بازدید 5426

دیدارهای محرمانه آمریکا با اخوان المسلمین

کد خبر: ۲۰۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۶ 08 December 2011
دیدارهای محرمانه‌ای که از چهار سال پیش میان آمریکا و اعضای اخوان‌المسلمون مصر برگزار می‌شد سرانجام به توافق دو طرف انجامید.

به گزارش فارس، پس از انتشار اخبار دیدارهای محرمانه با آمریکا و آشکار شدن انحراف برخی سران جماعت اخوان المسلمون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا از توافق واشنگتن با این جماعت بویژه در خصوص تداوم صلح بین قاهره-تل‌آویو خبر داد.

"جفری فلتمن" در گفت‌وگو با روزنامه صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" گفت که دولت "باراک اوباما" این روزها در حال انجام گفت‌وگوی سازنده با رهبران اخوان‌المسلمون مصر است.

وی افزود: واشنگتن به توافقاتی با اخوان‌المسلمون دست یافته است که به موجب آن توافق صلح بین اسرائیل و مصر که در دوره "انور سادات" رئیس جمهور اسبق مصر به امضا رسیده است، محترم شمرده شود.

دو هفته پیش منابع خبری به نشریه المنار فلسطین اعلام کرده بودند که دیدارهای محرمانه‌ای که از چهار سال پیش میان آمریکا و اعضای اخوان‌المسلمون مصر برگزار می‌شد سرانجام به توافق دو طرف انجامید.

فلتمن درباره اوضاع فلسطین نیز اظهار داشت که به اعتقاد وی توافقنامه آشتی که در ماه می در قاهره بین فتح و حماس امضا شد، محقق نخواهد شد زیرا شکاف‌های زیادی بین دو جنبش وجود دارد که موانعی بر سر راه تحقق آشتی حقیقی است.

وی همچنین تصریح کرد که در دیدار با "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وی تاکید کرده است که در صورت تشکیل دولت وحدت ملی با آنچه که "سازمان تروریستی حماس" خواند، هرگز به تشکیل یک کشور مستقل فلسطین دست نخواهد یافت.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل