بازدید 2179

تصرف کنگره، هدف معترضان امريکايي

کد خبر: ۲۰۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۶ 06 December 2011
درگيري پليس واشنگتن با تظاهرکنندگان جنبش تصرف واشنگتن، 13 آذر 1390.
تظاهرکنندگان مخالف نظام سرمايه‌داري که از سراسر امريکا "براي بازپس گيري کاخ کنگره" به سوي واشنگتن در حال حرکت هستند، بر اين باورند که کنگره امريکا نماينده آن‌ها نيست.

به گزارش پرس تی وی شبکه ان‌بي‌سي امريکا در تارنماي خود به نقل از جان باتلر، يک فعال امريکايي نوشت: "کاخ کنگره خانه ملت است و ما اين‌جا هستيم تا وضعيت اضطراري اقتصادي ۹۹ درصد مردم را اعلام کنيم."

کاخ کنگره محل برگزاري جلسات کنگره امريکا است و در شهر واشنگتن دي‌سي قرار دارد.

يک گروه فعال سياسي در واشنگتن موسوم به "دي‌سي ما"، تظاهرات چند روزه خود را از شب دوشنبه در "نشنال مال" اين شهر که محوطه وسيعي از خدمات پارک ملي امريکا در مرکز پايتخت اين کشور را در برمي‎گيرد، آغاز کرده‌اند.

اين گروه نيز همانند گروه‌هاي شريک و همتاي خود در امريکا، ميزبان هزاران نفر از مردم سراسر اين کشور است. جنبش و حرکتي که اين گروه آغاز کرده، به " کنگره را پس بگيريد" موسوم شده است.

تظاهرکنندگاني که قصد بازپس گيري ساختمان کنگره را دارند مي‌گويند خواستار مقابله با قدرت بانک‌ها، وال استريت و شرکت‌هاي بزرگ هستند. آن‌ها همچنين مي‌گويند، کنگره بايد نماينده ۹۹ درصد مردم باشد، نه يک درصد از ثروتمندترين افراد جامعه.

تظاهرکنندگاني از شهرهاي شيکاگو، بوستون، ويسکانسين و سنت لوئيس حرکت اعتراض‌آميز خود را به سوي واشنگتن آغاز کرده‌اند.

يکي از تظاهرکنندگان در شهر شيکاگو گفت: "ما پول نداربم، ما شغل نداريم، بنابراين بايد از دولت خود بخواهيم به اين وضعيت پايان دهد."

تظاهرات مردم امريکا موسوم به "وال استريت را اشغال کنيد" از ۲۶ شهريور ( ۱۷ سپتامبر) در نيويورک و در اعتراض به "طمع شرکت‌هاي بزرگ" و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابري اجتماعي در امريکا و همچنين نفوذ شرکت‌هاي بزرگ در سياست‌هاي اين کشور، آغاز شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار