بازدید 16609

پيشنهاد آيت‌الله سبحاني به حاجي بابايي

قرآن را به گونه‌اي به دانش‌آموزان آموزش دهيد که آسان و لذت‌بخش باشد و معلماني را انتخاب کنيد که بدانند قرآن را چگونه تعليم دهند تا دانش آموزان از آموختن قرآن لذت ببرند.
کد خبر: ۲۰۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴ 07 December 2011
آيت‌الله العظمي جعفر سبحاني در ديدار حميدرضا حاجي بابايي ـ وزير آموزش و پرورش ـ گفت:  به گونه‌اي برنامه‌ريزي کنيد که برنامه‌ها ماندگار و دائمي شود.

به گزارش ايسنا اين مرجع تقليد با اشاره به تغيير نظام آموزشي کشور از پنج سال ابتدايي به شش سال، تصريح كرد: کاري کنيد که اين برنامه در آينده حذف نشود و هميشه ادامه داشته باشد زيرا سليقه‌ها مختلف است و ممکن است با تغيير مديريت اين طرح هم تغيير کند اما وقتي به صورت قانوني مصوب شد تغيير آن به آساني ممکن نيست.

وي در بخش ديگري از سخنان خود توجه به مسائل قرآني را در آموزش و پرورش مهم توصيف كرد و ادامه داد: قرآن را به گونه‌اي به دانش‌آموزان آموزش دهيد که آسان و لذت‌بخش باشد و معلماني را انتخاب کنيد که بدانند قرآن را چگونه تعليم دهند تا دانش آموزان از آموختن قرآن لذت ببرند.

سبحاني با بيان اينکه در گذشته در مکتب‌خانه‌ها قرآن را در مدت اندکي به دانش‌آموزان آموزش مي‌دادند، اين کار را ناشايست خواند و افزود: اين روش فراگيري قرآن براي دانش‌آموزان بسيار سخت بود و کساني که در امر آموزش قرآن مشغول بودند خودآگاهي لازم را از علوم قرآني نداشتند بنا بر اين امروز نبايد برنامه قرآني دانش‌آموزان سنگين و سخت باشد.

اين مرجع تقليد بر ضرورت حفظ قرآن در مدارس کشور تاکيد و اظهار كرد: اگر امکان دارد به برخي دانش‌آموزان مستعد و علاقه‌مند مرخصي يک‌ساله دهيد تا در اين مدت به حفظ قرآن بپردازند؛ البته اين طرح به گونه‌اي باشد که به برنامه‌هاي وزارتخانه لطمه‌اي وارد نشود. برنامه حفظ قرآن هم‌اينک در برخي کشورها انجام مي‌گيرد و سزاوار است كه در جمهوري اسلامي نيز اين برنامه اجرا شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: کتاب‌هاي درسي به گونه‌اي تنظيم شود که همه دانش‌آموزان را به سوي خدا هدايت کند. مثلا اگر مي‌خواهيد فرضيه داروين را مطرح کنيد بايد به گونه‌اي آموزش دهيد که يک طرف آن طبيعت و طرف ديگر آن خدا باشد.

سبحاني با بيان اينکه معلم در تعليم و تربيت حرف اول را مي‌زند، افزود: دانش‌آموزان با ديده عظمت به معلم نگاه مي‌کنند و سخن او را لوح محفوظ تلقي مي‌کنند، بنابراين اگر معلم بااخلاق، دين‌دار و عالم باشد، بسياري از مشکلات جامعه حل مي‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس