بازدید 16184

مشکلات اینترنت در استان خوزستان

کد خبر: ۲۰۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹ 03 December 2011
سرویس با بینندگان «تابناک» ـ در ادامه پیگیری مشکلات مردم توسط «تابناک»، مطلبی که از سوی یکی دیگر از کاربران محترم از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak.ir به دست ما رسید  تا حد امکان پیگیری های لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام شد.
به گزارش «تابناک» ، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیرمی آید:

طرح مشکل :

مسئولین محترم سایت تابناک
متاسفانه چند سالیست وضعیت اینترنت استان خوزستان به شکل بسیار نا مطلوبی در اختیار کاربران قرار می گیرد , چه کاربران خانگی و چه صنایع مختلف که طیف بسیار گسترده ای را شامل می شود . و متاسفانه این مشکل در 3 ماه گذشته بسیار بیشتر شده پیگیریهای مستمر و از طرق گوناگون علاج کار نشد و بالاخره از زبان کارشناسان مخابرات خوزستان مطلب بسیار عجیبی به صورت خصوصی بیان شد , و آن اینکه دو مشکل اساسی وجود دارد .
استان خوزستان اینترنت خود را از استان اصفهان می گیرد و دوم اینکه از نظر رتبه بندی تخصیص پهنای باند , استان خوزستان در گروه دوم استانها قرار دارد یعنی با استانهای غیر صنعتی و کوچک !!!
جای بسی شگفتی است استانی با این حجم صنعت (صنایع نفت , پتروشیمی , بنادر ... ) چرا باید یک ارتباط مستقل اینترنت نداشته باشد و از ته مانده اینترنت استان اصفهان استفاده کند .
با جلسات مختلف ریاست مخابرات استان ذکر فرمودند برای حل مشکل شرکتهای مختلف اعتراضات کتبی خود را به مخابرات استان بفرستند تا ایشان آن را با مرکز در میان بگذارند تا شاید مرکز نشینان دلشان به رحم آید و این معضل قدیمی و اجحاف بزرگ را حل کنند .
در حال حاضر متوسط قطعی شبکه اینترنت استان در بهترین حالت 8% می باشد در حالی که در استان تهران این عدد در بدترین حالت 1 % می باشد .
و همچنین متوسط زمان ارسال بسته دیجیتال اینترنتی در استان 480 هزارم ثانیه می باشد ولی در استان تهران 160
این تفاوت به چه خاطر است ؟
امیدوارم این رنج نامه تلنگری به مسئولین این استان مظلوم باشد .

جوابيه:

مدیرمسئول محترم سایت خبری تابناک
با سلام و احترام
در پاسخ به نامه شماره 171/ت مورخ 28/4/90 مبنی بر دریافت گزارش مردمی از استان خوزستان توسط سایت وزین تابناک، توضیحات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان مسئول نظارت بر عملکرد شرکت‌های اینترنتی، ارسال می‌شود.

درخصوص گزارش مردمی سایت تابناک، گفتنی است، هیچ‌گونه رتبه‌بندی تخصیص پنهای باند از سوی رگولاتوری برای استان‌های کشور تاکنون صورت نگرفته و تفکیک به عمل آمده درخصوص استان‌ها در ضوابط و دستورالعمل اجرا صدور پروانه توزیع‌‌کنندگان اینترنت (ISPD) به عنوان رتبه‌بندی استان‌ها محسوب نمی‌شود بلکه این موضوع تنها به منظور کاهش حق امتیاز شرکت‌ها و گسترش و توسعه شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات اینترنت لحاظ شده و از این نظر، استان خوزستان در این فهرست، جزء استان‌های بزرگ محسوب می‌شود.

درخصوص کیفیت و سطح ارایه خدمات نیز بر اساس مصوبه 90 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات با موضوع توافقنامه سطح خدمات (SLA)، اقدامات زیادی از جمله رفع مشکل تفکیک پهنای باند اینترنت، اینترانت و MPLS در مبادی ورودی استان‌ها بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات ایران صورت گرفته که این امر درخصوص استان خوزستان به عنوان یکی از اولین استان‌های دریافت‌کننده پهنای باند تفکیک شده در مبادی ورودی آن استان به مرحله اجرا درآمده است.
ضمناً در خصوص استفاده استان خوزستان از ته مانده پهنای باند استان اصفهان ، بدیهی است در یک شبکه انتقال با گستره کشوری می بایستی نقاط توزیع مختلفی وجود داشته باشد و اصفهان نیز از جمله این نقاط می باشد و اینگونه نیست که سایر استانها پهنای باند خود را از تهران مستقیماً دریافت نموده و تنها استان خوزستان پهنای باند خود را از اصفهان دریافت نماید و پهنای باند دریافتی استان خوزستان از طریق استان اصفهان ، ته مانده پهنای بند استان اصفهان نبوده بلکه به میزان پهنای باند خریداری شده توسط استان خوزستان می باشد که بدون هر گونه تغییر برای آن استان ارسال می شود . معهذا در صورت وجود هر گونه شکایت از وضعیت پهنای باند اینترنت ارائه شده توسط شرکتهای دارنده پروانه از سازمان ، کاربران می توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی www.cra.ir   نسبت به ارائا شکوائیه و یا گزارش تخلف اقدام نمایند .



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار