بازدید 68537

درخواست غرامت انگلیس از ایران

کد خبر: ۲۰۸۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳ 06 December 2011
به دنبال تسخیر سفارت انگلیس درهفته گذشته ازسوی دانشجویان ایرانی،انگلیس خواهان دریافت غرامت از ایران شد.

 به گزارش خبرآنلاین،انگلیس براساس کنوانسیون وین خواهان یک میلیون پوند غرامت شده است.
کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی یک معاهده بین‌المللی میان کشورهای دنیا است که در 24 آوریل 1963 در وین به تصویب رسیده و تاکنون در 173 کشور اعتبار قانونی یافته‌است.

دویچه وله به نقل از روزنامه «تلگراف» نوشت: تابلوهای نقاشی ، ‎فرش، مبلمان، جواهرات، اشیای قیمتی، دستگاه‌های الکترونیک و چند خودروی اداری از جمله اموالی هستند که تخریب شدند.

دویچه وله همچنین در گزارش خود با اشاره به خسارت به سفارت انگلیس، مدعی شده است:«خسارت‌های وارده نه تنها ساختمان سفارت بریتانیا و محل سکونت دیپلمات‌ها در مجتمع قلهک را در برمی گیرد، بلکه شامل آسیب به مدارس بین المللی واقع در مجتمع قلهک نیز می‌شود.»

مدرسه آلمانی‌ها به همراه چند مدرسه بین المللی دیگر از زمان حضور دانشجویان ایرانی در آن بسته شده‌اند و فعالیتشان متوقف شده است.

به دنبال تشدید تحریم‌ها علیه ایران توسط بریتانیا بود که مجلس شورای اسلامی قانون کاهش روابط دو کشور به سطح کاردار را تصویب کرد. اقدامی که چند روز بعد با تظاهرات دانشجویی وتسخیر سفارت انگلیس ازسوی دانشجویان  روابط بین دو کشور را بحرانی کرد و در پی آن انگلیس از دیپلماتهای ایرانی خواست ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

از سوی دیگر علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه ایران که روز گذشته در حاشیه نشست بین دو در دیدار با وزیر امور خارجه سوئد تسخیر سفارت انگلیس در تهران را مورد تائید ندانسته اما در عین حال تاکید کرده بود این امر قابل پیش بینی نبوده است،روز گذشته خود با روزنامه آلمانی «فرانکفور‌تر آلگماینه» اظهار داشت، قصد عذرخواهی از ویلیام هیگ، وزیر خارجه بریتانیا را ندارد.

صالحی با مقصر دانستن بریتانیا در وقوع بحران اخیر در روباط دو کشورگفت: «این رفتار و موضع گیری‌های دولت بریتانیا بود که باعث خشم و واکنش مردم شد.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
اما هنوز بازی ما با انگلیس باقی‌ست
بناست دو کشته ما از سال 59
حساب شود
بناست هزار کشته ما از جنگ‌های جهانی
دویست شهید به‌علاوه هشتصد شهید
تا کودتای شعبان بی مخ
همه حساب شود
حتی آروغ‌های چرچیل
در خیابان زمان شاهی‌اش در تهران
و ته سیگارهای روشنی را
که انداخت در چاه‌های نفت
حتی اجازه‌ای که ندادند به ناصرالدین شاه
برای سفر به جنوب
تمام را حساب خواهیم کرد
و صورتحساب را خواهیم فرستاد
برای روباهی
که با دم بریده از ایران رفت

بخش هایی از شعر علیرضا قزوه
آیا ایران بابت خسارت هایی که انگلیس به ایران زده غرامت خواسته؟ کندن درخت ها، قتل عام مردم ایران، حمله به سفارت ایران در انگلیس و ....؟ حساب کنید مثل خودشان بیشتر از ده میلیون پوند می شود.
به عبارتی یک میلیون پوند می شه 2145000000 (دو میلیاد و یک صد و چهل و پنج هزار میلیون تومان) یعنی واقعا این سفارت این همه چیز توش بوده
اولا اگه قرار شد یه روزی برگردین اون موقع راجع به غرامت حرف می زنیم، وقتی ما با شما رابطه ای نداریم پس رابطه مالی و غرامت رو هم شامل میشه.

دوم اینکه شما کی غرامت اون همه نفت ما رو که زمان گذشته بالا کشیدین و پولشو هاپولی کردین رو می دین؟ غرامت نقش داشتن در جدایی هرات چی؟ غرامت نقش داشتن در جدایی بحرین از ایران چی؟ غرامت صدها مورد خیانت و دشمنی که مجال نیست تو این کامنت لیست کرد چی؟ حرف مفت زدی دولت بریتانیا، حرف مفت.
انگلیس نخست باید خسارتهای وارده به ایران طی سالیان دراز استعمارگری و توطئه گری و کودتاگری و غارت ذخائر ایران را بپردازد تا بعد بررسی کنیم آیا ما نیز باید خسارتی به آنها بپردازیم یا نه !!!!!!!!
اگربنابه دادن غرامت باشه اونهاخیلی خیلی بیشترازیک میلیون پوندبه ایران بدهکارهستند،می توانندازبدهیهای بی شمارخودیک میلیون پوند کم کنند.
فعلا پول درختایی که قطع کرده بودند رو بدن.
پس ضررهايي كه ايرانيان از خلاف كاريي هايي كه انگليسي ها بر عليه ايران مي كند چي؟ پس اين همه انسانها بدست خرابكاران انگليسي كشته مي شوند چي؟
اول غرامت سالها چپاول و خرابکاری و جنایت شون در ایران رو بدند بعد شاید ما این رقم رو که پول خردی در مقابل اون رقم پرداخت کنیم.
باشه انگليسها هم بايد غرامت صدماتي را كه در يكصد سال اخير به ما زده اند پرداخت كنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر