بازدید 2557

رایزنی وزرای خارجه ایران و تاجیکستان

صالحی دراین دیدار با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه آمادگی کشورمان را برای همکاری در زمینه انتقال آب، برق ، انرژی ، حمل و نقل زمینی ، ریلی و ترانزیت کالا بصورت دوجانبه و چندجانبه با دیگر همسایگان مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۲۰۸۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲ 05 December 2011
وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان در حاشیه برگزاری اجلاس بن 2 در شهر بن آلمان ضمن مرور آخرین وضعیت روابط و همکاریهای دوجانبه راههای سرعت بخشیدن به اجرای توافقات را مورد رایزنی و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آقایان صالحی و ظریفی همچنین پیرامون آخرین تحولات منطقه ، مسائل کشورهای اسلامی از جمله اوضاع افغانستان و توسعه همکاریهای چندجانبه و منطقه ای رایزنی کردند.

دکتر صالحی دراین دیدار با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران در توسعه مناسبات با کشورهای همسایه آمادگی کشورمان را برای همکاری در زمینه انتقال آب، برق ، انرژی ، حمل و نقل زمینی ، ریلی و ترانزیت کالا بصورت دوجانبه و چندجانبه با دیگر همسایگان مورد تاکید قرار داد.
وی همکاری سه جانبه کشورهای فارسی زبان ایران ، تاجیکستان و افغانستان را به نفع سه کشور ، سه ملت و منطقه دانست.

وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با ابراز رضایت از روند مناسبات دوجانبه و همکاریهای اقتصادی دو کشور بر علاقمندی دوشنبه برای تسریع در اجرای پروژه های مشترک بویژه درحوزه خطوط ریلی ، انتقال انرژی و امور عمرانی در ابعاد دوجانبه و چندجانبه تاکید کرد.

دراین دیدار همچنین دو طرف درخصوص تحولات افغانستان و کنفرانس بن 2 تبادل نظر کردند.

روابط فرهنگی خوب دو کشور از جمله محورهای مذاکرات وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان بود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار