بازدید 3939

ثبت‌نام كنكور از فردا آغاز مي‌شود

کد خبر: ۲۰۸۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷ 06 December 2011
ثبت‌نام اينترنتي كنكور سراسري سال 1391 از روز چهارشنبه 16 آذر از طريق سايت سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org آغاز مي‌شود و تا روز جمعه 25 آذر ماه ادامه دارد.

ابراهيم خدايي معاون سازمان سنجش آموزش كشور در گفت‌وگو با ايسنا با اعلام اين خبر گفت: داوطلبان مي‌توانند كارت اعتباري ثبت‌نام را بدون مراجعه به مراكز پستي به صورت اينترنتي از طريق كارت‌هاي عضو شتاب خريداري كنند.

وي با اشاره به تاثير 25 درصدي مثبت سوابق تحصيلي براي ديپلمه‌هاي 84 به بعد، اظهار كرد: داوطلباني كه سوابق تحصيلي آنان مغايرت دارد مي‌توانند پس از تاييد اصلاح سوابق، از 30 بهمن ماه تا سوم اسفند ماه نسبت به ثبت‌نام در كنكور اقدام كنند.

خدايي با اشاره به شرايط اختصاصي شركت در كنكور 91، تصريح كرد: داشتن ديپلم دوره چهارساله متوسطه نظام قديم آموزش و يا گواهينامه دوره پيش دانشگاهي كه حداكثر تا 31 شهريور ماه 91 اخذ شود و يا داشتن مدرك كارداني براي ثبت‌نام الزامي است.

خدايي با بيان اينكه فارغ‌التحصيلان دوره كارداني رشته‌هاي تحصيلي گروه آموزش پزشكي در صورت به پايان رساندن خدمات قانوني مقرر تا 31 شهريور و يا 30 بهمن 91 مي‌توانند در آزمون شركت كنند، اظهار كرد: فارغ‌التحصيلان دوره كارداني رشته‌هاي تحصيلي گروه‌هاي آموزشي غير پزشكي حداكثر تا 31 شهريور ماه 91 به شرطي مي‌توانند در كنكور شركت كنند كه تعهدات و خدمات قانوني را انجام داده باشند.

وي افزود: دانشجويان اخراجي آموزشي و همچنين دانشجويان دوره كارشناسي كه مدرك معادل كارداني را اخذ كرده‌اند در صورت نداشتن مشكل نظام وظيفه، مي‌توانند در رشته‌اي غير از رشته قبلي خود ثبت‌نام كنند.

به گفته معاون سازمان سنجش با تاكيد بر اينكه داوطلباني كه از سال تحصيلي 64-63 به بعد، دو نوبت در آزمون دوره روزانه رشته‌هاي تحصيلي متمركز و يا نيمه متمركز پذيرفته شده باشند، حق ثبت‌نام و شركت در كنكور 91 را ندارند.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت امكانات دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي دولتي و لزوم توزيع عادلانه فرصت‌هاي موجود بين تمامي متقاضيان، پذيرش آن دسته از داوطلباني كه قبلاً با استفاده از امكانات دولتي (آموزش رايگان) تحصيلات خود را در رشته‌اي به اتمام رسانيده‌اند، در همان مقطع قبولي قبلي و در همان دوره (روزانه) امكان پذير نيست، بنابراين اين قبيل از داوطلبان در صورت تمايل مي‌توانند براي دوره نوبت دوم (شبانه) در همان مقطع متقاضي شوند و يا در صورت قبولي در دوره روزانه، مي‌توانند با پرداخت شهريه همانند دانشجويان دوره نوبت دوم (شبانه)، در رشته مربوط ادامه تحصيل دهند.

انتهاي پيام
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر