بازدید 3661

نماز باشکوه ظهر عاشورا اقامه شد

واقعه کربلا و جانشفانی امام حسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت، نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که هرگز به فراموشی سپرده نشده و همواره زنده و جاوید است .
کد خبر: ۲۰۸۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۵ 06 December 2011
عزاداران و عاشقان حسینی نماز ظهر عاشورای سال 1433 هجری قمری را با شکوه و صلابت در نقاط مختلف کشور به جماعت اقامه کردند .

به گزارش خبرنگار مهر، واقعه کربلا و جانشفانی امام حسین(ع) و یاران وفادار آن حضرت، نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که هرگز به فراموشی سپرده نشده و همواره زنده و جاوید است .

این قیام با هدف حفظ و احیای ارزشهای دین اسلام، نماز، امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفت .

نماز از جمله عبادتهایی است که جلوه‌ای زیبا و باشکوه از بندگی خالصانه طی آن به نمایش گذاشته شده، بنده خالص و عباد ارتباطی نزدیک و بی واسطه را با یگانه خالق خویش برقرار می کند .

یکی از جلوه های بی نظیر عاشورا نیز اقامه نماز بود، امام حسین(ع) در کارزار عاشورا و در میان هیاهوی جنگی نابرابر اقامه نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای جفا، نماز ظهر عاشورا را اقامه کرد .



برای اقامه نماز امام حسین(ع) و یارانشان، چندتن از همراهان وفادار، خود را سپر قرار دادند تا از اصابت تیرهای دشمنان به نمازگزاران جلوگیری کنند.

سـعـیـد بن عبدالله حنفى از جمله کسانی بود که خود را سپر آماج حملات ددمنشانه دشمنان کرد و به واسطه اصابت تیرهای خصمانه اولین شهید نماز در جبهه کربلا و خلق حماسه عاشورا شد .
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان