بازدید 5817

گلايه مركز پژوهش‌هاي دفاع‌مقدس ارتش

کد خبر: ۲۰۹۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵ 10 December 2011
مراحل تحقيق و پژوهش «تقويم تاريخ دفاع مقدس» از سال 1382 آغاز و تا به حال 102 جلد آن تدوين شده است اما انتشار آن به دليل نبود اعتبار كافي به كندي به پيش مي‌رود.

سرهنگ شعاع الدين فلاح دوست،‌ رئيس مركز پژوهش‌هاي دفاع مقدس ارتش با بيان مطلب فوق در گفت‌وگو با ايسنا افزود: نهادهاي متولي انتشار تاريخ جنگ تحميلي از اين امر حمايت مالي كافي نمي‌كنند و بر اين اساس روند انتشار آن طولاني شده است.

وي يادآور شد: كار تدوين تقويم تاريخ دفاع مقدس با دستور فرمانده كل ارتش براي مستند كردن فعاليت‌هاي نيروي زميني و ستاد مشترك ارتش آغاز شده و تا كنون 102 جلد از اين تقويم در قالب 120 هزار صفحه مطلب و سند مجموعه تدوين شده است و تا پايان سال جاري پايان مي‌يابد.

سرهنگ فلاح‌دوست ادامه داد: تا كنون 19 جلد كتاب از اين مجموعه توسط مركز اسناد انقلاب اسلامي به چاپ رسيده و جلد بيستم آن نيز كه روايت «عمليات فتح‌المبين» را شامل مي‌شود تا اواخر آذرماه جاري به چاپ مي‌رسد.

وي گفت: نبود اعتبار مالي كافي باعث شده است محققين مركز پژوهش‌هاي دفاع مقدس ارتش در حال خلاصه كردن اين مجموعه 102 جلدي در هشت جلد باشند. تدوين اين مجموعه يك كار صنفي نيست بلكه بخش مهمي از تاريخ كشورمان است و يكي از دغدغه‌هاي مهم مقام معظم رهبري نيز به شمار مي‌رود ولي به دليل كمبود اعتبار و نداشتن ناشر، انتشار آن به كندي صورت مي‌گيرد به طوري كه اگر چاپ اين مجموعه كه براي نسل حال و آينده ضروري است به همين سرعت ادامه داشته باشد چاپ كامل آن شايد 20 سال طول بكشد و اين زمان براي كساني كه امروزه خواهان دريافت اطلاعات در مورد دفاع مقدس هستند و يا مي‌خواهند در اين زمينه تحقيق كنند زماني بسيار طولاني است.

به گفته وي،‌ در حال حاضر تنها مي‌توان سالانه چهار جلد از اين مجموعه را منتشر كرد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی