بازدید 4528

صالحی: حمله به سفارت قابل پیش‌بینی نبود

کد خبر: ۲۰۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۹ 06 December 2011
وزیر خارجه سوئد در دیدار با وزیر خارجه کشورمان حمله به سفارت انگلیس در تهران را موجب نگرانی شدید کشورهای اروپایی و دیپلمات‌های خارجی در تهران خواند و گفت: این موضوع باید از سوی ایران مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و از این‌گونه اقدامات در آینده جلوگیری شود.

به گزارش ایسنا وزیران امورخارجه ایران و سوئد روز دوشنبه در حاشیه کنفرانس بین‌المللی "بن دو" درباره افغانستان درباره مسایل مورد علاقه طرفین گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار علی‌اکبر صالحی و کارل بیلت آخرین وضعیت و آینده مساله هسته‌‌ای به ویژه پس از گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و قطعنامه آن را بررسی کرده و ضمن بیان نقطه‌نظرات خود بر ضرورت تداوم گفت‌وگوها و همکاری‌ها در آینده تاکید کردند.

وزیر امور خارجه سوئد در این دیدار با تاکید بر علاقه کشورش به حفظ و تداوم روابط فی مابین به حادثه حمله به سفارت انگلیس در تهران اشاره کرد و آن را موجب نگرانی شدید کشورهای اروپایی و دیپلمات‌های خارجی در تهران خواند و گفت: این موضوع باید از سوی ایران مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد و از این گونه اقدامات در آینده جلوگیری شود.

صالحی نیز ضمن اشاره به این مطلب که این حمله قابل پیش‌بینی نبوده و مورد تایید هم نیست،‌ حملاتی که در گذشته علیه سفارت‌خانه‌های ایران در اروپا صورت گرفته است را خاطرنشان کرد و گفت: ما بدون ارتباط دادن این مسایل به هم تلاش داریم تا از این‌گونه وقایع جلوگیری کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل