بازدید 36832

توکلی: نگفتیم که سفارت را اشغال کنند

مصوبه مجلس یک قانون در مورد کاهش سطح ارتباط با انگلستان و نگه‌داشتن ارتباطات در سطح کاردار است و این امر هرگز بیانگر قطع ارتباط و اشغال سفارت نیست.
کد خبر: ۲۰۷۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۰ 30 November 2011
نماینده مجلس در خصوص اقدام دانشجویان و اشغال سفارت انگلیس گفت:ما قانون کاهش رابطه را تصویب کردیم اما نگفتیم که سفارت را اشغال کنند.
 
احمد توکلی، نماینده مجلس شورای اسلامی  در خصوص اقدام دانشجویان و تسخیر سفارت انگلیس،‌این حرکت را ناشی از خشم جوانان نسبت به خباثت های انگلیس دانست وبه باشگاه خبرنگاران گفت:با توجه به وقوع این حرکت،ادامه آن به نفع منافع ملی نبود و باید هرچه سریعتر سفارت تحویل مقامات رسمی داده شده و به دولت انگلیس بازگردانیده می شد.

وی در ادامه در خصوص اقدام مجلس در ارتباط با تصویب مصوبه کاهش روابط با انگلیس گفت: مصوبه مجلس یک قانون در مورد کاهش سطح ارتباط با انگلستان و نگه‌داشتن ارتباطات در سطح کاردار است و این امر هرگز بیانگر قطع ارتباط و اشغال سفارت نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد:با توجه به افزایش روزافزون خباثت های انگلیس،عصبانیت مردم و جوانان در تسخیر سفارت تجلی پیدا کرد،اما اکنون باید با توجه به قوانین و ضوابط بین المللی و سفارت به مقامات انگلیسی تحویل داده شود و تحویل سفارت به نفع همه است.

توکلی در ادامه درخصوص اقدام متقابل انگلیس تصریح کرد:با توجه به مصوبه مجلس درخصوص کاهش ارتباط با انگلیس،سفیر ایران باید به ایران بازگردد؛در مقابل دولت انگلیس نیز ممکن است از اختیارات خود به صورت یکطرفه استفاده و سفیر ایران را به صورت یکطرفه اخراج کند،اما دولت انگلیس معمولا در کاهش یا قطع روابط پیشگام نیست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر