بازدید 27406
طالع کودکان فال‌فروش را چه کسی می‌خواند؟

خواهش می‌کنم «آینده» را بخرید!

سرمای هوا روز به روز بیشتر می‌شود و در بی‌خبری مسئولین، امثال این دختربچه‌ چهار ـ پنج ساله، مجبورند در کنار نرده‌های خیابان نشسته و در حالی که از سرما می‌لرزند، فال بفروشند. دخترک از پناه گرفتن در زیر سایبان مغازه هم می‌ترسد، حتما می‌داند که چشمانی او را می‌پایند؛ ظالمانی که دنیای شیرین کودکی‌اش را از وی ربوده‌اند و متأسفانه چشم قانون، به رویشان بسته است.
کد خبر: ۲۰۸۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۴ 07 December 2011
سرویس اجتماعی ـ به نظر بیشتر از هفت هشت سال نداشت و در حالی که از سرما می‌لرزید، التماس می‌کرد یک فال از او بخرم. خواستم اهمیت ندهم و بگذرم، اما بغض گلویم را گرفته بود. برگشتم و یک فال برداشتم و هزار تومان به او دادم و به رغم میل باطنی، گفتم: بقیه پول را نمی‌خواهم. خواهش کرد که بقیه پول را هم فال بردارم. ذهنم پریشان شد و احساس کردم بهتر بود برنمی‌گشتم و ترحم نمی‌کردم، دلیل اصرارش را پرسیدم و پاسخش بیشتر آتشم زد: «تا همشون رو نفروشم، خونه راهم نمی‌دن».

این‌ها درددل جوانی است که با بغض به خبرنگار ما می‌گوید؛ دردی که در همه شهرهای بزرگ و امروزی به چشم می‌خورد و به اندازه‌ای بزرگ است که قادر به ندیدنش نیستیم؛ از پل‌های عابر پیاده گرفته تا پیاده‌روهای شلوغ.



به گزارش «تابناک»، گدا (یا متکدی) به کسی گفته می‌شود که با درخواست کمک مادی از مردم ارتزاق می‌کند؛ فردی که با ایجاد حس ترحم از مردم پول می‌گیرد و این کار، حرفه‌اش(!) می‌شود.

کافی است به دور و برمان خوب نگاه کنیم؛ کم نیستند کسانی که مشکلات زندگی کمرشان را خم کرده و اکنون به ناهنجاری‌های اجتماعی تبدیل شده و گدا نام گرفته‌اند. تا اینجای قضیه با معضلی روبه‌رو هستیم که در تاریخ هم مبسوق به سابقه بوده و به نظر زیاد جدید نیست، اما فاجعه از هنگامی آغاز می‌شود که کودکان وارد این حرفه شدند. ابزار کار جلب ترحم است و می‌دانیم که کودکان از پتانسیل بالاتری برای این کار برخوردارند؛ هر چه کودک خردسال‌تر، جلب ترحم هم بیشتر. اینجاست که پای مادران نوزاد به دست هم به این کسب و کار باز می‌شود. شکل کار هم به ظاهر درست شده و یک دسته فال، بسته آدامس، شاخه گل و غیره، دستاویزی شده که التماس و سماجت کنند.

کودکان معصومی که با در نظر گرفتن متوسط عمر در کشور (کمی بیش از شصت سال)، چه بسا بیشترشان، کمتر از یک ششم عمرشان را گذرانده‌اند و معلوم نیست باقی زندگی‌شان در چه راهی تباه شود؛ جمعیتی که به فرض محدود بودن، به دلیل بهره‌مند نشدن از نعمات اجتماعی مانند سواد و رفاه، شدیدا مستعد بزه هستند و احتمالا سرنوشت خوشی برای خود و اجتماعشان در پیش نیست.

این در حالی است که بنا بر ماده ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی، استفاده از کودکان برای تکدی‌گری جرم است؛ قانونی بسیار بجا و مناسب که وقتی در کنار قانون ممنوعیت اشتغال و به‌کارگیری کودکان کمتر از پانزده سال، قرار بگیرد، هم تأکیدی دوباره بر جرم بودنش شده و هم بنا بر آمار سازمان جهانی کار، مجموعه‌ای با جمعیت بیش از یک میلیون و هشتصد هزار نفر را در بر می‌گیرد؛ قانون مؤکدی که گویا متصدی اجرا ندارد و پرسش‌های بی‌پاسخش، اینقدر زیاد شده که سر رشته را از دست همه بیرون کرده است.

اکنون کمتر خیابانی را می‌توان یافت که تصویری از چهره ضعیف و نحیف کودکی پشت چراغ قرمز را در خود قاب نکرده باشد؛ کودکانی که توسط والدین یا یک تیم سازمان یافته (با نام بی‌مسمای سرپرست) بهره‌کشی می‌شوند و اختیاری از خود ندارند.

اینجاست که به باور بسیاری، نیروی انتظامی باید ورود پیدا کرده و با یک طرح ضربتی، مشکل را حل کند؛ تصوری که بر پایه حقایق استوار شده، ولی به نظر گره‌گشا نیست.



برخوردهای ضربتی با متکدیان در برخی روزهای سال، همه آن چیزی است که تاکنون دیده‌ایم؛ برخوردی تهاجمی که متکدیان را به عنوان مجرم، هدف قرار داده و در این میان، منجر به دستگیری گدایان خردسالی می‌شود که خود قربانی خشونت هستند.

این در حالی است که به گفته مسئولان، تنها 4 درصد متکدیان نیازمند هستند و ۹۶ درصد آن‌ها «کلاش» بوده و از این راه زندگی می‌کنند؛ به عبارت دیگر، با کودکانی روبه‌رو هستیم که در راه به دست آوردن سود به استثمار گرفته شده‌اند و نه تنها برای رهیدن از این ظلم حمایتی نمی‌بینند، بلکه برای جلوگیری از به دام افتادن، گریز از قانون را نیز آموزش دیده‌اند و حالا آمادگی جذب شدن به باندهای مافیایی مواد مخدر و... را هم کسب کرده‌اند!

اما نکته اینجاست که از نیروی انتظامی هم کار زیادی برنمی‌آید؛ فارغ از اینکه حق سرپرستی که قانون برای والدین نسبت به فرزندان در نظر گرفته، عاملی است که مانع از برخورد و مقابله پلیس با این پدیده شوم می‌شود، متولی نگهداری از چنین کودکانی مشخص نیست؛ یعنی هم در بعد قانونی مشکل داریم و هم نهاد مکمل کار پلیس درست به وظایفش رفتار نمی‌کند.

کودکان جمع‌آوری شده در این طرح‌ها، یا به شهرداری سپرده می‌شوند که اصلا کارش چیز دیگری است و تنها می‌تواند چند روز میزبانشان باشد، یا به بهزیستی که زیر مجموعه وزارت بهداشت است و بودجه و امکانات محدود را عامل نقص خدمات می‌داند. نه از وزارت کار خبری هست و نه از قوه قضائیه؛ نه کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش ورود می‌کنند و نه مجلس تصمیمی می‌‌گیرد. دیگر ارگان‌ها هم که اصلا کاری به این کار‌ها ندارند؛ گویی سر نخواستن این کودکان دعواست!

سرمای هوا روز به روز بیشتر می‌شود و در بی‌خبری مسئولین، دختربچه‌ای چهار ـ پنج ساله باید در کنار نرده‌های خیابان نشسته و در حالی که از سرما می‌لرزد، فال بفروشد؛ دخترکی که از پناه گرفتن در زیر سایبان مغازه هم خودداری می‌کند و حتما می‌داند که چشمانی او را می‌پایند؛ ظالمانی که دنیای شیرین کودکی‌اش را از وی ربوده‌اند و متأسفانه چشم قانون، به رویشان بسته است.

کودکانی که قانون برایشان بی‌معناست و شاید تنها آرزو دارند که کسی «فال»شان را نخرد، تا بلکه به این روش کسب و کارشان تخته شود!




بریدن دست کودکان برای استفاده در گدایی!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹۶
ممنون از گزارش خیلی خوبتون، از دولت درخواست می کنیم که با این مسائل به صورت جدی برخورد کند، چرا که زیبنده کشور ثروتمندی مثل ایران که می خواهد الگوی بسیاری از کشورها باشد نیست که حتی یک گدا و یا یک کودک معصوم مثل این کودکان در خیابانهایش باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
servatmand?...................;;;;;;;;;;;
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
جدا یا دلت خیلی خوشه یا سرتو زیر برف کردی . ( از دولت درخواست میکنیم ...) دولت هم میگه باشه !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
به نام خدا
سال پیش در کوچه ای نزدیک بیمارستان ایران مهر 3 پسر بچه 12و 8 و 6 ساله شب تا صبح در دیماه در خیابان خوابیدند نگهبان بیمارستان یک پتو به آنها داده بود یکی از بچه ها مشخص بود که کتک خورده. صبح یک ماشین که آنها را ندیده بود از روی پای پسر 6 ساله عبور کرد تقریبا 3 ساعت به مراکز مختلف زنگ زدم بلکه کسی بیاید و بچه ها را از خیابان به یک محل مناسب ببرد هیچکس و هیچ مرکزی و اداره ای نپذیرفت و به یک مرکز و یا اداره دیگر حواله کرد و یا گفتند میایم ولی نیامدند من که بیماری بد حال در بیمارستان داشتم بعد از 3 ساعت به بچه ها گفتم بیاید شما را ببرم به بهزیستی بچه بزرگتر گفت که قبلا در بهزیستی بوده اند ولی اگر آنها را هم بکشم دوباره به آنجا بر نمی گردند و هر 3 در حالیکه طفل کوچک می لنگید از آن محل رفتند حالا خودتان قضاوت کنید من به تمام ادارات ومراکزی که مسئول چنین کودکانی بودند زنگ زدم و هیچ جا وهیچ کس اهمیت نداد . گاهی باید فکر کرد که مشکلاتی که در زندگی داریم و ظلم هایی که به ما می شود از بی رحمی ها و ظلم های خودمان ناشی می گردد. هر طفلی که که به دلیل بی توجهی جمعی و غیر جمعی درچار سختی می شود امتحانی است که من و تو در آن رد شده ایم و به خاطر آن تنبیه خواهیم شد این قانون زندگی است
محسن
| Netherlands |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
آقای ناشناس واقعا اشک من رو سرازیر کردی با این مطلبی که راجع به این سه کودک گفتی، خدا می داند که روز قیامت چه جوری باید جواب اینها را بیدیم. توی همین دنیا هم، خیلی از همینها از باندهای بزهکاری و جرم و جنایت سر در میارن که امنیت همه را به هم میریزن.
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
آقای ناشناس خیلی زیبا گفتی احسنت به شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
در شهر ما چنین نیست. کافی است به خیریه ن، حمایت ار ... و .... خبر دهید. در این صورت اگر متکدی حرفه ای نباشد می پذیرد در غیر این صورت بساطش را جمع می کند.
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
احتمالا اینایی که منفی میدن سرکرده این باندها هستند.
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
با سلام
لطفا یکی ازدوستانی که نظر منفی میدهد دلیل خودش را بگوید تا ماهم بدانیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
اينارو مجبور به اين كارا ميكنن مكه نه بهزيست اينارو با أغوش باز قبول ميكنه ولي والدينمشون ميخوابن خونه و اونارو ميفرستن كدايي
امام علی (ع): خداوند از عالمان پیمان گرفته است که نه پر خوری ظالم را تحمل کنند و نه گرسنگی مظلوم را.
پاسخ ها
پوریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
باز دوباره منفی!!!
فهمیدیم شما ها هم هستید...
لطفا ابراز وجود نکنید.
واقعاً تأثيرگذار بود. دلم آدم دردمياد از ديدنشون. نه مي‌شه بهشون كمك كرد چون مي‌دوني پولي كه بهشون مي‌دي خرج خودشون نمي‌شه و نه مي‌شه بي تفاوت رد شد. اي كاش علاوه بر اينكه يك نهاد مسئوليت اين كار رو قبول مي‌كرد يه صندوق هم ويژه كودكان بي سرپرست و بدسرپرست ايجاد بشه تا از اون طريق بشه واقعاً به اونها كمك كرد
تعداد كثيري از اين متكديان اتباع بيگانه هستند. اتباعي كه مشكلات زيادي براي ما بوجود آوردند. از طايفه فيوج گرفته تا اتباع افغاني و پاكستاني و آفريقايي!!!
من فكر مي كنم همانطور كه نيروي انتظامي بر جمع آوري ماهواره كه مي گويد قانون است، تأكيد دارد، كمي هم بايد به فكر اجراي قانون در اين حوزه باشد. حال سؤال اين است كه واقعا در كشورهاي ديگر با يك اتباع غير قانوني خارجي شيك و تر و تميز كه ممكن است تازه براي آن كشور سودآور هم باشد، چگونه رفتار مي شود؟
پاسخ ها
رضا
| Afghanistan |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
اينكه گفتي افغاني،اشتباه است چون تا بحال هيچ افغاني در حال گدايي ديده نشده.شايد پاكستاني يا هندي ها رو ديدي با افغاني اشتباه گرفتي.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
اقا رضا راست میگه افغانی ها گدایی نمی کنن چون هر چی کاره از دست جوانهای ایرانی در اوردند و طی سالیان دراز تا جایی که توانستند از مملکت ما پول خارج کردند
حالا هم که مدعی شدند تو ایران بهشون ظلم !!!!!!! شده .
اقا رضا کاش این افغانی ها گدایی میکردند اما زیر بنای مشاغل ما رو از بین نمی بردند
حالا جنایات و تجاوزات و فروش مواد مخدر به کنار .....
همین دوماه قبل جنایت پردیس هنوز یادمون نرفته!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
آقا رضا شهرداری و بهزیستی بارها اعلان کرده اند که درصد قابل توجهی از کودکان کار افغانی هستند من خودم چند تا را دیده ام و پرسیدم کجایی هستید گفتند افغانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
افغانی هم داریم که فال می فروشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
یکی بگه طایفه فیوج کیه؟ ایرانی هستند؟ ایل هستند؟ خیلی دوست دارم بدانم . چون هر چی کف زن را دستگیر کرده اند اهل فیوج بوده اند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
بله واقعا باید با اتباع افغان برخورد شدید تری صورت بگیره جمعیتشون به طرز عجیبی داره روز به روز بیشتر میشه و این به نفع نیروی کار ایرانی نیست چون در برخی مناطق ایران حتی کارگری ساختمان هم برای امرار معاش نیست.
یک کمی از کمک های ارسالی به کشورهای دیگر را خرج اینا کنن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
10 برابر کمکهای ارسالی به کشورهای دیگه رو هم خرج اینا کنند درست نمیشه چون من و تو که مسئولیم کارمون رو درست انجام نمیدیم. مشکل چیز دیگریست جانم
بله اونوقت تو مملکت 3ه هزار میلیارد تومان اختلاس می شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
اونی که منفی داده حتما از گروه اختلاس گران است!!!!
به جای این مقاله های تکراری یقه این دولت بچسبید که با 600میلیارد دلار در آمد نفتی در این 6سال چکار کرده ؟
وظيفه ديدن اينها با دولت است .
كمك كردن مردم اشتباه بزرگي است ، چون كه باعث ادامه چرخه معيوب گدايي مي شود
اگر همه مردم در اقدامي هماهنگ به هيچ كدام از اينها (بزرگ و كوچك)كمك نكنند بساط كاسبي افذادي كه اين بيچارگان را به گدايي وامي دارند برچيده خواهد شد
پاسخ ها
فاطمه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
شاید حرف شما درست باشه اما اخه کی دلش میاد بی تفاوت رد شه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
البته فقط دولت (يعني قوه مجريه) مسئول نيست! در گزارش بيان شده كه: "نه از وزارت کار خبری هست و نه از قوه قضائیه؛ نه کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش ورود می‌کنند و نه مجلس تصمیمی می‌‌گیرد. دیگر ارگان‌ها هم که اصلا کاری به این کار‌ها ندارند"
امام حسین برای همین چیز ها قیام کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
چه ربطی داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
کو گوش شنوا وچشم بینا
من روزی به یک دوست گفتم ایرانی ها ظالم شدن و به ایشون برخورد، حالا اگر این نشانه ظلم نیست، پس نشانه چیست؟ موحد نمی تواند این گونه باشد، اشک آدم در می یاد. در بلا کفر این گونه رفتار نمی شود . وای بر ما !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۰
ایا در بلاد کفر هم سرچهارراه ها اینهمه گدا از سر و کول ملت بالا میرن که ببینیم عکس العمل ملت چیه؟ اتفاقا اگه ملت ظالم بودن اینها اینقدر زیاد نبودن.
از دولت محترم خواهش مي كنيم كه يارانه هاي اقشار مرفه و يا غير نيازمند را قطع كرده و به جاي آن به اقشار واقعا" نياز مند كمك نمايد و با بازنگري در آموزش و پرورش آينده اين بچه ها و مملكت را تضمين نمايد.
به نظر من آرامش روانی شهروندان تهرانی از هیچ چیزی بیشتر از مساله کودکان خیابونی و گشت ارشاد تحت فشار نیست!
عزيز من وظيفه دولت چيز ديگري است كه شما ومن نمي دانيم نه اينكه شما مي گوئيد.مي گيد نه از خود دولت بپرسيد تا جوابتان را بدهد ؟
ای خدا.................!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ممنون بابت گزارش خیلی خوب و جامعی که تنظیم کردید و جای بسی تاسف است برای ما که چنین مشکلاتی را مرتب نظاره می کنیم و روز به روز نیز افزایش پیدا میکند این نتیجه تبعض و عدم مدیریت درست مسئولین و قانون گذاران است فقط باید تاسف خورد که فردی 3هزار میلیارد تومان برداشت میکند با عناوین واهی و جعلی، در حالیکه بچه ای که باید درس و اموزش رایگان مشمول حالش شود از همه حق مسلم ها ی زندگی محروم میشود و چنین گرفتار بلایای قرن حاضر و بی رحمی مسئولینش میشود
این کودکان معصوم و بی گناه قربانیان باندهای تبهکاری هستند که با استفاده از کودکان روی احساسات مردم دست میگذارند . آنان شب بچه ها را جمع میکنند و پولهایشان را میگیرند و خوراک بخور نمیری به آنان میدهند . در واقع بچه ها عمله اند . این باندها بدون پشتگرمی نمیتوانند ادامه حیات دهند . جالبست که شما هم دارید برای تبهکاران تبلیغ میکنید . خیلی جالبست زیرا غیر ممکن است که ندانید قضیه چیست . این باندها با شما هم ارتباط دارند . قیامت پاسخگو هستم !
ما برای طفلان امام حسین ع گریه می کنیم در حالی که امام حسین خود و خانواده اش را فدای هدفی که کرد که ما هدف را کم کرده ایم وبرای تیر خوردن انها گریه می کنیم.
به نظر من کمیته امداد به وظیفه خودش عمل نکرده، درحالی که با کمک به بهزیستی در این زمینه درآمد صدقات کمیته امداد هم بالاتر می ره چون این بچه ها رقیب کمیته امداد هم محسوب می شن. از سمت دیگه اگر این بچه ها درست تربیت بشن همه جامعه سود می برن.
ما که در کشورمان فقیر و بیکار نداریم تابناک. این عکس ها هم مال آمریکاست.فتو شاپه/
مجلس تصويب كنه دولت هم اجراتاسرحدپاكشدن محيط شهر
تابناك زياد جوش نزن همه اين مسايل را ميدانند ومسولين حالا حالا ها تشنه خدمت اند .وهمه شان هم از همين خيابان ها عبور ميكنند.
تعداد زیادی از اینها اتباع غیر مجاز افغانی و پاکستانی هستند و اگر دولت و نیروی انتظامی کمی حال وحوصله داشته باشند میتوانند این مشکل را حل کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
من هم دیده ام و موافقم
"در ايران کسي که محتاج نان شب باشد نداريم"
رييس جمهور محترم، محمود احمدي نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۸
باز هم بررسی وریشه یابی تحقیقی را فدای سیاست بازی کردی
بهزیستی زیر مجموعه وزارت بهداشت نیست
پیشنهاد می کنم به جای نمایش تکدی گری و قبح آن ، راه حل ارایه نمایید . من به دلیل شغلم سالها در اصفهان زندگی نمودهام و در آنجا این مورد را نمیتوان مشاهده کرد زیرا برای این معضل اجتماعی راه کار دارند . تقریبا تمام مساجد یک مرکز مردمی کمک به ابن السبیل دارند و تمام بودجه مورد نیاز را نیز از کمک مردم و تابلوهای ایتام (خیرات مرحومین ) تامین می گردد . نیروی انتظامی و بگیر ببند هم نیاز نیست .
و برخی همچنان این افراد را نمیبینند و با اسرار بر اینکه ما فقر و فقیر نداریم کسانی را که در این مورد هشدار میدهند را متهم به سیاه نمایی میکنند در صورتیکه این کودکان هم جزو اینده سازان کشور هستند و نیاز به حمایت و توجه دارند و در صورت عدو توجه در معرض اسیبهای بسیار قرار میگیرند که هم برای خود انها و در اینده برای اجتماع مشکل ایجاد میکنند
شاید این کودکان سختی دیده در آینده ابر مردهایی شکست ناپذیر بشن که با حس مسئولیت پذیر بالا مانع از فروپاشی جامعه خود بشوند.
خداییش خیلی هاشون گدا نیستن.انگار یه گروهن که تو همه جای شهر شعبه دارن.
دولت بفکر باشد
همش فتوشاپه !!!
امام حسین بیشتر از اب ،تشنه لبیک بود.
افسوس بجای افکارش،زخم های تنش را نشانمان دادندو بزرگترین دردش را بی ابی نامیدند.
بیایید در ماه محرم بجای زنجیر زدن ، زنجیر از پای گرفتاری باز کنیم.
سینه نزنیم ،اما سینه دردمندی را از غم و آه پاک کنیم.
اشکی نریزیم ولی اشک مظلومی را پاک کنیم.و ...
انوقت با افتخار فریاد بزنیم ( یا حسین )
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
درود بر اين افكار..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
این گفته دکتر علی شریعتی هست
لطفا ذکر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۷
زیبا بود
هیهات من الذلت
مشکل مسئله قفهی وقانونی جاری این کاره که اجازه جدا کردن کودک از والدین بی صلاحیت و یا ناتوان از نگهداری فرزند رو نمیده و نمیتونه همه اونها رو زیر یک سقف جمع کنه و بزرگشون کنه(توسط دولت). مسئله دوم اینه که در کشورهای پیشرفته همه آدمهای ناتوان بر اساس هزینه جاری در آن شهر مستمری و سرپناه میگیرند و مثل ایران نیست که میگن بیا این 50 هزار تومن رو بگیر و برو شکم 2 نفر رو واسه یک ماه سیر کن !!!!!)))
شیطونی میکنی ها...«آینده» رو بخریم؟ آینده که تعطیل کرد بازم دست از سرش برنمیدارید؟
تابناک... حداقل 4 تا عکس جدید میگرفتی...
با سلام
موضوعی که از این گزارش می توان استفاده کرد بحث سرپرستی کودکان بد سرپرست است و این نکته که از نظر حقوق اسلامی ایا همچنان تصمیم گیری در خصوص اینده این کودکان باید به عهده سرپرستان غیر مسئول انها باشد، یعنی کسانی که نسبت به آینده ایشان احساس مسئولیتی نمی کنند ایا همچنان از نظر حقوق اسلامی حق سرپرستی دارند؟
در کشورهای دیگر قانون حق سرپرستی را از این دسته والدین سلب میکند و به نهادهای اجتماعی می سپرد تا اینده این کودکان تباه نشود چرا که ایشان نیز مانند دیگر ابنا بشر حق خوب زندگی کردن را دارند و حق برخورداری از اموزش و پرورش و سلامت و تامین امنیت اجتماعی و روانی از حقوق مسلم ایشان است که با قرار گرفتن ناخواسته در یک خانواده بی مسئولیت این حق از ایشان ساقط شده است.
بنابراین وظیفه متولیان دینی ما در اینجا سنگین می شود یعنی کسانی که باید احکام اسلامی را مطابق شرایط روز و در نظر گرفتن مسئولیت احاد ملت و حکومت اسلامی در قبال تک تک افراد ملت تعریف کنند.
به عبارتی دیگر قوانین اسلامی با این ادعا که کارامدترین قوانین دنیا هستند نباید با بی تفاوتی از کنار این کودکان گذشته و با در نظر گرفتن حقوق حقه ایشان برای برخورداری از حقوق اجتماعی نظیر اموزش و پرورش، بهداشت و سلامت و امنیت فرهنگی ، اجتماعی و روانی قوانینی در حیطه ها ی مختلف تدوین شود که این قوانیت باید در بر گیدنده موارد زیر باشد
1) در حیطه قضا که زمینه سلب مسئولیت از والدین بی مسئولیت و سپردن حق سرپرستی این کودکان به افراد و یا نهادهای مسئول اجتماعی فراهم شود
2) در زمینه تامین اجتماعی و تشکیل سازمانهای ناظر بر عملکرد والدین بی مسئولیت برای این کودکان
3) در زمینه بهداشت و درمان برای تدوین قوانین حمایتی سرویسهای خدماتی بهداشتی و درمانی برای کودکان صرفنظر از وضعیت سرپرستان ایشان
4)در زمینه خدمات اجتماعی نظیر اموزش و پرورش که با توجه به قوانین باید اموزش و پرورش برای کودکان علاوه بر رایگان بودن نیز اجباری گردد که در صورت عدم همکاری خانواده بدسرپرست این موضوع از طریق نهادهای قانونی پیگیری و اجرا گردد
5) در زمینه خدمات مالی حمایتی از کودکان برای پوشش دادن به نیازهای ائلیه ایشان نظیر خورد و خوراک و پوشش مناسب
قابل توجه است که چشم پوششی از این موارد نه تنها میتواند موجب خسران اجتماعی برای جامعه و از دست رفتن استعدادهای نهفته این کودکان گردد بلکه در سرنوشت اتی ایشان و اینکه چه نقشی در اینده قرار است برای دستیابی به اهداف حکومت اسلامی ایفا کنند نیز موثر است
ممنون که یه بخشی از مشکلات مردم رو درج کردید وضیعت خیلی داره بد میشه...

راستی آینده نیوز و روزگار که مدتیه اجباراً تعطیل شده
متاسفانه تعداد زیادی از کودکان کار در ایران پاکستانی و افغانی هستند . پاکستانی ها کاملا از چهره مشخص هستند . در شوش و مولوی کودکان کار افغانی دیدم. در منطقه 13 تهران هم دیدم گفت خاله از اینا بخر پرسیدم اهل کجایی گفت افغانستان
مسئله عظیم تر از اینها ست و از بلیط ما بیشتر است. ما به همان واژه تکدی گری برسیم که صدا و سیمای ملی هم بی وسواس بکار میبرد. تکدی یعنی آنطورکارها که سر چهارراه ها میبینید و بالا راج به آن قلم فرسائی ها کردید. تکدی گری چه صیغه ایست؟ علمای لغت نظر بدهند چنین ترکیبی صحیح است؟
ببخشید، درسطر سوم کامنت فوق در شتاب تحریر "راجع به" را "راج به" تایپ کردم. عجیب است کار روزگار درس آموز که پریشب " راجب" نوشتن مدیر ساختمانمان را نانجیبانه ایرادگرفتم : زدی ضربتی ضربتی نوش کن. شاید زمانی که خودم اشتباه نوشتم ناخودآگاه در فکر کار پریشبم بودم. خداراشکر که تسویه حساب به آنجانماند، یا امیدوارم نمانده باشد، بهرقیمت از دلش در میآورم. توان پرداخت قیمت آنجاراندارم.
من تو شهر یزد زندگی می کنم. تا چند سال پیش کودک کار در خیابان ها دیده نمی شد با این که این شهر پذیرای بسیاری از جویندگان کار از سراسر کشور بود و من همیشه به شهرم به خاطر همین موضوع افتخار می کردم اما متاسفانه این مشکل به این شهر هم اومده و سر همه چهار راه ها دیده می شوند.
تو محل کار من حداقل هفته ای دو بار یه پسر افغانی 10-12 ساله خیلی تمیز که یه دستمال می بنده به دستش و قیافه ی خیلی بدبخت به خودش می گیره و می گه کفشاتو تمیز بکنم ؟
خوب این یعنی چی ؟ این پسر هیچ نیتی جز استفاده از احساس مردم نداره . والله آدامس و کیسه فریز و دستمال کاغذی و ... فروختن هزار شرافت به این کار داره .
مشکل از اینه که راهی که حسین با سر رفته ما می خواهیم با خوش گذرانی و استحسان طی کنیم.
خامی و ساده دلی در خور جانبازان حسین نیست
اگر هر مومنی از احوال همسایه و اقوام خود با خبر باشه دیگه چند فقیر میمونه؟
نگران نباشید فردای قیامت همه ما مسئولیم .! همه ما!
به امیدخداهمه این کودکان به بهشت میروند وبرایشان جبران میشود.دست ازسردولت بردارید.
این رسم این زندگی ما می باشد که عده ای بر حسب سرنوشت باید فدا شوند تا عده ای دیگر با دیدین چنین تصاویری بیشتر از خدای خود شاکر باشند و پند بگیرند که خود به جای انان نیستند و خداوندا باید ما تورو شکر گوییم به خاطر داده و نداده هایت که داده هایت رحمت و نداده هایت حکمت است پس اگه ما ایرانی ها روزی یک لقمه از نان سفرمون کمتر به دهان بگذاریم و به یاد این مظلومان و کودکان بی گناه باشیم هیچ گاه شاهد چنین تصاویری نخواهیم بود
طبق آمار گرفته شده ما جز 10 کشور ثروتمند دنیا هستیم و اگر قرار است ما الگویی برای کشور های دیگر باشیم، باید باید و باید در این مورد فکر اساسی کرد
سلام
حالا ما مینویسیم و نظر میدهیم و مصیبت سر جایش باقی است. آنها که حلال میخورند اگر میدیدند آنچه منتظر همه مان است - و نراه قریبا - اشتهایشان کور میشد و آنها که از این کودکان - مستقیم و غیر مستقیم - مباشرتاً یا سبباً - میخورند و شکمهای سیری ناپذیرشان را انباشته میکنند، حسابشان با کرام الکاتبین است. ای فقرا، قدر نعمت فقر و نیاز خودرا بدانید و نظررداشته باشید به مسئولیت آنان که میتوانند کمک کنند و در غفلت طلبکارانه از جامعه اعتنائی نمیکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار