بازدید 2926

حضور ميليوني عزاداران عاشق در كربلا

شهر كربلا امروز(دوشنبه) در تاسوعاي حسيني شاهد حضور ميليوني عاشقان حضرت امام حسين (ع) است كه از شهرهاي مختلف اين كشور و سراسر جهان به منظور برگزاري مراسم عزاداري در اين شهر حاضر شده‌اند.
کد خبر: ۲۰۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۰ 05 December 2011
همزمان با فرا رسيدن عاشوراي حسيني؛ ميليون‌ها تن از عاشقان امام حسين‌ (ع) از شهرهاي مختلف عراق و سراسر جهان براي برگزاري مراسم عزاداري آن حضرت وارد عراق شدند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اصوات العراق، شهر كربلا امروز(دوشنبه) در تاسوعاي حسيني شاهد حضور ميليوني عاشقان حضرت امام حسين (ع) است كه از شهرهاي مختلف اين كشور و سراسر جهان به منظور برگزاري مراسم عزاداري در اين شهر حاضر شده‌اند.

دولت عراق به منظور حفظ امنيت جاني عزاداران و ممانعت از وقوع عمليات‌هاي تروريستي در اين شهر تدابير امنيتي شديدي را اتخاذ كرده است.

 

قاسم عطا، سخنگوي فرمانده عمليات بغداد در اين باره گفت: ما تمامي تدابير امنيتي را اتخاذ كرده‌ايم اما بايد منتظر هرچيزي باشيم. چرا كه ما در برابر گروه‌هاي تروريستي و بازماندگان نظام منحل شده حزب بعث و همه كساني كه نمي‌خواهند روند سياسي به پيشرفت دست يابد، قرار داريم.

وي همچنين گفت: نيروهاي امنيتي با مشاركت نيروهاي هوايي عراق در منطقه فرات و ساير مناطق اين كشور به منظور حمايت از حريم هوايي، حفظ امنيت جاني زائران و هماهنگي ميان كاروان‌هاي حسيني و دولت‌هاي محلي و ارائه خدمات مختلف به كاروان‌ها مستقر شده‌اند.

اين مسئول عراقي در ادامه اعلام كرد: نيروهاي امنيتي با همكاري كارمندان "آستان‌هاي حسيني و عباسي" به منظور ممانعت از وقوع عمليات‌هاي تروريستي ميان زائران اقدامات پيشگيرانه‌اي را اتخاذ كردند.

اين نيروها همچنين از افشا و خنثي سازي چندين طرح حملات تروريستي عليه عزاداران حسيني در مناطق مختلف عراق خبر دادند.

وي همچنين تاكيد كرد: دولت محلي نيز به نوبه خود خدمات فوري پزشكي را براي زائران و عزاداران فراهم كرده است.

استانداري كربلا در اقدامي براي حمايت از جان عزاداران اعلام كرد كه ورود خودروهاي مسئولان و كاروان‌هاي دولتي به شهر كربلا تا بعد از عاشورا ممنوع مي‌باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی