بازدید 27093

احتمال کاهش تعطیلات رسمی به 16 روز

کد خبر: ۲۰۸۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۸ 05 December 2011
مرکز پژوهش‌های مجلس، در پیشنهاد جدید خود برای ساماندهی تعطیلات رسمی کشور که در قالب طرحی قانونی منتشر و آن را به نمایندگان مجلس ارائه کرد؛ پیشنهاد کرده است شمار تعطیلات سراسری کشور از ۲۵ روز کنونی به ۱۶ روز کاهش یابد و شماری از مناسبت‌های مذهبی، تنها در برخی استان‌ها تعطیل باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی ، این مرکز در عین حال خواهان رسمیت یافتن تعطیلاتی شده است که در قالب «روزهای بین‌ التعطیلی» مطرح می‌شوند و این مرکز در تازه ترین گزارش خود طرحی را پیشنهاد می‌دهد تا به واسطه آن بتواند نظر دولت را هم در خصوص تعطیلی‌ها تامین کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در تازه‌ترین گزارش خود برای حل معضل تعطیلات در کشور پیش دستی کرده و طرحی را به دولت و نمایندگان پیشنهاد داده است که برمبنای آن تعطیلات رسمی از ۲۵ روز به ۱۶ روز کاهش می‌یابد و در عوض به دولت اجازه داده می‌شود تا روزهای بین‌ التعطیلی را همواره تعطیل اعلام کند.
 
مقصود از این پیشنهادها، البته تجمیع تعطیلات پراکنده در کشور است که به اعتقاد مرکز پژوهش‌های مجلس، معضل اصلی تعطیلات در ایران است.
 
به باور مرکز پژوهش‌های مجلس چالش تعطیلات ایران کم یا زیاد بودن آن نیست، بلکه مشکل اصلی در نظر گرفتن تقویم قمری و شمسی در محاسبه تعطیلات است که اتفاقا همین موضوع پراکندگی تعطیلات در کشور را دامن زده است. مرکز پژوهش‌های مجلس در طرح خود پیشنهاد کرده است که برای حل این مشکل، برخی از ایام مذهبی در سراسر کشور تعطیل اعلام شود و برخی ایام مذهبی دیگر تنها در مناطقی خاص تعطیل اعلام شوند؛ مثل اعلام تعطیلی شهادت امام رضا(ع) فقط در استان خراسان رضوی، این مرکز از این دسته تعطیلات به عنوان تعطیلات محلی یاد می‌کند.
 
 این مرکز در مقابل کاهش ایام تعطیل به دولت و مجلس پیشنهاد می‌دهد که می‌توانند در صورت تلاقی هر کدام از این تعطیلات با تعطیلات رسمی، آنها را با تعطیلی بین ‌‌التعطیلی تجمیع کند.
 
در ادامه این گزارش آماده است، یکی از آثار اقتصادی وضعیت فعلی تعطیلات صرف ۲۰ درصد از دستمزد پرداختی در اقتصاد کشور بابت روزهای تعطیل است، همچنین در این گزارش تاکید شده از آنجا که برای این اوقات فراغت برنامه‌ریزی خاصی صورت نمی‌گیرد و مردم در ایام تعطیل به حال خود رها می‌شوند، نمی‌توان به بهره‌وری ناشی از این تعطیلات امید چندانی بست.
 
لحاظ کردن ساعت کار مفید در بررسی تعطیلات
 
در استدلال‌های مرکز پژوهش‌ها برای دفاع از این طرح آمده است: در مساله تعطیلات دو جزء محوری وجود دارد: ساعات کار مفید، تعطیلات پایان هفته و رسمی. مقایسه تعطیلات در ایران با کشورهای دیگر جهان تنها در صورتی صحیح خواهد بود که از حیث ساعات کار مفید وضعیت ما شبیه یا نزدیک به کشورهای مقایسه شده باشد. در حالی که مطابق آمار، ساعت کار مفید در ایران نسبت به سایر مناطق دنیا قابل مقایسه نیست.
 
در خوش‌بینانه‌ترین برآورد ساعت کار مفید در ایران دو ساعت است و در کشورهای پیشرفته دنیا در بدبینانه‌ترین برآورد این رقم به پنج ساعت می‌رسد. در چنین وضعیتی در حالی که در کشورهای پیشرفته از ۴۴ ساعت کار در هفته ۲۸ ساعت کار مفید انجام می‌دهند، در ایران این رقم ۱۱ ساعت است.
 
بنابراین از حیث اقتصادی میزان زمان لازم برای استراحت و تجدید قوا (تعطیلات) در این دو وضعیت متفاوت، نمی‌تواند یکسان باشد و از حیث فرهنگی نیز اشتغال ذهنی زیادی در اوقات کار صورت نمی‌گیرد که نیاز به تعطیلات برای پرداختن به امور فرهنگی باشد. از همین‌رو مقایسه تعطیلات در ایران با سایر کشورها از اساس اشتباه است، زیرا عنصر مشترک و ثابتی در میان نیست که براساس آن بتوان عنصر متفاوت یا متغیر را نشان داد.
 
هزینه‌های اقتصادی هر روز تعطیل رسمی کشور
 
مرکز پژوهش‌ها معتقد است: تعطیلات رسمی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم فراوانی بر اقتصاد هر کشور وارد می‌سازد که با استفاده از آمار مربوط به جبران خدمات کارکنان می‌توان هزینه‌های مستقیم تعطیلات رسمی برای کشور را محاسبه کرد، ولی در خصوص هزینه‌های غیرمستقیم تعطیلات به دلیل نبود آمار قابل اتکا نمی‌توان در این خصوص جز گمانه‌زنی تحلیل درستی ارائه کرد.
 
با این حال مرکز پژوهش‌ها معتقد است: طی سال‌های ۱۳۸۶- ۱۳۸۴ حدود ۲۰ درصد دستمزد پرداختی در اقتصاد کشور بابت روزهای تعطیل رسمی بوده، که کار و تولیدی در آن روزها انجام نگرفته است.همچنین هزینه دستمزد پرداختی به نیروی کار شاغل کشور به ازای روزهای تعطیل رسمی نیز از ۷هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۸۴ به ۵/۱۰هزار میلیارد تومان در سال ۱۳۸۶ افزایش یافته و حدود ۴۹ درصد رشد داشته است.
 
پیش‌نویس طرح ساماندهی تعطیلات
 
مرکز پژوهش‌ها در پیش‌نویس طرح خود پیشنهاد کرده است: تعطیلات رسمی قطعی در تقویم کشور عبارت باشند از:
۴ روز نخست نوروز، روز ۱۳فروردین ماه، روز عید فطر، روز عید غدیر، روز عید قربان، روز نیمه شعبان، روز ۲۸ ماه صفر، روز ۲۱ ماه رمضان، روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، روز ۲۲ بهمن، روز ۱۴ خرداد و روز اربعین حسینی.تبصره این طرح می‌افزاید: روز ولادت و شهادت امام رضا(ع) در استان خراسان رضوی و روز شهادت امام صادق(ع) و حضرت زهرا(س) در استان قم تعطیل رسمی باشد.
 
در این ۴ روز در همه نقاط کشور ساعت کار یک ساعت دیرتر شروع ‌شود.روز ۲۹ اسفند نیز نیمه تعطیل و ساعت کاری تا ۱۲ ظهر باشد.یک ماده این طرح نیز تصریح می‌کند: چنانچه یک روز کاری در میان دو تعطیلی رسمی قرار گیرد، دولت مجاز است با اطلاع‌رسانی قبلی آن روز را تعطیل اعلام نماید. همچنین دولت می‌تواند در موارد لزوم با توجه به شرایط اقلیمی در ماه مبارک رمضان حداکثر به میزان دو ساعت، ساعات کار کارکنان ادارات دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری را کاهش دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۳۸
بسیار پیشنهاد و کار خوبیه
افرین
مگر امام رضا (ع) مال مشهدیاست که روز شهادتشون تعیل محلی اعلام میشه؟
همه ى اين تعطيلات مذهبى و شناور هستند .لازم است روز معينى براى ان ها در تقويم شمسى تثبيت شود و مانند كشورهاى ديگر تعطيلات تجميع و روى فصول مختلف سال توزيع شود تا واقعا قابل استفاده باشد.
به خدا خیلی عالی میشه
چون اکثر شهادتها که تعطیله فقط دوسه ساعت آدم میره هیت بعد از ساعت 10 بیکاره
تلوزیون هم برنامه نداره
حذف تعطیلات غیر ضروری و بجای آن تعطیل نمودن دو روز در هفته بهتربن گزینه ی ممکنه
کاهش پیش کش مواظب باشین افزایش ندین
17ربیع الاول و 13 رجب چی میشه اونوقت؟
ایکاش این طرح اجرایی شده و وضعیت نابسامان تعطیلات در کشور ترتیب درستی یابد.
حرف حساب نداره جواب
تازه این 16 روز را هم میتوان کمتر کرد
خوب ومنطقي هست
29اسفند تعطیل باشه بهتره قبل از سال نو کی میره سر کار اگه بره فقط برا گذروندن روزش میره و کیفیت در کار نیست
فراموش کردن 15 خرداد و29 اسفند شایسته به نظر نمیرسد
پاسخ ها
کامران
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
امام راحل 15 خرداد را تا ابد عزای عمومی اغلام کردند شایسته است تعطیلی این روز حفظ شود
به نام خدا
طرح کارشناسی خوبی در سال جهاد اقتصادی تدبیر شده است , شایسته است که دولت مردان سازو کارهای مدیریت زمان و تعطیلات را در کشور تدوین و ابلاغ نمایند.
پیشنهاد میگردد به لحاظ تکریم و بزرگداشت روز جمهوری اسلامی و استفاده بهینه هموطنان از تعطیلات آخر نوروز روز 12 فروردین ماه روز جمهوری اسلامی ایران نیز به تعطیلات آخر نوروز اضافه شود.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
همه کشورهای دنیا یک روز رو به عنوان روز ملی خودشون تعیین میکنن. ما تو ایران دو روز رو داریم! 12 فروردین و 22 بهمن. به نظر 22 بهمن ارجحیت بیشتری دارد و نیازی به تعطیلی روز دیگری مثل 12 فروردین به عنوان روز ملی یا جمهوری اسلامی نیست. حتی به نظر من روز نیمه شعبان هم نباید تعطیل باشه. چون اکثر مراسمات این مناسبت از عصر به بعد انجام میشه و لزومی به تعطیلی نداره.
در هر صورت کار بسیار خوبی هست. انشالله این طرح زود به تصویب برسه
بخش خصوصي كه از اين تعطيلات تبعيت نمي‌كند، بخش دولتي هم كه كار نمي‌كند، چه تعطيل باشند و چه نباشند.
شما خودتان را خسته نكنيد.
امیدوارم تمرکزتان فقط برای قطع تعطیلات اعیاد نباشه .
ما مخالفيم
تعطيلاتو كم نكنيد
من کاملا موافقم،درسته که ساعت کار مفید ما خیلی پایینه،درسته که بعنوان یه کارمند در تعطیلات میتونم استراحت کنم،بخوابم و...
اما وجدانم توی اون شرایط در عذابه
بالاخره از یه جایی باید شروع کرد،فقط همت میخواد ...
بهره وري رو زياد كنيد چرا از تعطيلات كم مي كنيد اكثر جاهاي دنيا 2 روز تعطيلي ثابت دارند بعلاوه تعطيلات ملي- پيشنهاد ميكنم 2 روز در هفته رو تعطيل كنيد ولي مثلا 30 روز مرخصي رو بكنيد 15 روز
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۴
آخه جناب آقای کارشناس اونایی که کارشون شیفتیه و از تعطیلات نمیتونن استفاده کنن چه گناهی دارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۵
دوست عزیز پیشنهادجالبی است امااکثر مرخصی هابصورت پاس های ساعتی جهت رفع ورجوع امور بیموردصرف میگردد بعنوان مثال برای اصلاح قبض برق که ناشی ازاشتباه اداره برق بود دوروز مرخصی اینجانب تلف شد اینجا ایران است
با این کار احتمالا همون 11 ساعت کار مفید در هفته هم کم میشه.. مشکل اصلی این 11 ساعته نه اون 9 روز تعطیلی... تعطیلی روزهای جمعع و شنبه ایده خوبی می تونه باشه البته با برنامه ریزی برای افزایش بهره وری در ادارات که حقوق مفت واسه کار نکرده پرداخت نشه !!
سلام، من مطلبی شنیدم که در کشور مکزیک تعطیلات رسمی داخل هفته به آخر هفته می چسنبد و این امر از ابتدا در تقویم هم لحاظ می شه. مثلاً اگر سه شنبه تعطیل باشه، تو تقویم خود به خود دوشنبه رو تعطیل اعلام می کنن تا این مناسبت به یکشنبه که تعطیله بچسبه، این کار رو می شه با تعطیلات داخل هفته ایران هم انجام داد تا مساله بین التعطیلین تا حد زیادی حل شه. البته برای تعطیلات با مناسبتهای خاص مذهبی باید چاره اندیشی بشه
روز تولد پيامبر وتولد حضرت علي كه نماد هاي مذهبي وبزرگان اصلي دين ما چطور در نظر گرفته نشدن مي شه به جاش روز هاي ديگه رو حذف كرد.
دولت هفته ای ۲ روز تعطیل کنه اما همه ی بازار و مغازه ها تو آن ۲ روز باز باشند که بتونیم خانواده ای بریم خرید و تفریح. رونق اقتصادی برای کشور هم داشته باشه. ۹ روز این ور اونور چندان فرقی به حال این مملکت نمی کنه.
واقعا که... مثل اینکه آقایونی که این طرح رو دادن فکر میکنن که کارگرهای کارخانجات خصوصی هم مثل اونا روزی حداکثر دو ساعت بهره وری و کار مفید دارند! در حالیکه که کارفرماهای محترم و خداترس گاها حتی کارگرها رو مجبور میکنن که برای دستشویی رفتن هم کارت بزنن که ساعتش جزو ساعت کار حساب نشه.
من میگم همهش تعطیل باشه اما یه ماه درست و حسابی و با بهره وری بالا به شدت کار کنیم تا جبران شه . به نظرم خیلی خوش بگذره .
کاهش تعطیلات به کمتر از 10 روز هم امکان دارد. اما پیشنهاد من این است که به میزانی که تعطیلات کاهش پیدا میکند مرخصی ها افزایش یابد.
عید مبعث پیغمبر کو.واقعا که!
تعطیلات فقط توسط بخش دولتی اجرا میشه و بخش خصوصی تبعیت نمی کنه مثل تعطیلی مدارس در روز پنج شنبه . حالا هر قانونی میخواین وضع کنین
به جا اینکه میزان کار مفید رو افزایش بدن میگن زیاد بیان سر کار تا جبران بشه. چه عقلی دارن اینا. باور کنید اگه ساعت کار تا 12 هم باشه همونقدر کار می کنن که تا ساعت 4 بعد از ظهر می کنن
سیستم روزمزدی در نظام اداری مشکل گشا نیست بهتر است سیستم کارمزدی جای گزین این سیستم شود حضور بسیاری از کارکنان در اداره در تمام ساعات اداری علاوه بر اینکه بهره وری را بالا نمی برد هزینه زا و غیر ضروری است
چرا زورشون به تعطيلات نوروز رسيده؟همين 1ذره صميميتي هم كه بين مردم هست مي خوان از بين ببرن؟فكر كنم خيلي ها الان فقط توي كل سال فقط فرصت ميكنن توي همون ايام نوروز ديداري از اقوام تازه كنن بعدش ميره تا سال بعد!اينم بگيرن ديگه چي ميمونه پس؟!اگه به تعطيلات نوروز كاري نداشته باشن طرح خوبيه
با سلام
بنده در اورژانس بیمارستان کار می کنم و از 44 ساعت کاری در هفته باور کنید 48 ساعت آن مفید است. بیشتر این کارمندهای اداری هستند که کار مفیدی انجام نمی دهند.
پیشنهاد می شود فقط تاسوعا وعاشوراواعیادملی ومذهبی تعطیل رسمی باشند.بقیه تعطیلات روزکاری تاساعت 12باشد.
بله تهرانیها که روزهای پنج شنبه و جمعه تعطیل هستند حالا چهار روز از تعطیلات دیگه نیز کم بشه مشکی نیست .از طرفی مجلسیها نیز هر ماه یکی دو هفته می رن تعطیلات مشکلی ندارن بیچاره بقیه ملت هستند که باید بسوزن و بسازن . اگه اینها راست میگن تعطیلات مجلس رو کم کننن و یکم به فکر مشکلات مردم باشند که واقعا گریبانگیر مردم هستش و...
تعطيلي جمعه و شنبه بهترين تصميمه كه به اجراي طرح كاهش تعطيلات رسمي خيلي كمك ميكنه
با این همه بیکاری همون بهتر که تعطیل کنید
واقعا جالبه، کارمندا روزای عادی کار نمیکنن اون وقت میخواد مردم رو 29 اسفند بکشونه سر کار! جواب نمی ده
کار خوبیه اما شهادت حضرت زهرا(س) رو به تعطیلی سراسری اضافه کنید تو رو خدا!
بسیارعالی است اگر تحقق پیدا کند قدمی در پیشرفت ایران است
باسلام بياييد اول به اينهمه تعطيلات معلمان ودبيران محترم اموزش و پرورش سروسامان بدهيد بعد برويد سراغ بقيه .15 روز اول سال : 3 ماه تابستان +ساير تعطيلات رسمي ؟ خدا بده بركت
پاسخ ها
ابوالفضل
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۶
نعطیلات تابستانی مدارس تقریبا در تمام دنیا هست . تازه این تعطیلات باعث میشه خیلی ها مسافرت هایشان را درتابستان برنامه ریزی کنند مثل زمانی که مثلا در 3 فصل دیگر تعطیلی وجود داره و مردم از تعطیلات 1تا2 روزه به سفرهای کوتاه می روند.
همین طور است تعطیلات عید!!!که بیشتر ملت برای سفر از آن بهره میبرند
بعبارتی تعطیلات مدارس بیشتر از اینکه برای معلمین فایده داشته باشد برای مسافران حرفه ای به شمال و . . . .فایده دارد.
اگر هم بین سال بدلیل برف و یا آلودگی مدارس تعطیل شود روز یا هفته بعد معلمین باید با تحمل فشار بیشتر بر خود و دانش آموزان عقب افتادگی های پیش آمده را به نحوی جبران کنند تا بتوانند کتاب را تا آخر سال با کیفیت بالا تمام کنند.
زحمتکش تر از معلمین هیج قشر دیگری نیست کسانیکه می گویند معلیمین تعطیلات زیادی دارند اگر هنر دارند فقط روزی 1ساعت یه کلاس 30 تا 40 نفره را فقط کنترل کنند و تدریس و تعلیم و تربیت پیشکشان
در بسیاری موارد معلمین باید با دانش آموزانی سروکله بزنند که حتی والدین شان از دست آنها عاصی شده اند!!!!!
بدترین و بی فکرترین تصمیمه.
مگه امام رضا مال مشهدیاست فقط؟
کار بسیار خوبیه
حتما این کار رو بکنند
خیلی از دنیا عقب افتادیم
اما حتما بجاش پنجشنبه ها رو تعطیل کنند
اکثر کشورهای پیشرفته شنبه ها تعطیل اند
اما تعطیلات کشوری در طول سال ، در و سط هفته فقط برنامه همه چه کاسب و کارمند رو خراب می کنه
اینکه بعضی روزها ادارات یک ساعت دیر شروع بشه بی‌ معنیه.
ایران که تماماً تعطیله و کسی کار نمی کنه . برای کار کردن باید ساختار سازمانی درست را به مدیران کارآمد سپرد . کدامشو داریم ؟
من خودم پلیس هستم بدبختی همه این تعطیلات توی سر ماست که آماده باش میخوربم وباید چه عزا و چه شادی همیشه سر کار باشیم بدون حقوق اضافه مگر ما دل نداریم. حالا بین التعطیلین هم پیشکش خودتان باشد.
یک نامه ای که بنده پیگیر آن هستم در شهر ما و در یک اداره مهم در حدود 1.5 ماه پس از تایید اولیه بایستی مدیر مربوطه امضا کند که بعد از پیگیری 1.5 ماها هنوز به دسته مدیر که در طبقه بالای همان ساختمان است نرسیده است ! دیگر ما انتظار چه را داریم؟ وقت طلاست! احترام به ارباب رجوع! تعطیلات زیاد است! بهره وری کارمندان!!! و......
با این حرفا کشور آباد نمی شه حرف شما مثال دو نفره که یکی با انگشتاش جمع می زنه یکی با ماشین حساب یکی یک ساعته کارشو تمام می کنه یکی سه روزه در آخر هم کسی که سه روزه جمع زده حقوق بیشتر می گیره به جای کم کردن تعطیلات و به چالش کشیدن مردم سیاست های کاریمونو اصلاح کنیم با این نوع عملکرد ما اگه تعطیلات بک روز هم بشه هیچ فایده ای نداره تبعات حدف تعظیلات خیلی بیشتر از بودنش خواهد بود چون تو کشور ما مشکل تعطیلات نیست مشکل کار مفید یک ساعت در روز و فرهنگ غلط سازمانیه شما برید یه ارگانی مثل شهرداری یه شهر کوچیک که یه کار ساده رو انجام بدین 6 روز علافین در حالی که شهرداری شهر بزرگ و تاثیر گذاری مثل سئول فقط 6 کارمند داره و دادن مجوز توی این شهر سه ساعت اونم اینترنتی زمان می بره
امیدوارم در حد حرف نماند
راست می گن چی توی ایران شبیه بقیه دنیاست ؟
حقوق دریافتی ؟
تورم ؟
قیمت سرسام آور نیاز های اولیه بشری ؟
تعطیلات ؟
و ...
کسی رمقی برای کار نداره ، با چند تا کار در روز و آخرش هم شرمنده زن و بچه شدن
اتفاقا تعطیلی را کم می کنند از این نظر خوبه که به روزهای کاری ، کار دوم و سوم اضافه میشه ... با این وضع که صبح از خواب بیدار میشیم می بینیم باز قیمت ها رفته بالا خب بهتره اصلا تعطیل نباشیم . چون تعطیلی خرج داره

مرکز پژوهش اصلا رفته ببینه چرا ایرانی ها کمتر از بقیه دنیا کار می کنند ؟ آیا میدونه مشکل کم خونی در ایران چقدره ؟ میدونه چقدر در کار کردن تاثیر داره ؟ میدونه تغذیه ناسالم و ناکافی ایرانیان به کارش تاثیر داره ؟ میدونه ترافیک صبحگاهی و شامگاهی روی کارش تاثیر داره ؟
اسم پژوهش هم گذاشتن روی خودشون ، بهتره اول برن پیدا کنند چرا وضعیت اینه بعدش بیان تز بدن
در ضمن یک نفر گفته بود وجدانش توی تعطیلات درد میگیره ، آخی ... منم قدیما اگه سرکار خوب کار نمی کردم درد می گرفت اما الان نه ، وقتی قدرت خریدم از سال پیش نصف شده ، وقت استراحتم نصف شده ، استرسم صد برابر شده و ...
تعطیلی های اعیاد را برندارید و تبصره برای تعطیلاتی که به روز جمعه میخورد بگذارید /ضمنا" فکراساسی برای تعطیلات مدارس هم بردارید
تعطیلات در ایران در مقایسه با جهان زیاد نیست. بلکه آسیب رسان است. چرا که در فصول کار و بین تعطیلات می باشد.
در غرب هر هفته دو روز تعطیلی وجود دارد.
چرا 17ربیع الاول و 13 رجب خذف شد و تعطیلاتی که به روز جمعه میخورد بگذارید برای یک روز قبل یا بعد.
تصور میکنم اصلاحات ذیل راهگشا باشد:
1. بجای پنج شنبه، شنبه تعطیل باشد.
2.موافقت شود مناسبت های مذهبی دقیقا در روز اصلی که اتفاق افتاده اند در تقویم شمسی لحاظ شوند.اعیاد فطر و قربان را می توان استثنا کرد.این کمک زیادی به برنامه ریزی اصولی میکند.
3.به جز اعیاد فطر و قربان و تاسوعا و عاشورا و همچنین رحلت رسول، بقیه تعطیلات به شکل فعلی حذف شوند. در مقابل تعطیلات تجمیع شده در بهار و زمستان و همچنین روزهای قبل و بعد عید فطر در نظر گرفته شود.
4. مشکل راندمان کار افراد اصولا مربوط به تعطیلات نیست اگرچه از آن تاثیر می پذیرد.این مشکل در شرکتهای خصوصی وجود ندارد و بلکه بر عکس است یعنی کار بیش از حد. در ادارات دولتی هم تلاش فایده ای ندارد باید خصوصی شوند.
پاینده باشید
سلام ،درتمام دنيا ودر اروپا وامريکا درطول سال 125 تا 130 روز تعطيلي داريم ودر ايران 75 روز يعني ما تع طيلاتمان 50 الي 55 روز از آنها کمتر است بعد اين همه روي اين 75 روز تعطيلي هياهو وقيل وقال ميشود.دراروپا وامريکا شنبه ويکشنبه جزو تعطيلات پايان هفته شان است در حاليکه ما فقط جمعه تعطيل هستيم .شما فکر ميکنيد با افزودن روزهاي کاري ما از انها بيشتر کار ميکنيم؟با افزودن جمعه به روزهاي کاري کار مفيد ما نصف آنها هم نميشود آنها بدنبال بهره وري وکيفيت کار هستند وما بدنبال کميت وتبليغات.اگر در هفته دو روز تعطيلي آخر هفته داشته باشيم کارمندان ديگر وسط کار روزانه براي انجام امور شخصي گريز نمي زنندوکارهايشان را براي همان دوروز برنامه ريزي مي کنند وبه زندگي وخانواده هاشان که دچار از هم گسيختگي است ميرسند.
مگه تو قم و مشهد فقط مسلمان است که برای امام رضا و حضرت زهرا کار کنن
اگه ميخوايد واقعاً كار كنيد ساعات كارو كمتر كنيد خيلي از ادارات تا ساعت 16 عصر كار ميكنند كه با توجه به آمار ساعات كار مفيد اين امر جز اتلاف انرژي چيز ديگري محسوب نميشه اجازه بديد برخي ادارات مثل شركت نفت تا ساعت 14:30 كار كنند كه نتيجه اون بهر وري بيشتر و نزديك شدن بنيان خانواده رو بدنبال داره من كارمندي كه ساعت 17 عصر ميرسم خونه چه رمقي دارم به همسر و فرزندانم رسيدگي كنم و خدا ميدونه كه براي روز كاري جديد هم رمقي ندارم خواهشاً درد مارو دوا كنيد . ضمناً‌من يك خانم هستم لااقل اجازه بدبد قانوني وضع بشه كه خانمها در همه ادارات ساعت 14:30 تعطيل بشن كه يه كم به خونه و زندگيشون برسن .چون زن بيچاره هم بايد بيرون كار كنه با اين اوضاع اقتصادي هم كار خونه انجام بده !
برای بالا بردن کار مفید در ادارات باید چارت سازمانی ادارات را درست کرد . مثلا اداراتی که کار زیاد دارند نیروی انسانی (کارمندشان ) را زیاد کرد و اداراتی که کار کمتری دارند چند پست سازمانی را باهم ادغام کرد اینگونه میتوان نارضایتی مردم از ادارات را کم کرد واقعا در بعضی ادارات کار زیاد است و نیروی انسانی کم.
من موفق شدم 25 روز تعطیل را تقسیم بر 365 کنم وبه این نتیجه رسیدم فقط 6.8% درصد دستمزد اقتصاد برای روزهای تعطیل است.که اگر 16 روز تعطیل باشد میشود 4.4%.تازه این در شرایطی که تمام دستمزد بگیران ویا تمام اقتصاد دولتی و کارمندان دولت یا کارگران تحت پوشش قانون کار باشند.که این طور نیست.با عدم کاهش تعطیلات شاید بتوان تصور کرد 2.2% افزایش حقوق برای این عده قایل شده اند
مشكل ما تعداد روز تعطيل نيست بي انگيزگي كاركنان است بايد انگيزه كاركنان را افزايش داد تا كيفيت كار زيادتر شود يك روز دو روز كم و زياد مشكل را حل نمي كند ضمنا روز 29 اسفند به نظر من يكي از بزرگترين روزهاي تاريخ ايران و ملي شدن صنعت نفت كه شيرازه كشور ما است ميباشد كه نمي دانم چرا اهميت داده نمي شود
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار