بازدید 6424
۴

اعتراض رسمی ایران به ورود پهباد آمریکایی

کد خبر: ۲۰۸۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۰ 09 December 2011
جمهوری اسلامی ایران در اعتراضی رسمی به سازمان ملل متحد، از دبیرکل این نهاد حافظ صلح و امنیت بین المللی خواست نسبت به تجاوز اخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان، واکنش نشان دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک ، این اعتراض در نامه رسمی محمد خزاعی، نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد به بان کی مون، دبیرکل این سازمان منعکس شده است.

خزاعی با اشاره به افزایش عملیات مخفی و تحریک آمیز دولت آمریکا ضد جمهوری اسلامی ایران در ماههای اخیر خطاب به بان کی مون آورده است: در ادامه این روند، اخیرا یک هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین آمریکا از نوع RQ170  و با شماره سریال مشخص، به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز کرده است.

این نامه می افزاید این هواپیما پس از ورود به عمق 250 کیلومتری خاک ایران در منطقه شمالی طبس، با اقدام بموقع و مقتدرانه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روبرو شد.
خزاعی در این نامه همچنین به یادداشت های قبلی جمهوری اسلامی ایران به دولت آمریکا نسبت به این اعمال تجاوزکارانه و عملیات مخفی آمریکا علیه ایران اشاره و تاکید کرده است: دولت متبوع اینجانب این اقدام دولت آمریکا را نقض فاحش، تحریک آمیز و خصمانه تلقی می کند و در مغایرت آشکار با حقوق بین الملل، به ویژه اصول اساسی منشور ملل متحد می داند.

جمهوری اسلامی ایران در این نامه قویاً به این گونه اقدامات خصمانه و تجاوزکارانه اعتراض کرده و نسبت به عواقب مخرب تکرار این گونه اعمال هشدار داده است.

این نامه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران حق مشروع خود را برای اتخاذ همه اقدامات لازم به منظور حفاظت از حاکمیت ملی خود محفوظ می‌دارد.

در این نامه آمده است دولت جمهوری اسلامی ایران محکومیت چنین اقدامات تجاوزکارانه را خواستار است و اتخاذ تدابیر موثر و روشن برای پایان دادن به این گونه اعمال خطرناک و غیرقانونی را در راستای مسئولیت های سازمان ملل در حفظ صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی طبق نص صریح منشور، درخواست می کند .

نماینده کشورمان همچنین از دبیرکل سازمان ملل خواسته است این نامه به عنوان سند مجمع عمومی و شورای امنیت منتشر و میان دولتهای عضو سازمان ملل متحد توزیع شود .

این اعتراض رسمی کشورمان همچنین بطور همزمان به رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی این سازمان ارسال شده است.

جمهوری اسلامی ایران در رونوشت این نامه به دو مقام یادشده نیز ضمن اعتراض به اقدامات تجاوزکارانه دولت آمریکا و از جمله تجاوز اخیر هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان، محکومیت این تجاوز و اتخاذ تدابیری به منظور پایان دادن به این گونه اقدامات خطرناک و غیر قانونی را خواستاراست شده است .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
به نظر من در صورت تکرار این حوادث نیروهای نظامی کشورمان باید پایگاه راداری این گونه هواپیماها که در افغانستان وجود دارد را منهدم نماید.
نمردیم و یک واکنش خوب از این وزارت امورخارجه دیدیدم!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل