بازدید 43245
ناگفته‌هايي از بازي بزرگ «العربیه» و «الجزیره»:

در سوريه چه خبر است؟

اين كه نيروهاي امنيتي سوريه با خشونت با مخالفان برخورد كردند، شكي نيست، ولی اينکه مخالفان را انسان‌هاي بي‌گناه و دمكراسي‌خواه بدانيم، راه دوري رفته‌ايم / تنها در شهر حمص تاكنون 170 مسيحي، 110 شيعه و 150 دروزي و علوي به دست گروه‌هاي مسلح سر بريده شده‌اند / العربيه در چند مورد، تصاوير انفجار حسينه ثارالله شيراز را به عنوان انفجار مسجد در سوريه پخش كرد / بلندپايه‌ترين فردي كه از ارتش جدا شده، يك افسر با درجه سرهنگ دومي است و بقيه هم سربازان وظيفه هستند.
کد خبر: ۲۰۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۱۲ 03 December 2011
سرویس بین‌الملل ـ بحران سوريه 9 ماه است ادامه دارد، مخالفان با همراهي كشورهاي عربي و غربي، عاجز از سرنگوني رژيم حاكم بر اين كشور هستند و در مقابل دولت نمي‌تواند به سادگي مخالفان را سركوب كند. دولت مي‌گويد، تنها راه مذاكره است، ولی مخالفان كه خود چند دسته‌اند، هنوز نمي‌دانند چه مي‌خواهند و از اين ‌روی با مشكلات عديده‌اي روبه‌رو هستند و فعلاً تنها با دولت درگير مي‌شوند.

به گزارش «تابناک»، در اين ميان، آمارهايي از كشته‌هاي سوريه مي‌رسد؛ آمارهايي كه تفاوت بسيار دارند و با اندك دقت درباره آنها، مي‌توان در بسياري از مواقع دروغ بودن آنها را اثبات كرد. در اين ميان، نكته جالب چيزي نيست جز وجود جنگ رسانه‌اي شديد عليه سوريه براي وارونه نشان دادن حقايق اين كشور.

در اينكه نيروهاي امنيتي و نظامي سوريه در آغاز با خشونت با مخالفان برخورد كردند، شكي نيست، ولی اين موضوع كه مخالفان را گروهي انسان‌هاي بي‌گناه و دمكراسي‌خواه هم بدانيم، راه دوري رفته‌ايم. آنها هم از همان روز نخست اعتراضات به صورت مسالمت آميز وارد نشدند و در شهر «درعا»، 25 نيروي امنيتي سوري را آماج گلوله قرار دادند.

چند روز پيش آمار كشته‌ها و تلفات اعلامي در ناآرامي‌هاي اخير سوريه، چهار هزار نفر اعلام شد؛ همه اين آمار به نقل از منابعي كه هيچ گاه نامشان برده نمي‌شود و شاهدان عيني جمع‌آوري شده است. ناگفته نماند، اين آمار در حالي ارایه مي‌شود كه بر پایه آنچه رسانه‌هاي عربي به ویژه الجزيره و العربيه به عنوان بوق تبليغاتي مخالفان اعلام مي‌كنند، بايد تلفات چيزي دو برابر اين میزان باشد.

بنا بر این گزارش، الجزيره در نبرد رسانه‌اي خود با دور شدن از اخلاق رسانه‌اي و تبديل شدن به ابزار سياسي، عملاً با افكار عمومي فاصله گرفته است. در 9 ماه گذشته، هيچ گاه رقمي كمتر از 25 كشته در درگيري‌هاي سوريه را اعلام نكرده است؛ بنابراین، با يك حساب سرانگشتي، بايد گفت در 270 روز ناآرامي‌هاي سوريه، بايد به رقم 6750 نفر برسيم، ولی مشخص نيست نزديك به سه هزار نفر كشته ديگري كه اين شبكه‌هاي خبري مي‌گويند، كجاست!

افزون بر اين موضوع، مراكز اعلامِ آمار كشته‌هاي سوريه و شبكه‌هاي الجزيره و العربيه هيچ گاه نمي‌گويند تنها در شهر حمص تاكنون 170 مسيحي، 110 شيعه و 150 دروزي و علوي به دست گروه‌هاي مسلح سر بريده شده‌اند!

همچنین اين شبكه‌‌ها به هيچ عنوان اعلام نكرده‌اند كه بيش از 1350 نظامي و نيروي پليس سوريه به دست گروه‌هاي مسلح كشته شده‌اند!

برای نمونه، اين شبكه‌ها هنگامی که گزارش درگيري سه هفته پيش نيروهاي امنيتي سوريه در نزديكي شهر مرزي درعا را نوشتند، از كشته شدن سی نظامي سوري خبر دادند، ولی در مقابل گفتند كه در اين درگيري، 25 غير نظامي نیز كشته شده‌اند؛ البته آنها نگفتند كه اين سی نظامي سوري را چه كسي كشته است!

بی‌گمان، تناقض‌گويي اين شبكه‌ها درباره تحولات سوريه چنان زياد است كه شبكه خبري العربيه در چند مورد تصاوير انفجار حسينه ثارالله شيراز به دست گروهك‌هاي سلطنت‌طلب را به عنوان انفجار مسجد در سوريه پخش كرد. اين شبكه‌ها به هيچ عنوان حاضر نيستند اين گزارش را منتشر كنند، چرا كه اصولاً گروه‌هاي مسلح در سوريه مشغول جنگ شهري تمام عيار با ارتش هستند و هر اتفاقي روي دهد، امروز آن را به گردن نيروهاي جدا شده از ارتش مي‌گذارند!

این گزارش می‌افزاید، درباره نيروهاي جدا شده از ارتش آن اندازه تبليغ شده كه هر كس نداند باور مي‌كند كه نيمي از ارتش سوريه از بدنه آن جدا شده، در حالي كه بلندپايه‌ترين فردي كه جدا شده، يك افسر با درجه سرهنگ دومي است و بقيه هم سربازان وظيفه هستند. البته همين شبكه‌ها نمي‌گويند كه لباس نظامي بر تن گروه‌هاي مسلح كردن و آنها را به عنوان نيروي جدا شده از ارتش معرفي كردن، چه سودي دارد.

آنچه از تحولات سوريه برمي‌آيد، وجود تناقض شديد درباره تحولات اين كشور است و دروغ‌گويي‌هاي شبكه‌اي مانند الجزيره كه داد محمد حسنين هيكل، نويسنده معروف مصري را هم درآورده است. مشخص است كه دولت سوريه، هيچ راهي جز اصلاحات سياسي بنيادي در كشور ندارد و اگر اين اصلاحات درست ادامه پيدا كند، بی‌گمان جريان‌هاي مخالفي مانند اخوان المسلمين و فردي مانند برهان غليون ـ كه هم‌اكنون خواب رياست را مي‌بيند ـ به قدرت نخواهد رسيد؛ تحولات سوريه را بايد از دريچه واقعيت‌ها ديد و نه جنگ رسانه‌اي مديريت شده.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲۸۱
با سلام خدمت سايت وزين تابناك از اينكه به موقع خبرهاي مهم روز را در اختيار مخاطبان حقيقت طلب؛ قرار مي دهيد سپاسگزار است . با آرزوي موفقيت روز آفزون براي مديران سايت تابناك .
شما كه راست مي گي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
بفرما بی بی سی!لازم نیست بیایی اینجا.انشالله با شیخ العرعور وهابی رهبر مخالفان محشور شی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
حالم ازین مدل کامنت دادن بهم میخوره
مجید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
دوست عزیز من که شبکه العربیه و الجزیره رو نگاه میکنم کاملا دروغ میگن البته نیستم ببینم که سوریه چه خبره ولی خبرهای یمن و بحرین و...رو نشون نمیده خبرگذاری های داخلی به نظر من هر کاری کنن به نفع منو تو هستش چون نیخوا استعمار گرها بیان و ایران وناموستو ببرن
چطور انقلابیون لیبی که قذافی رو وحشیانه کشتند آدم های خوب و مورد تایید بودند ولی اینها بد و تروریست هستند؟
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
نه یعنی واقعا تفاوت ساختاری و فرهنگی مردم لیبی و سوریه رو نمیدونی؟
یعنی نمیدونی مردم لیبی به صورت قبیله ای زندگی میکنند و قبل از شروع درگیری ها هم تا قسمتی مسلح بوده اند؟
ولی مردم سوریه در حالت عادی نباید مسلح باشند؟
سهیل بشردوست
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
وقتی دولت وهابی عربستان پشت انقلابیون(!) سوریه باشن دیگه نیازی به توجیح نیست
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
اولا همه چیز رو با هم قاطی نکنید ثانیا شما که اینقدر این چیز ها رو میفهمی یه لطفی کن و عکس و فیلم جنازه قذافی رو ببین.میبینی که گلوله ها دقیقا به قلب و مغز اون خورده یعنی یه عده که وارد انقلابیون شدن قصد نابودی قذافی و اطلاعات اونو داشتن.دلایل دیگه هم زیاده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
حالا کی گفته اونایی که قذافی رو اونطوری کشتن آدمای خوبین؟ میشه اگه لینکی از تابناک داری بزاری تا ما هم ببینیم؟
نابناک عزیز
خودتو گول نزن، میخوای بگی که 4000 کشته در سوریه رو اغتشاشگرا کشتن؟
با فرض درست بودن حرفت ، این میشه عذر بدتر از گناه. حکومتی که عرضه محافظت از جان آدمها رو نداشته باشه، باید بذاره بره و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
میشه بگی این منظور تابناک رو از کجای متن بالا برداشت کردی؟ میشه یک بار دیگه متن رو بخونی بعد نظر بزاری
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
دوست عزیز آلمان نشین! این جنگ داخلی است و دولت موظف است که با تمام قوی با اغتشاش ها و نیروهای مسلح ضد حکومتی مقابله کند.
طبیعتاً یک عده کشته می شوند.
البته ممکن است یک تعداد افراطیِ طرفدار دولت دست به کشتارهای غیرموجّه بزنند، اما این دلیل کافی برای براندازی یک حکومت نیست؛ هرچند آن افراطیان باید طبق قانون مجازات شوند.
عاش بشّار الأسد!
عاشت سوريّة حرّة أبيّة!
انچه که مسلم است اینست که در سوریه بشار اسد دیکتاتور است
دقیقاً حق با شما می باشد. ما هم باید در رسانه های خود طرف انصاف رو رعایت کنیم و معترضین را یک سری عوامل خارجی و نفوذی و آشوب طلب نخوانیم. آیا نمی توانند معترضین ، داخلی و معترض به شرایط داخل کشور باشند؟ و چون دولت سوریه با ما هم پیمان است مخالفین حکومت را عوامل نفوذی بدانیم؟! امیدوارم اگر به خدا و قیامت اعتقاد داریم عادلانه و کامل اخبار رو پوشش دهیم و اگر پیرو مکتب ولایت هستیم از حضرت علی تأسی بگیریم که فرمود حق را بگویید ولو به ضررتان باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
مشکل اینجاست که جبهه اصلی مخالفین توسط غرب مسلح و هدایت میشن
انشاا.... كه گربه است
عجببببببببببببببببببببببببب!!!!!!!!
تابناک، تفسیرت راجع به وقایع سوریه کاملا اشتباه هست، تنها چیزی که می‌شه گفت این هست که یک دیکتاتور مردمشو داره به خاک و خون میکشه و دولت ایران هم ازش حمایت میکنه، بشار اسد رفتنیه مثل دیکتاتورهای دیگه و صحبت از راه حل سیاسی و اصلاحات مسخرست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
اوایل انقلاب هم در کردستان و آمل و خوزستان و...درگیری بین ارتش و نیروهای جدایی طلب اتفاق افتاد.خیلی ها از دو طرف کشته شدند.آیا باید بخاطر این کشت و کشتار از حکومت انتقاد کرد ویا باید از دولتمردان تقدیر کرد که جلوی تجزیه کشور را گرفتند؟
در کربلا ،هم امام حسین آدم کشت هم شمر.ولی این کجا و آن کجا.دولت سوریه مذهبی نیست.دموکرات هم نیست.ولی از مقاومت حمایت میکند.در طول جنگ با عراق تنها کشور عربی بود که از ایران حمایت کرد.نباید درقبال حوادث سوریه و لیبی موضع واحد اتخاذ کنیم.آن یکی خوب بود چون قذافی به دامان غرب رفته سقوط کرد ولی از سقوط بشار چه کسی سود میکند غیر از امریکا و اسراییل؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
زیاد جوش نزن. برات ضرر داره غریبه!
ناشناس
| Switzerland |
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
مرد حسابی امام حسین(ع) کجا بشار اسد کجا؟ شما فکر می کنید کشتار بشار اسد به خاطر اسلامه؟ نه عزیزم اون نگران حکومتشه والّا انتخابات آزاد با نظارت دیگر کشورها برگزار می کرد. راستی اینم می دونی که پدر بشار اسد وقتی روی کار آمد چند هزار نفر رو قتل عام کرد؟ این پسره همون آدمه!
اون بچه های که تیر خورده و مرده اند و تلویزیون های خارجی نشان میدهند مال کدام کشورها است که به اسم کشته های سوریه میگویند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
تلویزیون های خارجی..... امان از خارجی
خب وقتی چنان کشورهایی به هیچ رسانه ای اجازه نفس کشیدن نمی دهند حرف زدن از آمار دقیق حرفی گزاف است و آمار همواره با تقریب است. مثلا خود تابناک از کجا دقیقا می داند که آن تعداد از افراد سر بریده شده اند یا آن تعداد سرباز سر بریده شده اند. مطمئنا کسی که ریگی در کفشش نباشد در را به روی رسانه های خارجی نمی بست. اینکه هیچکس نمی تواند بیاید گزارش تهیه کند چون ما می گوییم هیچ خبری نیست (!) حرف گزافی است. این چنین کشورهایی در فضای بسته خبری هر غلطی خواستند می کنند و بعد می گویند هیچ خبری نیست کی گفته کو منبعتان کدام شبکه خبری گفته؟ این نهایت ناجوانمردانگی است. آنوقت در کشورهایی مثل آمریکا و انگلیس همین کشورهای به اصطلاح زرنگ ولی در واقع عقب افتاده کلی خبرنگار دارند که از جیک و بوک و موشهای آنها هم عکس و فیلم می گیرند و آنها را در بوق و کرنا می کنند. چگونه ناآرامی های وال استرت و لندن به راحتی توسط همه رسانه ها پوشش داده می شود ولی هیچکس یک عکس مستند از جنایات سوریه ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
آره باباااااااااااا، سوریه اخه، حکومت بحرین خوبه حکومت عربستان نازه حکومت یمن جون جونیه، کویت که دیگه معلومه کویته،ببینین اصلا کسیو نمیکشن همه رو ناز میکنن ، ازادی اوووووووووووه، تا دلت بخاد .کی میگه اصلا انتخابات ندارن؟ زنها نمیتونن حتی رانندگی کنن؟ کی گفته نه بابا درووووغه، علی عبدالله رو میگی جووووووووون همه دوسش دارن . آل خلیفه؟ نه مسجد خراب میکنه نه ادم میشکه، نه بابا فقط ط ط ط اسد دیکتاتوره اره دیگه شک داری مگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟، ای جوووونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
نظام سوریه غیر دموکراتیک است،آزادی رسانه وجود نداردو...همه درست ولی این حق دولت است که علیه گروههای مسلح اقدام نظامی کند.مگر همین ترکیه علیه کردهای جدایی طلب ،دست به سلاح نبرده است؟البته در جنگ حلوا خیرات نمی کنند و بسیاری هم بیگناه کشته می شوند.
حمید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
اقای ناشناس بد پرچمی خورده بالای نوشته هات اصلا نظر نده لطفا .برو همون کشور لعنتی . خفه شو
حمید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
مرگ بر انگلیس و حتی مردماش
یعنی می خواهد ادعا کنید شما واقعیت را نوشته اید .
با این گفته شما 400 نفر کشته شده از افراد بشاراسد و لی ایشان تاکنون 400 نفر فقط کودک با بدترین وضع کشته ونزدیک 4000 نفر بیگناه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
تو مگه تعداد 400 کودک را شمرده ای؟ به روز جزا اگر اعتقاد ندارید لااقل آزاده باشید. وای از اون روز که بشار اسد که اصلا نمی شناسیش گردنت حق پیدا کنه.
وقتی دولت میاد مردم رو به اون صورت زشت و کریه سرکوب میکنه انتظار دارید مردم با گل از دولت استقبال کنند؟
طبعا در این وسط عده ای هم سوء استفاده میکنند.
یادم هست در اخبار نیویورک تایمز خوندم دولت سوریه یک روستا رو به هلیکوپتر راکت بارون کرده بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
آخ آخ
خود نیویورک تایمز نوشته بود؟ ها آرتص و الجزیره چی نوشتن؟
سوریه رفتنی است چه بخواهید و چه نحواهید
پاسخ ها
احسان
| United States |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
روسیه نمیذاره، مگر اینکه اپوزیسیون سوریه به روسیه تضمین‌هایی‌ رو بعده! آقایونی که امید دارند که سوریه سقوط کنه، بهتر هست آمادهٔ پذیرایی‌ از میلیون‌ها آوارهٔ شیعه در عراق و ایران باشند.

احسان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
سوریه نرفتنی است چون می خواهیم نرود. جان تو هم در، بسوز و بساز!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
سوریه نمیرود چون کشور مقتدری مثل ایران پشتشه. ولی اغتشاشگران سوریه فقط آمریکای رو به نابودی و اروپای ورشکسته رو دارند.
دیگر زمان شاهنشاهی وفرمانروایی 1نفر به پایان رسیده است ولی همین اتحادیه عرب در جنگ 33روزه حزب الله و22روزه غزه کجا بودن آیا عربستان بحرین قطر دموکراسی را رعایت میکنن آیا همین سوریه درجنگ ایران وعراق اعلام بی طرفی کرد درحالی که کشورهای عربی پشت صدام ایستادن آیا همین سوریه دربرابر زیاده خواهیه اسراییل مقاومت نکرده است به نظرم باید ماهم برای سوریه کاری کنیم تا نگذاریم اسراییل به مرزهایمان نزدیک بشود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
من اشتباهی منفی زدم. شرمنده. حق را گفتی فرهاد جان. دمت گرم
پیشنهاد می دهم شما شغلتان عوض کنید چون کارتون بلد نیستی
شما آمار بدهید.
اگر مثل آمارهای اینجا باشد که واویلاست
العربیه همان صدا و سیمای امریکا است و الجزیره هم همان صدا و سیمای اسرائیل است با این تفاوت که از پ.ل بیت المال مسلمین اداره می شود و به زبان عربی برنمه پخش می کنند. گردانندگان این دو شبکه ضد اسلام ضهیونیست هایی هستند که به لباس ملت مسلمان در امدند و به زعم خود شان درند تیشه به ریشه اسلام در سرزمین های اسلامی می رنند غافل از اینکه ابروی خود را بیشتر می برند و ملت های شجاع و انقلابی منطقه هر روز بیدار تر می شوند و خباثت این شبکه های ضد دین اسلام هر روز برای مردم منطقه آشکار تر می شود.
عربستان برای سنّی‌ها و وهابی‌های سوریه اصلاح می‌فرسته ، شما برای شیعیان بحرین چه کردین؟؟؟ پیام تسلیت به شاه سعودی فرستادین !!!؟ ... متأسفم از این سیاست بازی کشورمون که حق رو فدای سیاست میکنه .... کلمه اسلامی رو حذف کنید.... کشور ما جمهوری ایران است
پاسخ ها
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
منم بالا پیام دادم واقعا حرفت حرف حسابه کاملا میچسبه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
بحرینی ها که خودشون رسما گفتند ایران دخالتی در بحرین نداره! تو ول کن نیستی . بابا به چشم و گوشت اعتماد کن. حقیقت را نمی بینی یا نمی خواهی باور کنی؟ ایران با هیچکس کاری نداره اونا ما رو الگو کرده اند به ما چه!
ناشناس
| India |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
موافقم ...همون اتفاقی که یکی دوسال پیش در چین افتاد . دولت چین مسلمانان ایالت ترکستان رو کشتار کرد . ایران صداش درنیومد فقط یکی دوتا از علمای قم محکوم کردن و از دولت انتقاد کردن .
تابی جون ناراحت مباش خبری نیست هرروز واسه سرگرمی چند نفرو میکشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
البته از آدمای اسلحه به دستی که برادر سعودی و ناتو و ترکیه مسلحشون کردن:D
اگر كسي يك نفر بيگناه را به قتل برساند مانند اين است كه تمام انسانها را كشته است
شما بيخود خودتان را كاسه داغ تر از آش نكنيد حالا كه تغيير بشار اسد به منفعتتان نيست ديگر با آمار بازي نكنيد همه ميدانند كه دم زني از عدالت خواهي و حقيقت دروغي بيش نيست پس با خيال راحت نيات اصلي خود را بگوويد كه در اين صورت هواخاهاني بسيار پيدا ميكنيد
این تحلیل صحیح نیست و دولت اسد سقوط مینماید لذا تنها طریق نجات این است که اسد با برگزاری انتخابات ازاد در یک مسیر قانونی رای اورد .اقایان انتخابات ازاد یک مانیتورینگ است انرا دست کم نگیرید.دست کم نگیرید .دست کم نگیرید. اسد را پناه دهید و پشتش را خالی خواهید کرد
پ
اانفجار حسینیه سیدالشهدای شیراز نه ثارالله ( این دو جا باهم فرق دارند در شیراز لطفا تصحیح کنید)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
دروغگو کم حافظس
که این طور . اون کلیپ ها هم که از کشتار مردم تو اینترنت پخش شده حتما از کشتار فلسطینی ها به دست اسراییل ها فیلم برداری شده.قزافی هم دقیقا مثل شما ها فکر می کرد ولی اوضاع جور دیگه ای بود.
یعنی می خواهید بگید چون 7000 تا کشته نبوده 4000 بوده جنایت نیست؟ مثل همون داستان یهودی کشی جنگ دوم که چون 6 میلیون نبوده و مثلا یک میلیون بوده پس رقمی نیست ! اینکه تا تعداد کشته ها زیاد نباشه جنایت محسوب نمی شه در کشورهایی هست که خشونت و اعدام و قتل نهادینه است . مخالفین چنین حکومت هایی هم که خشونت می کنند از حنس و شبیه دولت هاشون هستند و دروغ می گند . جنایت ، جنایته - تعدادش مهم نیست . اینکه می گید سرباز وظیفه ها به مخالفین پیوستند نه حرفه ای ها هم دلیل اینه که مردم عادی عاصی شدند نه حقوق بگیرهای خودشون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
چرا متوجه نیستی علی جان. منظور اینه که جنگ مسلحانه بوده. درگیری ارتش با تروریست های مسلح بوده. مردم بی سلاح را تروریستها می زنند که شهر شلوغ بشه. ارتش که نمیزنه زن و بچه را بکشه فایده ای براش نداره. رفیق سوری دارم که میگه تروریستها میریزند توی شهر و بی هدف به در و دیوار تیراندازی می کنند که شهر شلوغ بشه و بعد ارتش می ریزه و درگیری میشه.
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
بحث اینه ه کی داره کشته میشه؟ چرا از تعداد نیروهای امنیتی که مسلح هم نبودن شما نیمگید؟ چرا این روند خلاف همه انقلابهای منطقه است؟ جرا این اغتشاشها فقط تو شهرهای مرزی سوریه هم مرز اردن و لبنانه>؟ چرا شما تو حلب و دمشق و سایر شهرهای اصلی سوریه خبری نیست؟
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
عزیزم کلا حرفای شما رو نمی خواهم نقد کنم اما هلو کاست تو ایران اتفاق افتاده نه جنگ جهانی.میدونی بخاطر سیاستهای دولت فخیمه بریتانیای کبیر بین سالهای 1314 تا 1320 چند نفر تو ایران از قحطی مردن.مطمئنم نمیدونی چون نمی خوای بدونی.9000000 اگه هم نمیتونی صفراشو بخونی فارسی میگم/نه میلیون نفر.متاسفم براتون که تاریخ خودتون رو نمیدونین
از کجا معلوم این مقاله ادامه همان نگ رسانه ای نباشد!
سوریه پایدار میماند انشاالله...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
به کوری چشم دوستداران ناتو و آل سعود و غیره!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
فعلا كه خودت كور تشريف داري واقعيت رو نميبيني!
البته شما هم اعلام نکردین طبق کدام منبع این تعداد سر بریده شده اند...
آفرین تحلیل درستی بود . به نظر من باید ارتش سوریه سلاح رو زمین بگذاره و نیروهای اطلاعات سوریه شبانه همشون رو دستگیر کنن و فورا اعدام کنن اینطوری فتنه در نطفه خفه میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
حالت خوبه؟ چی شد از این طرفا؟
عجب در هر کجا که مخالفین شما هستند مردم عدالتخواه می شوند در سوریه که بله و بله بله دیگه با ریتم بخون
لطفا شما عدد دقیق را اعلام فرموده به تناقضات پایان دهید
با تشکر
تف به شرفتون اینقدردروغ نگید
خدالعنتتون کنه
بابا الان عصرارتباطات
پاسخ ها
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
و البته عصر تسخیر فکرها با رسانه.روزانه 45 میلیو کلمه خبر در دنیا تولید میشه که 40 میلیو اون توسط رسانه های صهیونیستی و وابسته تولید میشه.پس یکم خودتون تحلیل گر باشید
دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!! تابناک جان از کی تا حالا خبر درست میدی که ما خبر نداریم؟ الجزیره و العربی صد شرف دارن به تو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
مرغ همسایه که غاز نیست، هست؟؟؟؟؟؟؟
نا شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
برای شما بهتر همونه ه اطلاعاتت رو از شبکه های انگلیسی و وهابی بگیری
اميدوارم روي اسب مرده شرط بندي نكنيم
لعنت و نفرین خدا بر وهابیون ملحد و عوامل صهیونیستی
نه اینکه شما هم عند واقعیت هستید ... بخصوص
پاسخ ها
غمگین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۲
ای کاش شعار نه شرقی و نه غربی امام یادمان می ماند تا می شدیم همان ایران مستقل اول انقلاب
az bayan in vaqeyata naharasid melat sorye pirooz khahand shod
خدا لعنت كند آن كساني را كه از ديكتاتور سوريه (بشار قاتل ) حمايت مي كنند.
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
خدا لعنت کنه تو رو تو سرت کجا گرمه داداش برو همون ماهوارتو نگاه کن برو بی بی سی جو نتو نگاه کن . بعدش برو کانلهای sirus اره
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
چرا بعضی ها اینقدر بی تربیتن؟؟؟؟
اول اسم حسينيه ياد بگير بعد بنويس معلومه كي دروغگوئه
پ ن پ
چه میکنه این بهاره عربیییییییییییییییی
اینکه میگن ارزش حکومت از آب بینی بز کمتر هی تو گوش ما میخونن همیه ببینید
به خدا مردم سوریه هم می خواهند رأی دهند و سرنوشت خودشون را خودشان در دست بگیرند. اگر قذافی 40 سال حکومت کرد خانواده اسد هم 40 سال حکومت کرد
دیکتاتورهارفتنی هستندبیخودی تقلانکنند
مسئله اینجاست که هر گردی گردو نیست.دوستان دشمن دوست همین که میبینیدالعربیه الجزیره و همه غرب علیه سوریه بسیج شدند و کاری به بحرین و یمن ندارند باید شک کنید توی قضیه.بعد از سقوط مصر و تونس از دوستان آمریکا و عربستان، اینها که بیکار ننشستند ضمن سرکوب بحرین و یمن قائله هایی در سوریه و کویت به کام خودشون به راه انداختند.من نمیدونم شما با جمهوری اسلامی مشکل دارید چرا با این سلفی های وهابی همصدا میشید. یه تار موی اسد به صدتا غذافی و مبارک شرف داره.ضمن اینکه واقعاً آدم روشنفکر و با شخصیتیه.قبول دارم که اشتباهاتی داشتند ولی حوادث سوریه یه چیزیه توی مایه های حوادث کردستان زمان جنگ.از کسایی که این هفته ها میرن دمشق بپرسید(پدر و مادر بنده این هفته از سفر برگشتند) هیچ خبری در شهرای مرکزی سوریه نیست.جز شهرایی که در حاشیه هستند و از دهها سال پیش ساز مخالف میزدند.با جمهروی اسلامی مشکل دارید قبول ولی گول این لجنهای صعودی که دستشون به خون هموطنای ما و مردم بحرین و عراقه را نخورید شما را به خدا.
دوستان اینها علائم ظهور هست
چون رژیم سوریه به نفعتونن اینا را میگین؟ اصلا کلا در بحرین مگه چند نفر کشته شدند که جام شهادت سر می کشیدین؟
نمی دونم شماها این همه مردمی که تو حلب و دمشق و حمص و ... به هواداری از بشار اسد و اصلاحاتش تو خیابونا میان نمی بینین ولی به چهار تا فیلم تو فضای نت اعتماد می کنید!
البته دولت سوریه دوامی نخواهد داشت چون این از نشانه های آخرالزمان است و این کشور به دست لشگری از ترک ها فتح می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
ببينم تو از كدوم رسانه ميبيني كه نميبينيد نميبينيد راه انداختي؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
ترك ها رو چه به اين حرف ها!!!!!!
ان كنتم تعلمون
وقتی غرب ازشون حمایت میکنه یعنی یه ریگی به کفششون هست اینقدر که آمریکا و اروپاییها برای کشته های چند ماهه اخیر سوریه یقه پاره کردن برای صدها برابر کشته های فلسطینی در این 60 سال ظلم اسراییل هیچ حرکتی نکردن. البته در این شکی نیست که مردم فلسطین و سوریه و لیبی و .... برای اونا فرقی نمیکنه. اونا دنبال منافعشون هستن و اینجا مخالفان در سوریه منافع اونها رو تامین می کنن چه بخوان چه نخوان. اون دوستانی هم که جو گرفتتشون و خیال میکنن تو هر کشوری دو نفر کشته شد دیکتاتوریه و باید انقلاب بشه بهتره برن دنبال خاله بازیشون. ملاک حق هست. بنده به شخصه وقتی میبینم کشوری مثل آمریکا که در جنایتکاریش تو پنجاه سال اخیر شکی نیست و در ظلم ها و کشتار بیگناهان، وقتی از کسی طرفداری کنه مطمئنا باید به اون طرف شک کرد. نمونه دیگش فتنه گرهای خودمون که به لطف خدا با کمترین تلفات دخلشون اومد.
فسقلی : آقا اجازه / اجازه / من بپرسم ؟
دانا : بپرس جانم
فسقلی : آقا . آقا صدا و سیما و خبرگزاری های ما برای پخش حقیقت چی کار کردن ؟
دانا : سکوت
فسقلی : آقا ممنون از راهنماییتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
جالبه كه دروغ ميگه و خودشون هم ميدونن كه ما ميدونيم كه اونا دروغ ميگن.
دیری نخواهد پایید که تاریخ بیان میکند که بشار دیکتاتور است. آن روز روز بزرگی است. آن روز روز آزادی مردم سوریه است. تابناک این را بدان که بشار قاتل است. همانطور که شارون قاتل است و نتانیاهو....اینها رژیم های کودک کشند!!!
از چه حمایت میکنید. بشار به فضل الهی خواهد رفت. ما را چه به حکومت نخبه گرا و نظامی گر بعث سوری!.....
لصفا نمایش داده شود!
فقط خدا میدونه کی راست میگه .زمونه سیاه بازی شده
ما که دو بار رفتیم سوریه موقع انتخابات ریاست جمهوری بود یکی زمان پدر و دومی زمان پسر بشار دیدم اصلا" کاندیدای ریاست جمهوری ندارن پرسیدم چه جوریه گفتن جوری نیست خوب کسی کاندید نمی شه و تا حالا پدر و پسر رای میارن ولی بالاخره یه روزی مردم میفهمند که به سادگی ها هم نیست
به ما چه که اسد خوبه یا بد معترضا مردمند یا شورشی فعلا سوری متحد و سپر ما در برابر اسرائیله و ما باید حفظش کنیم.
در سوریه کودتا میشه
اون آقایونی که میگن بشار اسد سقوط میکنه زیاد مطمئن نباشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
اونوقت شما كي باشي ؟منجم و پيشگو!
فکر می کنید مردم باور کردند اخر همه دیکتاتورها مانند قذافی رقم خواهد نزدیک است ان روز
مگر در سوریه هم اعتراض و درگیری هست تلوزیون ما که چیزی تا بحال نگفته
اون قضیه پرچم ایران روی تانکهای سوری چی شد؟!
بنده به شخصه شاهد وحشی گری پلیس و مخابرات (اطلاعات) سوریه بوده ام چه قبل از درگیری ها و چه بعد از آن. پس از سال ها زندگی در آنجا می توانم به جرآت ادعا کنم که حتی اگر وجود نیروهای مسلح حقیقت داشته باشد نمی توان کشت و کشتار ارتش سوریه را ضد مردم غیر نطامی انکار کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
مجید دلبندم، استخبارات درسته نه مخابرات:-)
.....خودتی.!!
بايد ديد از نا بودي اسد كي سود ميبره؟

........................................
من صمیمانه ازدست اندرکاران تابناک ممنونم که خیلی تریبون آزادشده همه ناگفته ها گفته می شه درود برشما.خسته نباشید.
میگم تابناک جان به نظرت درسته که خانواده ی جناب است 40 سال حکومت رو در دست داشته باشند؟
کشته های سوریه در جنگ مسلحانه بوده و هست. درگیری ارتش با تروریست های مسلح است. مردم بی سلاح را تروریستها می زنند که شهر شلوغ بشه. ارتش که زن و بچه را بی خودی نمی زنه بکشه... فایده ای براش نداره. رفیق سوری دارم که میگه تروریستها میریزند توی شهرهای کوچک مرزی و بی هدف به در و دیوار تیراندازی می کنند که شهر شلوغ بشه و بعد ارتش می ریزه و درگیری میشه. درعا و حمص نزدیک مرزند. حومه دمشق هم آمدند ولی دوام نیاوردند.
راسته میگن بشاراسد داره تو سوریه بدحجابی وبی دینی رو اشاعه میده واسه همین معترضایی پیدا کرده؟
تو فیلم سگ را بجنبان یه دیالوگ خیلی قشنگی هست که نفوذ رسانه رو بر افکار مردم نشون میده :
ما نمی تونیم جنگ را ه بیندازیم

- نمی خوایم جنگ راه بیندازیم ما وانمود می کنیم که جنگه

- خب نمیتونیم وانمود کنیم که جنگه

- مگه چقدر خرج داره

- ولی همه می فهمن

- کی می فهمه؟ مردم آمریکا؟ کی بهشون میگه؟ راجع به جنگ خلیج قارس چی فهمیدن؟ یه نوار ویدیویی دیدن یه بمب افتاد تو دودکش و بعدشم ساختمون رفت رو هوا میتونست هر جای دنیا باشه
میشه بفر مایید شما این آمار را از چه منبعی اخذ کردین؟!!
واقعا برای بعضی ها متاسفم که شدن بلندگوی اسرائیل،فقط متاسفم.

زنده باد مقاومت
تمام شما عزیزان که نظر دادید ببخشید اصلا درست نیست بر فرض کشته هایی هم دولت رو دستش مونده این درست . ولی باید یادتون باشه این واکنش قهری اجتناب ناپذیره چون نکش که کشته میشی . این ملت سوریه هستن که باید بفهمن این بلوا به نفع کیه .اسراییل حرامزاده لعنتی .ببینید یه کشور زاقارتی چه بلایی سر خاور میانه اورده .ای لعنت به انگلیس بی شرف حرامزاده بی همه چیز
به نفع ایرانه که سوریه پایدار بمونه .
خوب است كمى منطقى باشيم به هر حال سورىه با همه اىراداتى.

كه در زير ساختها سيستم توزيع ،اشتغال وساختار سىاسى دارد درهشت سال جنگ با صدام ديوانه جزء معدود كشورهايي بودكه از ايران حمايت كرد واز طرفى هم اكنون درخط مقدم مقاومت ومبارزه با اسراييل جنايتكار قرار دارد وپل ارتباطى ملت ايران با مجاهدين لبنان وفلسطين است واز طرفى اگر بنا به برخورد باديكتاتورها وحكام وسلاطين باشد خيليها مستحق ترند انها كه هنوز دركشورشان زنان حق راى ورانندگى ندارند انها كه باچراغ سبز امريكا واسراييل ماههاست شىعيان ومعترضىن را ميكشند وايكاش فقط مىكشتند اىا بلحاج جنگجوى پرمسئله ليبيايى مشكلات كشورش راحل كرده كه با ترغيب غربيها وپول سلاطين عرب در خاك تركىه بلند پرواز آماده تجاوز وترور در خاك سوريه شده
من در سوريه بوده ام هنوز بخش عمده واكثريت مردم سوريه اسد را دوست دارند چرا غربيها به اين خواست اكثريت احترام نميگذارند ؟. و. توجهى وا
گوربابای العربیه و الجزیره و اسرائیل و امریکا انگلیس و ... ولی تورا به خدا اگه دین ندارد لااقل ازاده باشید،چرا دینتونو به این سیاسی بازیها می فروشید، درسته که بشار اسد هم پیمان ماست ولی باور کنید داره آدم میکشه ،لطفا چماتونو باز کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۳
وقتی عده ای رو مسلح کردن، حکومت باس چه کنه؟
بنده یه سوال از محضر دوستان گرامی داشتم.چرا همه مخصوصا اونایی که نظر مخالف میدن نا شناس هستند؟مگه گذاشتن یه اسم خیلی سخته یا مساله دیگه ای هست؟
شکی نیست که مخلفان دولت سوریه از طرف امریکا اسراییل وهابی ها که از قاتل های حرفای مثل ریگی سپاه صحابه پاکستان بمب گذازان عراق حمایت میکردن حماییت میشوند. برخی ازین پیامگذاران ممکنه وهابی فارسی یاد گرفته باشند .مرگ بر ظالمین
تحلیل شما مرا قانع نکرد به نظرم این تحلیل کاری از پیش نمیبرد دولت سوریه بد عمل کرده و میکند بهانه کافی را به دست مخالفان داخلی و خارجی داده ٰ کار پیچیدیده تر از آن است که بتوان براحتی گرهگشایی کرد البته شاید هم بتوان با تبلیغات وسیع به هر سختی و هر وسیله و ابزار و یا فشاری گذر کرد اما پایدار نخواهد بود گاهی حریف سیاسی جبهه مقابل را به خطا می اندازد در مورد بشار چنین شد دقیقا در مسیر بهلنه هایی قدم زد که آنها میخواستند او به این مسیر برود
نمیدانم کدام ناپخته ای به او القا کرده که فکر میکند شدنی است
فقط نباید گذاشت وضع از آنچه هست بدتر شود که البته این تصمیم از بشار بر نمی آید
سلام
مرسی از تابناک که بر اساس اصل آزادی بیان در رسانه مخاطب محور، اکثر نظرها رو چه موافق و چه مخالف قرار داد. کاش الگو باشید ...
آگه راست میگین چرا به خبرگذاریها و مراقبین اجازه ورود نمیدن؟
دولت سوریه مخالف داره حرفهای اونها را هم باید شنید اما یادتون نره طرفدار مخالفین سوریه دولت وهابی عربستانه که معلوم الحال است. نگاهی به رفتار همین رژیم در بحریم بیندازید. سران این رژیم از جنس معاویه و عمروعاص هستند (که البته خودشون هم با افتخار اعلام میکنند) سریال امام علی را یا کتب تاریخ مربوطه را دوباره مرور کنید.
آمار کشته های 4000 نفری را سازمان ملل اعلام کرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار