بازدید 9220

ماشين خريد دوچرخه!

کد خبر: ۲۰۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۳ 08 December 2011
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

اين ماشين خريد بزرگ و عجيب در سال 2005 (1384) در آيندهوون هلند كار خود را آغاز كرد، البته اين ماشين خريد در حقيقت وظيفه اجاره دادن دوچرخه به مردم را دارد و آنهايي كه دوچرخه از اين ماشين تحويل مي‌گيرند موظف به باز گرداندن آنها هستند.

اين دوچرخه‌ها مجهز به برچسب‌هايي هستند كه كار رديابي دوچرخه‌ها را براي شركت ارائه دهنده‌اي اين خدمات آسان مي‌كنند و گاهي كه مردم فراموش مي‌كنند دوچرخه‌ها را تحويل دهند، آنها را پيدا مي‌كنند.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
بقیه عکس کجاست !!!
چقدر تصاویر بزرگ و گویا هستند
عکس نداری نزار
این کارا چیه
در اصفهان هم چنین امکاناتی وجود دارد منتها از تکنولوژی عصر حجر در آن استفاده شده است دوچرخه ها بسیار ابتدائی و سنگین و بدون کمک و چهره هموطنی که مسئول تحویل دوچرخه هاست نیز حکایتی دارد نگفتنی از بار سنگین غم ،فقر و نداری میان ماه ما تا ماه آنها تفاوت از زمین تا اسمان است
کاش ایران هم فرهنگ دوچرخه سواری رواج پیدا کنه.من با دوچرخه میخواستم برم سر کار ولی پرستیژ اداری رو چکار کنم؟یعنی شما به من نمیخندین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
پ ن پ خنده داره
یکی از همکارام با دوچرخه میاد سرکار قبلا با زاتیا و کت و شلوار میومد
آقا رضا ، اگه نگران پرستیژ شغلی خودت هستی (که ظاهراً از سلامتی برات مهم تره ) یه عکس با ماشین آخرین سیستم خودت که ظاهراً بایستی بی ام دبلیو سری هفت یا یه مرسدس کوپه و یا نهایتاً یه هیوندا جنسیسه ، یه عکس تمام قد با ماشینت بگیر و به دیوار اتاق کارت در اداره نصب کن که همه بدونن چه ماشینی داری ، اونوقت با خیال راحت با دوچرخه سرکار بیا و برو خونه
در ایران چارچرخه های باری رو با زنجیر کلفت به درختان چنار می بندند بازم معلوم نیست تا آخر روز همونجا باشند فکر میکنید برچسب مخصوص برای پیدا کردن این دوچرخه کافیه؟
ساعت خواب! چندین سال است در هلند وجود دارد. در هلند 13000 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه وجود دارد. هر سال 1،200،000 دوچرخه جدید فروخته می شود. جمعیت 16،500،000 نفر. 10% مردم هلند خودرو ندارند. 25% دو خودرو دارند و......
اکثر اعضای پارلمان هلند با دوچرخه به پارلمان می ایند
کی گفته با دوچرخه سر کار رفتن بی کلاسیه ؟ اونوقت ماشین تک سر نشین تو اتوبانها خیلی کلاس داره؟!!
در خیلی از کشور های اروپایی مثل کشور سوئیس ، بسیاری از کارکنان در رده های مختلف کاری و با لباس رسمی سوار بر دوچرخه و رکاب زنان سر کار می روند. البته آنجا بانوان محترم هم مجاز به استفاده از دوچرخه هستند!
این سیستم دو سال است که در آمریکا شهر شیکاگو وجود داره و بسیار به صرفه هست. شما دوچرخه را در یک نقطه از دستگاه میگیرد و بعدش میتونید در نقطه ای دیگر به دستگاه دیگه تحویل بدید. معمولا توریست ها از جلوی یک موزه دوچرخه را تحویل گرفته و تا موزه دیگر با دوچرخه میرند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی