بازدید 4467

جزئیات فعالیت سیا در لبنان فاش شد

رئیس کنونی سازمان اطلاعاتی آمریکا در لبنان که به عنوان یک کارمند سیاسی در سفارت آمریکا مشغول به کار است، رئیس سابق آن، تعداد افسران تحت فرمان او و اسامی آنها از جمله اطلاعاتی است که مقاومت لبنان برای نخستین بار آنها را افشا کرده است.
کد خبر: ۲۰۹۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹ 10 December 2011
معرفی مسئول ارشد سیا در لبنان، استقرار فعالیت‌های جاسوسی در سفارت آمریکا، تعداد افسران سیا و نحوه فعالیت آنها، وجود فساد در دستگاه جاسوسی آمریکا و ارتباط میان عناصر موساد و سیا علیه مقاومت از جمله جزئیاتی است که حزب‌الله لبنان آن را در گزارشی منتشر کرد.

به گزارش فارس، پایگاه خبری "المنار" و شبکه تلویزیونی المنار با پخش فیلم‌هایی به مقابله نیروهای مقاومت لبنان با دستگاه‌های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا و دستاورهای اخیر مقاومت در این رویارویی پرداخت.
 
رئیس کنونی سازمان اطلاعاتی آمریکا در لبنان که به عنوان یک کارمند سیاسی در سفارت آمریکا مشغول به کار است، رئیس سابق آن، تعداد افسران تحت فرمان او و اسامی آنها از جمله اطلاعاتی است که مقاومت لبنان برای نخستین بار آنها را افشا کرده است.

برنامه‌های سازمان جاسوسی آمریکا، نحوه عضوگیری و ارتباط آنها با سیا در لبنان، فساد مالی در داخل سیا، اهداف این دستگاه جاسوسی در لبنان و تداوم حضور تعدادی از این جاسوسان در لبنان از جمله دیگر اطلاعات این گزارش است.

بر اساس این اطلاعات که از برنامه "حدیث الساعة" شبکه المنار پخش شد، مقاومت دست یافته است که دستگاه جاسوسی آمریکا یکی از ساختمان های واقع در "عوکر" را به عنوان مقر جاسوسی خود قرار داده بود.

بنا بر این اطلاعات، "دانیل پاتریک مک ویلی" رئیس کنونی سازمان اطلاعاتی آمریکا در لبنان است که به عنوان یک کارمند سیاسی در سفارت آمریکا مشغول به کار است. وی از سال 2009 وارد لبنان شده است. وی جانشین "لوییس کاهی" است.

همچنین افسران سیا حاضر در سفارت آمریکا در لبنان اقدام به عضوگیری و استخدام جاسوس از طیف‌های مختلف لبنان از جمله، کارمندان دولتی، عناصر امنیتی، شخصیت‌های دینی، بانکی و دانشگاهی می‌کنند. عملیات عضوگیری سیا در سفارت آمریکا، قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌هایی مثل مک دونالد، پیتزا هات و استار بکس اجرایی می‌شود. این افسران سیا که تعداد آنها به 1000 نفر می رسد، بر بخشی از دارایی‌های مزدوران استخدامی خود سیطره دارند و از آنها می‌خواهند که برگه‌هایی را امضا و تایید کنند که مبالغی بالاتر از دریافتی و موظفی خود را اخذ کرده‌اند که این امر بیانگر وجود فساد مالی در میان این افسران سیا است.

این افسران با اسم‌های مستعار و در قالب کارمند سفارت آمریکا در لبنان فعالیت می‌کنند.

از جمله برنامه های سیا در لبنان جمع‌آوری اطلاعات درباره حزب‌الله و مقاومت، میزان تجهیزات و سلاح‌های تحت اختیار مقاومت، تعداد نیروهای مقاومت و مشخص کردن محل سکونت مبارزان لبنانی است. سیا همچنین طی جنگ 33 روزه فعالیت‌های مقاومت را تحت نظر داشت و دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی موساد را تغذیه می‌کرد.
 
در این گزارش به این نکته نیز اشاره شده است که سیا این جاسوسان را به موساد معرفی و بین آنها رابطه برقرار کرده است و اختیار برخی از آنها کاملا به دستگاه جاسوسی اسرائیل منتقل شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل