بازدید 4214

نیکزاد: مسکن مهر را به خارج می‌بریم

با رایزنی‌های انجام شده با کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه قرار است مسکن مهر در این مناطق با کمک متخصصان ایرانی ساخته شود.
کد خبر: ۲۰۸۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۲ 06 December 2011
وزیر راه و شهرسازی گفت: بعد از اجرای موفق طرح مسکن مهر در ایران به زودی ساخت مسکن مهر را در خارج از کشور شروع می‌کنیم.

نبه گزارش فارس، علی نیکزاد در جلسه مسکن و حمل و نقل استان اردبیل اظهار داشت: با رایزنی‌های انجام شده با کشورهای همسایه نظیر عراق و سوریه قرار است مسکن مهر در این مناطق با کمک متخصصان ایرانی ساخته شود.

وی این حرکت خوب را نشان از موفقیت دولت خدمتگزار در تامین مسکن در داخل کشور دانست و اضافه کرد: در یک انقلاب واقعی در حوزه مسکن دولت با ساخت و تولید مسکن مهر سعی کرد نیاز افراد بی‌سرپناه را تامین کند که در این زمینه اعطای زمین رایگان برای مسکن مهر و بردن بسیاری از زیرساخت‌ها به شهرک‌های مسکونی مهر دارای ارزش و اهمیت بالاست.

این مسئول به درخواست‌های متعدد از کشورهای خارجی برای ساخت مسکن در قالب طرح مهر در آن کشورها اشاره کرد و گفت: مسئولان سوریه 50 هزار واحد درخواست داشتند که با بررسی جوانب امر تصمیم گرفته شد تا به زودی عملیات احداث این تعداد واحد مسکونی در کشور دوست و برادر سوریه آغاز شود.

تا سال 92 عرضه و تقاضای مسکن به توازن می‌رسد

دبیر شورای مسکن کشور در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه مصمم هستیم عرضه و تقاضای مسکن را تا سال 92 به توازن برسانیم اظهار داشت: با همکاری سیستم بانکی شهرداری و شوراها، نظام مالیاتی و بیمه‌ای حرکت خوبی در این زمینه شروع شده به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم با رفع بسیاری از مشکلات اشتغال در حوزه تولید مسکن را نیز افزایش دهیم.

نیکزاد با اعلام اینکه 62 هزار واحد در دو سال گذشته در استان اردبیل از محل اعتبارات مسکن مهر در حال ساخت است خاطرنشان کرد: در این زمینه بیش از یک هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده و برای 90 هزار نفر در این استان از طریق ساخت و ساز مسکن مهر اشتغال ایجاد شده است.

وی گفت: این میزان اشتغالزایی را از محل اجرای مسکن مهر یک رقم قابل قبول می‌دانیم که امیدواریم با تداوم آن بتوانیم این میزان اشتغال را پایدار نگهداریم.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود به سفر چهارم رئیس ‌جمهوری به استان اردبیل به عنوان نخستین مقصد از سفر چهارم اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس‌ جمهوری و هیئت دولت تعمدا نخستین سفر خود را به اردبیل انجام دادند تا نشان دهند که عشق و دلدادگی خاصی به استان اردبیل دارند هرچند در دوره‌های قبلی سفر خود رئیس‌جمهوری به خاطر جلوگیری از برخی شائبه‌ها سفر به استان اردبیل و سمنان را به عنوان زادگاه حقیقی خود به تعویق انداخته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل