بازدید 3760
رییس کمیسیون برنامه و بودجه؛

احتمال بررسی بودجه 91 در مجلس نهم

مجلس يكي از بندهاي آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي درباره زمان و نحوه ارایه لايحه بودجه سال ۹۱ را اصلاح كرده است. مجلس بر مبناي اين اصلاحيه، اجازه اجراي مصوبه بودجه سه‌دوازدهمي را پس از دیرکرد دولت در ارایه لايحه بودجه ۹۱ خواهد داشت.
کد خبر: ۲۰۹۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۵ 10 December 2011
سرویس مجلس ـ دیرکرد در ارایه لایحه بودجه قابل پيش‌بيني بود؛ فعلا كه مهلت قانوني پایان یافته و بودجه هنوز ارایه نشده است. هم‌اكنون نیز لايحه بودجه ۱۳۹۱ در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهوري در دست رسيدگي است و پس از آن بايد به هيأت دولت تقديم شود.

رضا عبداللهی با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: قدرت مانور مجلس در بحث تطبيق لايحه بودجه با اسناد بالادستي، كمتر از قدرت دولت است و به‌ علت محدوديت زماني كه در اين دوره بررسي لايحه بودجه وجود دارد، امیدواریم دولت لايحه بودجه را مطابق با سند چشم‌انداز نظام تنظيم كرده باشد.

نماینده مردم ماهنشان و انگوران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی نگرانی‌ها از بررسی نکردن دقیق بودجه به دلیل کمبود وقت گفت: مجلس هرگز به‌ علت كمبود وقت، از بُعد كيفي بررسي لايحه بودجه كم نمي‌گذارد و در شرايطي كه نتواند به شكل كامل بودجه را بررسي كند، لايحه بودجه به مجلس نهم مي‌رود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با بیان اینکه مجلس با پيش‌بيني اين مسأله كه ممكن است بودجه همانند سال گذشته، در سال‌ جاري نيز رخ دهد، گفت: يكي از بندهاي آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي درباره زمان و نحوه ارایه لايحه بودجه سال ۹۱ را اصلاح كرده است. مجلس بر مبناي اين اصلاحيه، اجازه اجراي مصوبه بودجه سه‌دوازدهمي را پس از دیرکرد دولت در ارایه لايحه بودجه ۹۱ خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر