بازدید 3699
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات؛

جنبش دانشجويي، همواره موجب تعالي كشور شده

سابقه هفتاد ساله جنبش دانشجويي در كشور، نشان مي‌دهد که همواره توجه به خواسته‌هاي منطقي اين قشر، موجب تعالي و رشد كشور شده است.
کد خبر: ۲۰۸۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۴ 08 December 2011
سرویس مجلس ـ معمولا آنچه باعث پختگي يك سليقه فكري و سياسي مي‌شود، تضارب آرا و تكثر آراست، چرا که هيچ كشوري، از تك‌صدايي به‌ جايي نرسيده و اگر هم دوام آورده، براي مدت كوتاهي بوده است.

سعدالله نصيري، نماينده زنجان و طارم با بیان این مطلب گفت: تضارب افكار متعدد و تكثر سلايق البته در چهارچوب قانون و منضبط، موجب تعالي علمي و توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي كشور خواهد شد. سابقه هفتاد ساله جنبش دانشجويي در كشور، نشان مي‌دهد كه همواره توجه به خواسته‌هاي منطقي اين قشر، موجب تعالي و رشد كشور شده است.

این عضو فراکسیون دانشگاهیان مجلس در ادامه افزود: قشر فهيم دانشجو عمدتا پايبند به اسلام و انقلاب هستند؛ بنابراین، توجه به خواسته‌های آنان در چهارچوب قانون اساسي و نظام جمهوري اسلامي، از مهمترين مسائلي است كه بايد در نظر سياستگذاران و دولتمردان و مسئولان كشور قرار گيرد.

نصیری با اشاره به عوامل محرک در تعالی دانشجویان، اظهار داشت:‌ روحيه ترقي‌جويانه و توسعه‌گرا و پر اميد دانشجويان، عامل و محرك قشر دانشجو براي رسيدن به اهداف و آرمان‌هاي اين قشر فهيم ـ‌ كه سرمايه‌هاي تحول در نظام آموزشي دانشگاه‌هاي كشور‌ است ـ هست؛ بنابراین، توجه به پژوهش و استفاده از اساتيد با تجربه و دانشمند و مديران دلسوز در رأس دانشگاه‌ها، بخشي از خواسته‌هاي دانشجويان است.
این استاد دانشگاه با اشاره به خواسته‌هاي سياسي دانشجويان گفت: آزادانديشي و حضور در كرسي‌هاي نظريه‌پردازي و فعاليت‌هاي تشكل‌هاي دانشجويي در چهارچوب قوانين و مقررات جمهوري اسلامي، از خواسته‌هاي به حق دانشجويان است.
 
این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با یادآوری نقش تاریخ‌ساز دانشجویان در دوران انقلاب اسلامی گفت:‌ حضور مؤثر دانشجويان در مسير پيروزي انقلاب اسلامي در جريان ملي كردن نفت، فتح لانه جاسوسي و رخدادهایی همچون سفر رئيس‌جمهور آمريكا به ايران ـ كه منجر به شهادت شماري از دانشجويان در دانشگاه تهران شد ـ نشان مي‌دهد كه دانشجويان به‌ عنوان قشر نخبه كشور، همواره در خط مقدم مسائل سياسي كشور هستند.

این عضو اصلاح‌طلب مجلس هشتم در پایان خاطر نشان ساخت: دانشجویان همچنان‌ كه در خط مقدم توليد علم و فناوري شبانه‌روز تلاش مي‌كنند، برای همین، توجه به خواسته‌های آنان، موجب گسترش مرزهاي دانش توسعه سليقه‌هاي سياسي و تضارب افكار و آرا خواهد شد و گاه تنها يك مغز نخبه مي‌تواند به‌ اندازه همه معادن نفت ما براي مملكت سود داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار