بازدید 3847

كنفرانس بين‌المللي «بن 2» پايان يافت

سند نهايي نتايج اين كنفرانس در 33 بند ارائه شد كه در زمينه‌هاي دولت‌مداري، امنيت، پروسه روند صلح، توسعه اقتصادي واجتماعي و همكاري‌هاي منطقه‌يي است.
کد خبر: ۲۰۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۹ 06 December 2011
كنفرانس يك روزه بين‌المللي «بن 2» عصر دوشنبه به وقت محلي با ارائه سند نهايي نتايج كنفرانس به كار خود پايان داد.

به گزارش ايسنا پس از پايان دومين جلسه كاري اين كنفرانس، وستروله ـ وزير خارجه آلمان ـ با تشكر از همه‌ شركت‌كنندگان به خاطر حضور در شهر بن گفت‌:‌ اگر فرصت ماندن داريد از بازار كريسمس اين شهر نيز ديدن كنيد.

بر اساس اين گزارش، سند نهايي نتايج اين كنفرانس در 33 بند ارائه شد كه در زمينه‌هاي دولت‌مداري، امنيت، پروسه روند صلح، توسعه اقتصادي واجتماعي و همكاري‌هاي منطقه‌يي است.

در اين بيانيه تصميم گرفته شد كه افغانستان مسير جديدي را به سمت آينده‌اي دموكراتيك، صلح‌آميز و يك‌پارچه دنبال كند و جامعه بين‌الملل نيز قبول كرد كه اين مسئوليت را بپذيرد و به افغانستان در اين مسير كمك كند تا مردم افغانستان به خصوص زنان اين كشور بتوانند به خدمات، امكانات آموزشي و بهداشتي و توسعه‌يي گسترده‌تر در كشور دست يابند.

بر اين اساس موسسات امنيت ملي افغانستان نيز مسئوليت ايجاد يك افغانستان ايمن و مستقل را بر عهده مي‌گيرد.

در كنفرانس امروز كه به ميزباني آلمان، به رياست افغانستان و با حضور 85 كشور و 15 سازمان بين‌المللي برگزار شد، جامعه بين‌الملل و افغانستان متعهد شدند كه همكاري تاريخي خود را در دهه انتقال از مسئوليت سال 2015 تا 2024 عميق‌تر كنند و همچنين تعهدات خود را كه در كنفرانس لندن 2010 مطرح شده بود دوباره مورد تاييد قرار دادند.

در بيانيه پاياني اين اجلاس آمده است: «در دوران انتقال، ما بار ديگر نقش بازيگران بين‌المللي را از نقشي مستقيم به سمت حمايت و افزايش ظرفيت‌ها براي موسسات افغانستان و توانمندسازي دولت افغانستان در جهت حاكميت يكپارچه در تمام مناطق تبديل كنيم.

همچنين ما از نقش سازمان ملل متحد در افغانستان حمايت مي‌كنيم. ما از تصميم مردم افغانستان در جهت مبارزه با تروريسم و بر عهده‌گيري مسئوليت در جهت امنيت و حمايت از وطنشان استقبال مي‌كنيم و نظرات و ديدگاه‌هاي خود را با افغانستان در ميان مي‌گذاريم كه نيروهاي امنيت ملي بتوانند استانداردهاي مدرن و ظرفيت‌هاي لازم را ايجاد كنند.»

در اين بيانيه درباره روند صلح نيز آمده است: «ما اعلام كرده‌ايم كه نيازي به يك راه حل سياسي در جهت دستيابي به صلح و امنيت در افغانستان وجود دارد تا بدين شكل ثبات در اين كشور را تضمين كنيم. همچنين براي ساخت ظرفيت افغانستان در جهت دفاع از خود يك روند سياسي نياز است كه در آن مذاكره و سازش از اصول اوليه و مهم است.»

در ادامه اين بيانيه درباره توسعه اجتماعي و اقتصادي نيز آورده شده است كه رشد اقتصادي بلندمدت افغانستان وابسته به توسعه بخش‌هاي توليدي به خصوص بخش‌هاي كشاورزي و معدني است. جامعه بين‌الملل متعهد به حمايت از توسعه‌ اقتصادي افغانستان بر پايه كشاورزي و با محوريت صادرات است تا افغانستان بتواند امنيت غذايي به دست آورد، فقر را كاهش دهد و با رشد كشاورزي اشتغال‌زايي كند. ما تاكيد بر سرمايه‌گذاري خصوصي شامل منابع بين‌المللي هستيم تا بدين شكل ظرفيت‌هاي اقتصادي را پويا كنيم.

همچنين اين بيانيه در زمينه همكاري‌هاي منطقه‌يي با اشاره به نشست استانبول درباره افغانستان آورده است: «در اين كنفرانس با تاكيد بر اصول اوليه براي همكاري ميان افغانستان و شركاي منطقه‌اي آن بر گردآوري كشورها در كابل در ژوئن سال 2012 ميلادي تاكيد مي‌كنيم.»

همچنين در بخشي از اين بيانيه از ايران و پاكستان به دليل اعطاي پناهندگي به ميليون‌ها افغان در شرايط سخت و ارائه‌ امكانات و ايمني به آنان قدرداني شده است.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها