بازدید 2765

جزئیات دخالتهای سفیر آمریکا در مصر

کد خبر: ۲۰۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۴ 08 December 2011
محافل حقوقی در مصر با تنظیم شکایتی علیه سفیر آمریکا به سبب دخالتهای گسترده در امور داخلی این کشور، وی را عنصرنامطلوب خوانده و خواستار اخراجش شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، نبیه الوحش یکی از وکلای برجسته مصری با ابلاغ هشداری به محمد کامل عمرو وزیر امور خارجه جدید مصر از وی خواست به سرعت آن پاترسون سفیر آمریکا در قاهره را فرا خواند و به وی هشدار دهد دیگر در امور داخلی مصر دخالت نکند.
 
بر اساس متن این هشدار، دو رویداد تاکیدی بر دخالت آشکار سفیر آمریکا در امور داخلی مصر اعلام شده است، اولین رویداد مربوط به دیدار پاترسون با عبدالمعز ابراهیم رئیس کمیته عالی انتخابات مصر و برگزاری نشستی در پشت درهای بسته با وی است که طی آن سفیر آمریکا پیشنهاد داده است کشورش هزینه های انتخابات را تامین می کند، اما ابراهیم آن را نپذیرفته و تاکید کرده است دلت مصر هزینه های انتخابات را به تنهایی تامین می کند.

اما رویداد دوم از نظر این وکیل مصری که اثبات کننده دخالت سفیر آمریکا است، رفتن وی به بورس مصر و دیدار با محمد عمران رئیس و خالد النشار معاون بوده است که طی آن سفیر آمریکا پیشنهاد داده است کشورش حاضر است میلیاردها پوند برای رونق بورس کمک کند.

الوحش به الیوم السابع تاکید کرده است شکایتی را علیه سفیر آمریکا برای اخراج وی تنظیم خواهد کرد، زیرا وی عنصر نامطلوب در مصر است.

وی فاش کرد سفیر آمریکا پول زیادی در اختیار چندین گروه مصری برای ایجاد هرج و مرج و برهم زدن ثبات و امنیت در مصر از جمله برخی جریانهایی که در انتخابات پارلمانی هم مشارکت دارند، قرار داده است .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل