازار بدی برکت از جامعه میره...تو رو خدا این کامنت منو بذار
میازار موری که دانه کش است - که جان دارد و جان شیرین خوش است
مزن بر سرش دست زور - که روزی درافتی به پایش چو مور
اینهایی که اینکار را کردند اصلا انسان نیستند که بخواهند ایرانی باشند، خجالت نمی کشید اینکار را می کنید؟ چرا آبروی ایرانی را می برید؟ اگر کسی که اینکار هارا می کند انسان می نامد خودرا پس شیطان چیست؟
با روش کشتار این حیوانات باوقا به شدت مخالفم و گناه اصلی با کسی است که از نگهداری انها خسته شده و انها را رها کرده ولی وقتی حیوان ولگرد شد به تدریج وحشی می شه و برای تامین غذا هر کاری می کنه و همین چند وقت پیش تو یه روستا نزدیک تهران یه دختر 6 ساله رو سگهای ولگرد کشتند و خردند و تو نزدیک 20 تا سگ دنبال خود من کردن با بدبختی فرار کردم .
سگی را لقمه هر گز فراموش
نگردد گر زنی صد نوبتش سنگ
وگر عمری نوازی سفله ای را
باندک مایه آید با تو در جنگ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر