بازدید 2078

جایگزینی نفت ایران بسیار سخت است

دبیرکل اوپک با تاکید بر اینکه امیدوارم فروش نفت ایران به اروپا تحریم نشود، اعلام کرد: انتخاب جایگزینی برای نفت ایران برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار سخت خواهد بود.
کد خبر: ۲۰۸۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۵ 07 December 2011

دبیرکل اوپک با تاکید بر اینکه امیدوارم فروش نفت ایران به اروپا تحریم نشود، اعلام کرد: انتخاب جایگزینی برای نفت ایران برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا بسیار سخت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، عبدالله البدری در حاشیه برگزاری بیستیمن المپیک صنایع نفت جهان در دوحه قطر درباره احتمال تحریم صادرات نفت ایران به اروپا گفت: امیدواریم اتحادیه اروپا ایران را تحت تحریمهای نفتی قرار ندهد، چون انتخاب جایگزینی برای ایران بسیار سخت خواهد بود .
دبیرکل سازمان اوپک با اعلام اینکه در حال حاضر کشورهای عضو اتحادیه اروپا روزانه 450 هزار بشکه نفت از ایران خریداری می کنند، تصریح کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها حدود 18 درصد از بازار صادرات نفت ایران را به خود اختصاص داده اند.
 
رستم قاسمی وزیر نفت هم در حاشیه برگزاری این گردهمایی پنج روزه در قطر در خصوص احتمال تحریم خرید نفت ایران توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهار داشته است: ایران از این تهدیدی که اتحادیه اروپا ممکن است واردات نفت خود از ایران را متوقف کند، نگرانی ندارد.
 
این عضو کابینه دولت دهم با تاکید بر اینکه نفت ایران تحریم نشده و مشکلی برای فروش نفت نداریم، گفته است: بیشتر نفت ایران در شرق آسیا به فروش می رسد، ضمن آنکه مشتریان نفت ایران آن قدر زیاد هستند که نفت اضافه برای فروش بیشتر نداریم.
 
وی با بیان اینکه بعید می دانم که بازارهای جهانی نفت، ایران را نادیده بگیرند زیرا این مساله برای خود آنها مشکل ساز خواهد بود، اظهار داشت: کشورهای خریدار نفت ایران به نظر نمی رسد بتوانند جایگزین نفت ایران را پیدا کنند.
 
به گفته این مقام مسئول، تا چهار ماه آینده نفت تولیدی کشور پیش فروش شده است و در صورت تحریم نیز با مشکلی روبرو نخواهیم شد.
 
در همین حال، کارشناسان مسایل انرژی با اعلام اینکه هم اکنون بازار اصلی صادرات نفت ایران کشورهای مختلف آسیایی همچون چین، کره جنوبی، هند، ژاپن و سنگاپور است، معتقدند: توقف صادرات نفت ایران به اروپا منجر به کاهش قیمت این کالای استراتزیک اقتصاد کشور در بازارهای آسیایی خواهد شد.
 
بر اساس ارزیابی‌های انجام گرفته از آژانس بین المللی انرژی، ایران یکی از سه قطب بزرگ تولید کننده نفت خام مورد نیاز اروپا است و به خصوص کشورهای ایتالیا، یونان و اسپانیا بخش عمده تقاضای روزانه خود به نفت خام را از نفت صادراتی ایران تامین می کنند.
 
به گزارش مهر، در حال حاضر ایران به طور متوسط روزانه بین 2 تا 2.2 میلیون بشکه نفت خام به کشورهای مختلف جهان در قالب قراردادهای بلند مدت و تک محموله نفت صادر می‌کند.
 
از ابتدای سالجاری میلادی تاکنون میزان صادرات نفت خام ایران به کشورهای آسیایی به ویژه چین با افزایش روبرو بوده است به طوری‌که آمارهای رسمی نشان می‌دهد در ماه گذشته میلادی ایران با پشت سرگذاشتن آنگولا به دومین تامین کننده بزرگ نفت چین پس از عربستان سعودی تبدیل شده است.
 
واردات روزانه نفت چین از ایران در ماه اکتبر سالجاری میلادی با 46 افزایش نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 597 هزار بشکه در روز رسیده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر