بازدید 19200

جزئیات جدید از پهباد جاسوسی آمریکا

کد خبر: ۲۰۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۳ 08 December 2011
پهپاد جاسوسی آمریکا در صورت بروز خطر و جلوگیری از فاش شدن اطلاعاتش بطور اتوماتیک یا به مرکز کنترل بازگشته و یا منفجر می شود .متخصصان کشورمان توانستند ضمن جلوگیری از بازگشت و انفجار،آنرا سالم به زمین بنشانند.

به گزارش خبرگزاری فارس،بر اساس تازه ترین اطلاعات به دست آمده ، هواپیمای RQ-170 از مدرنترین پهپادهای ارتش آمریکاست که طراحی آن شبیه به جنگنده بمب افکن های رادار گریز می باشد و از سال 2009 به صورت رسمی  شروع به کار کرده است . این هواپیمای جاسوسی باتوجه قابلیت های جاسوسی آن صرفا در اختیار سازمان سیا قرار گرفته است .
RQ-170 دارای رادارهای فوق پیشرفته با قابلیت کنترل از راه دور است که از آمریکا هم قابل هدایت می باشد .این هواپیما موقع برخواستن از باند وزنی بالغ بر3850  کیلوگرم دارد و با هر بار سوختگیری تا 1500 کیلومتر پرواز می کند.

بنابراین گزارش قدرت تصویربرداری با لنزهای پیشرفته  و همچنین قابلیت استراق سمع بالا می باشد . این هواپیما مجهز به دوربینها و سنسورهای بسیار پیشرفته می باشد این سنسورها در هر نقطه ضمن امکان شنود و ضبط مکالمات در گستره وسیع ، امکان تشخیص موادا رادیو اکتیو را نیز دارد

"جانور قندهار" در صورت بروز خطر و برای جلوگیری از فاش شدن اطلاعاتش بطور اتوماتیک منفجر می شود .متخصصان کشورمان توانستند با کمترین خسارت این هواپیما را در اختیار بگیرند .

همچنین گفته می شود سازمان جاسوسی سیا برای پیدا کردن محل اختفای اسامه بن لادن نیز از  RQ-170 استفاده کرده است .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها