بازدید 4563

تکذیب خروج اعضای حماس ازسوریه

کد خبر: ۲۰۸۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۱ 08 December 2011
العالم نوشت:

به دنبال انتشار اخبار خروج اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" از سوریه تحت فشار ترکیه و قطر، مسوولان حماس از جمله "عزت الرشق" عضو دفتر سیاسی این جنبش خروج کادرهای حماس از سوریه یا بسته شدن دفاتر آن در دمشق را تکذیب کردند.

عزت الرشق در گفت وگو با خبرگزاری "یونایتد پرس اینترنشنال" آمریکا، خروج کادرهای حماس از سوریه یا بسته شدن دفاتر جنبش در دمشق را تکذیب کرد.

وی افزود: حماس در معرض هیچ فشاری از سوی دولت سوریه برای ترک کشور قرار نگرفته است.

این در حالی است که روزنامه وال استریت ژورنال دیروز (چهارشنبه 16آذر) دراقدام دنباله دار و هماهنگ با برخی رسانه های غربی از جمله دیلی تلگراف انگلیس با هدف جو سازی جدید رسانه ای علیه سوریه و مقاومت، نوشت جنبش مقاومت فلسطین حماس تحت فشار ترکیه و قطر، به همه اعضایش دستور داده است تا دمشق را ترک کنند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یک مقام جنبش حماس بدون ذکر هیچ نامی از وی که مدعی شده از دمشق به غزه منتقل شده است، نوشت: 90 درصد از اعضای حماس در کشورهای منطقه پراکنده خواهند شد و تنها شمار اندکی از آنها در دمشق باقی خواهند ماند.

وال استریت ژورنال افزود: جنبش حماس در ماههای اخیر اقدام به تسویه دارایی ها و سرمایه اش در سوریه از جمله سرمایه گذاری در زمینه های تجاری، املاک و سپرده های بانکی کرده است.

این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل یک مسوول حماس بدون ذکر نام و نشان وی گفته است: جنبش حماس مراکز جدیدی در قاهره و قطر دایر خواهد کرد. از سوی دیگر خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و موضوع افزایش حضور نیروهای حماس در این کشور را مورد بررسی قرار خواهد داد.

در ادامه این جو سازی ها روزنامه دیلی تلگراف انگلیس روز سه شنبه نوشت: حماس در حال بررسی امکان خارج کردن رهبرانش از سوریه و ارزیابی مجدد همپیمانی با بشار اسد رییس جمهور این کشور با توجه به حوادث اخیر است.
 
این روزنامه انگلیسی در ادامه با توسل به شگرد پیش گویی، از احتمال کاهش نفوذ ایران بر حماس خبر می دهد و می افزاید: 30 درصد از بودجه 650 میلیون دلاری دولت حماس در غزه از کمک های خارجی تأمین می شود که بخش کوچکی از این مبلغ را ایران تامین می کند.

این در حالی است که صالح عاروری از رهبران حماس تصمیم این جنبش برای ترک سوریه را نفی کرده است.

همچنین سامی ابوزهری سخنگوی حماس نیز روز دوشنبه تأکید کرد که وضعیت سوریه دارای ثبات است و در آن هیچ گونه مسأله جدید یا تغییراتی در زمینه تغییر مقرها وجود ندارد.

ابوزهری در پاسخ به سؤال خبرنگار قدس نت مبنی بر خروج رهبران جنبش حماس از سوریه به علت ناامنی گفت: درباره وضعیت جنبش حماس در سوریه موضوع جدیدی به چشم نمی خورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی