بازدید 17783

پرداخت عیدی کارگری تعیین تکلیف شد

کد خبر: ۲۰۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۴ 30 November 2011
رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برگزاری نشست دوم اصلاح قانون کار با حضور مقامات کارگری و کارفرمایی در روز جاری خبر داد و گفت: اجماع برای تثبیت روش پرداخت عیدی پایان سال کارگران و مشمولان قانون کار بین کارگران و کارفرمایان حاصل شد.

اولیاء علی بیگی در گفتگو با مهر از برگزاری نشست دوم مقامات کارگری و کارفرمایی در عصر امروز چهارشنبه برای جمع بندی و نهایی کردن نظرات جامعه کار و تولید پیرامون تدوین لایحه اصلاح قانون کار خبر داد و گفت: نشست ها پس از یک هفته وقفه ادامه خواهد یافت.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور با تاکید بر اینکه تاکنون توانسته ایم با مقامات کارفرمایی بخش هایی از پیش نویس اصلاح قانون کار را جمع بندی کنیم، اظهار داشت: به دلیل قرار گرفتن در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، نشستی در هفته آینده برگزاری نخواهد شد و در دو هفته آینده مذاکرات از سر گرفته می شود.

علی بیگی با تاکید بر حسن نیت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اخذ نظرات جامعه کارگری و کارفرمایی در زمینه اصلاح قانون کار، از همگرایی و همسویی دو گروه کارگری و کارفرمایی در زمینه اصلاح قانون کار خبر داد و افزود: با نظر دولت، به دنبال دستیابی به اجماع برای تدوین لایحه نهایی اصلاح قانون کار و ارسال آن به مجلس هستیم.

وی با اشاره به اینکه مقامات کارگری در دستیابی به نتیجه مطلوب برای اصلاح قانون کار در قالب مذاکرات 2 جانبه با کارفرمایان امیدوار و خوشبین هستند، خاطر نشان کرد: با توجه به مطالعات و کارشناسی های انجام شده توسط مقامات کارگری، هم اکنون نشست ها با شناخت کامل از چگونگی اصلاح قانون کار پیش می رود.

این مقام مسئول کارگری کشور در این ارتباط که طبق گفته مقامات کارگری و تاکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نظر می رسد پیشنهاد تغییر روش محاسبه و پرداخت عیدی کارگران در قالب اصلاح قانون کار حذف شده است، تاکید کرد: خوشبختانه در نشست قبلی شورای عالی کار که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه برگزار شد این موضوع بررسی شد.

به گفته علی بیگی، تاکید شده است که با اجماع و نظر موافق مقامات کارگری و کارفرمایی، مصوبه سال 70 مجلس شورای اسلامی مبنی بر پرداخت 2 ماه حقوق به عنوان عیدی پایان سال کارگران مانند سابق تثبیت شود و تغییری در آن ایجاد نشود.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور از برخورداری سایر گروه های اجتماعی از جمله کارمندان از مزایا و شرایط دیگری در طول سال، گفت: در هر حال نتیجه استدلال ها و صحبت های کارگران مورد قبول وزیر قرار گرفت و وی تاکید کرد تلاش می شود تا اصلاح قانون کار در جهت ارتقاء سطح معیشت خانوار کارگری پیش برود.

وی افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تصمیم گرفته شد که با نظر مساعد کارفرمایان، روش پرداخت عیدی مانند سابق ثابت بماند و در مصوبه سال 70 مجلس تغییری ایجاد نشود. در این بخش اجماع حاصل شده است.

به گزارش مهر، در حدود 20 سال گذشته با تصویب مجلس کارگران و مشمولان قانون کار در پایان هر سال 2 تا 3 برابر حداقل دستمزد خود را به عنوان عیدی دریافت می کردند.

در قالب پیش نویس اصلاح قانون کار که طی ماه های گذشته از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه شده بود در ماده 41 این قانون که به نحوه تعیین و پرداخت حقوق و دستمزد کارگران اختصاص دارد، پیشنهاد شده بود که اگر مجلس و دولت نیز موافقت کنند پرداخت عیدی پایان سال کارگران نیز مانند آنچه که در حال حاضر برای کارمندان در هر سال تعیین می شود، مشخص و پرداخت شود که با درخواست مقامات کارگری و موافقت وزیر و همچنین کارمندان تصمیم گرفته شد که تغییری در مصوبه مجلس ایجاد نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۸
همین عیدی آخر سال رو هم از کارگرها بگیرید خیاله همه راحت بشه.
ای خدا کارگرای بیچاره فقط دلشون به عیدی خوشه اونم میخوان کم کنن
بابا انصافتونو - کارمندا این همه امکانات دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
ما که از این همه امکاناتی که در اختیار داریم خسته شده ایم .مرسدسی که امروز برای بردن من آمده بود مشکی رنگ بود شدیدا به میر امور اداری اعتراض کردم، چقدر رنگ مشکی دل آدم میگیره !
صبحانه هم چنگی به دل نمی زد ،خاویارش قاطی داشت ،تازه هزار بار گفته بودم سرشیر و عسل رو با تخم مرغ با هم سرو نکنند . توی کتشان نمیره. بعدش هم که ماساژور با تاخیر اومد و .... آخه پدر بیامرز (امکانات ) !!! یک چیزی بگو که مرغ توی قابلمه خنده اش نگیره . کارمند بدبخت امکاناتش کجا بود ؟
عباس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
امکانات کارمندان مال شما عيدي شما مال کارمندان چطوره؟
عيدي كارگران به كارمندان چه ارتباطي دارد كه مي بايست آنها هم موافقت بكنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
در قانون کار از همه کسانی که کار می کنند و حقوق می گیرند، بعنوان کارگر یاد شده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
نه عزيزم طبق قانو كار همه كساني كه مشمول آن قانون ميشوند كارگز محسوب مي‌گردد. افراد مشمول نظام اداري كشور هم كارمند هستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
عمو جون کارگر کسیه که تحت پوشش تامین اجتماعی کار میکنه نه همه اونهائی که کار میکنن و از لشکری و کشوری جداست.
حقوق و مزایا و بدی آب هوا سختی شرایط کار پول لباس غذا هزینه ایاب و ذهاب برای کارمند هست ایا برای کار هم هست ؟
واقعا کار خیلی پسندیدیه ای که تا اونجایی که امکان داره حق و حقوق کارگران زحمت کش افزایش پیدا کنه چه عیبی داره به جای 2 برابر بودن حقوق یکماه به عنوان عیدی، 5 برابر حقوق یکماه به عنوان عیدی کارگر باشه!!! فکر نمی کنم هیچکس باشه از حمایت مالی از کارگرها بدش بیاد. ولی تو رو خدا یه کی هم پیدا بشه به فکر تولید کننده های بخت برگشته باشه ، به نظر شما یه تولید کننده که اصطلاحا به آنها کارفرما گفته می شود و در اصل آنها کارآفرین و مجاهدان اقتصادی میباشند با این اوضاع بحرانی اقتصادی ، با این افزایش محسوس حامل های انرژی و عدم اختصاص یارانه ها به بخش تولید ، افزایش قیمت مواد اولیه ، سود و جریمه سرسام آورتسهیلات بانکی ، عدم وجود نقدینگی و ... آیا تولید کننده گان می توانند شب عید فقط حقوق اسفند کارگران را پرداخت کنند؟!! نه به خدا . اینو بدونید اگه اوضاع به همین منوال ادامه پیدا کنه باید فاتحه تولید رو خوند و این یعنی بیکاری و یعنی که دیگه کاری نیست که شب عید ، عیدی در کار باشه!!!!!!
پاسخ ها
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
کارگرها راضیند شرایط ادامه کارشون پایدار باشه ، بیمه باشند ، عیدی هم در کار نبود عیبی نداره! اما با این اوضاع رفته رفته همه کارگاهها تعطیل میشند و زندگی کارگرها تلخ میشه!!!
سلیمان
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۹
علی جان سلام از اینکه چیزی گیر نیروی کار( کارگران) بیاید خوشحالی ممنون ولی عزیزم تولید کنندگان هم باید مشگلشان را با مسولین مربوطه حل کنند اگر سرمایه گزاری مجاهدت اقتصاد ی؟ قلم داد شود بدانید بدون نیروی کارجهاد شما بی نتیجه خواهمانداگر کارکنان شما راضی باشند مطمعن باشید تولیدات شماهم زیاد خواهد شد و خدا هم بهکسب وکارتان برکت میدهد در همه حال خدا رافراموش نکید روزی کارکنان هر تولیدی فقط دست خدا است تو نیکی کن در دجله انداز خلق نداند خدا میداند =-== کارگر سابق کار فر مای حال (سلیمان)
امين
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
دوست عزيز كل حقوق و دستمزد كارگران يك واحد توليدي 4 در صد هزينه را شامل مي شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
شما نگران توليد كننده ها نباشيد اونها خوب كار خودشون را بلد هستند. مگر چند درصد توليدكننده ها حقو حقوق قانوني كارگرها را ميدهند كه شما اينجوري برايشان حرص می خورید.
عيدي كارمندان را مثل كارگران کنید چرا همیشه از اونطرف میافتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
خدا را شکر در طول سال از همه جور نعمات برخوردارید دیگه ....
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
راست میگه به خدا
ما کارمند های بخش خصوصی نداشتن تمکاناتمون با کارگرهاست عیدیمون با کارمندا حقوقمون هم حداقل اداره کار
اینم دلخوشی کارگران بود که میخواهید بگیرید -اگه اینجوره چرا حقوق و اضافه کار کارگران زحمت کش مثل کارمندان نیست -جناب تصمیم گیر حقوق کارگر سر وقتش بدین عیدی ÷یش کش
با سلام
اقا تو رو خدا همین یکی رو کم داشتیم یکی یه کاری کنه تو رو به همین روزهای عزیز
با سلام خواهشمندم دراین جلسات که در مورد کارگران تصمیم گیری میکنید در مورد کارکنان ارتباطات راه دور مخابرات یعنی مایکروویو که به علت تشعشع امواج در محل کارشان به سرطان خون مبتلا میشوند که در این خصوص هیچگونه حقی تحت عنوان حق تشعشع به انها پرداخت نمیشود فکری بکنید
عیدی کارگران مستقر در ادارات چندین سال است که قطع کرده اند خداوندا خودت به فریاد این کارگران قراردادی برسد که نه رسمی می کنند و نه عیدی می دهند
شوراي كارگري- لغو اسنخدام موقت- برابري كارگر و مدير ربرابر قانون- لغو شيفتهاي شبانه بلند 12 ساعته - كاهش ساعت كارگري همانند كشورههاي اروپايي از 44 به36 ساعت- طرح طبقه بندي مشاغل- ارتقاي حقوق كارگران متناسب با زندگي و رفاه عمومي و مبارزه با برده داري نوبن در شركتهاي شخصي و ... تكليف چي ميشه
تو را بخدا دست از سر كچل اين قشر زحمت كش كارگر برداريد الكاد لعياله كالمجاهدي في سبيل اللهاگه ميخواهين عيديشون زياد كنيد مگر نه تثبيتش كنيد عيدي سالهاي قبل را
عيدي كارگرامثل كارمنداباشه خوبه ولي بشرطي كه تمام مزاياي كارمنداراهم به كارگرابدهند....
در صورتی میتونید عیدی کارگرها رو مثل کارمندها تعیین کنید که بیمه و مالیات کسر شده را نیز مثل کارمندها کم کنید بیمه و مالیاتی که از کارگرها در هر ماه کسر میشه چند برابر بیمه و مالیات کارمندهاست . اگه راست میگید فرمول بیمه و مالیات حقوق کارگرها را تغییر بدید.
قانون اصلاح کار یعنی اینکه بجای اینکه وضع کارگر اصلاح بشه بدتر بشه از دید شما؟؟ اصلا ما اصلاحات نمی خواییم یه عیدی واسه کارگر بینوا مونده بود اونهم هر سال کم و کمتر کنید ما که تا بحال سه برابر حقوق عیدی نگرفتیم نه حقوق بالایی داریم نه مزایایی
با سلام.
پيشنهاد خيلي خوبيه فقط شرايط رفاهي و امنيت شغلي كه براي كارمندا هست براي كارگران هم فراهم كنيد.
ما يك گروه از نيروهاي پيمانكار هستيم كه با توجه به راه هاي فشاري كه قانون در اختيار كارفرما گذاشته مجبور به عقد قرارداد ساعتي بدون دريافت سنوات،حق مسكن،اياب و ذهاب و باقي مزايا شده ايم.
مديريت بحران =وقتي نمي تواني اعتراض كارمندان را جواب بدهيم پس مبلغ عيدي كارگران مياريم پايين وضعيت اشتغال كه خيلي خوب نيست از طرفي قانونه به قانون بايد احترام گذاشت ولي حق الناس چي ميشه ؟ يعني وقتي كارفرما با من قرارداد بسته هزينه عيدي را در درامد طي سال من حساب كرده ولي مي خواسته اخر سال به من بده
ولي اگر امسال قانون بشه تكليف اين جماعت چي ميشه
حقوق کارگران رو اصلاح کنید عیدی پیش کش تون
سلام ،حساب 16-20 سالي که کارمندها پول خرج ميکردند وتحصيل ميکردند وکارگرها کار مي کردند وپول در مي آوردند را بکنيد بعد ببينيد کارگرها نفع کردند يا کارمندها؟مزايايي که به کارمندها ميدادند مثل بن کارمندي وجيره ماه رمضان وعيد هم که چند سالي است قطع شده .حقوق يک کارمند ليسانسيه با 15 سال سابقه وتجربه کاري هم چيزي نزديک 400000 تومان است که کمتر از دريافتي کارگران است پس اختلاف دريافتي عيدي وپاداش پايان سال براي چه ؟اين عين بي عدالتي و ظلم به کارمندان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۹/۱۰
دوست عزیز هر 365 روز سال ترسم از این است بیکار نشوم از 7 صبح تاا7 شب کار می کنم حتی روزهای جمعه وتعطیل بدون اضافه کاری قانون نیز قدرت دفاع از ما ندارد که کار فرما حتی بیمه ام را درست واریز کند
به خدا فقط یک چهارم حقوق رو به ما عیدی می دهند!! کی باید رسیدگی کنه ؟!
کدوم کارمند اندازه یک کارگر کار می کنه هر اداره که میری کارمندان یا تلفن یا صبحانه یا ناهار یا دارن با هم حرف میزنن حقوق سر ماه اضافه کار مشخص همه چی به جا اما کارگر کدوم اینا رو داره قرار داد که هرچی کارفرما حال کنه بستگی به نظر اون داره حقوق که هر وقت دوست داشته باشن میدن خوب اینم عدالت
من فقط موندم این مبلغ خواروبار که ( 800 ) ریال معادل هشتاد تومان در فیش حقوقی کارگرهای امثال ما هست چیه ؟ واقعا" الان این پول یه آدامس میکنه یا کفاف تایپ و آن جوهر چاپگر اینجور فیشها هست یا نه ، لطفا" از صاحب نظران پرسیده شود . ممنون
در قانون کار باید به وضوح قید گردد که شرکتها و موسساتی که در سال مالی زیان ده بودند از پرداخت هر گونه پاداش و عیدی معاف باشند و دولت محترم از محل صندوق توسعه ملی عیدی و پاداش پایان سال کارگران و کارکنان شرکتها و موسسات بخش خصوصی زیان ده را پراداخت نموده و به نوعی عدالت را در کشور اجرا و اهداف صنوق را نیز که برای کمک و پایداری بخش خصوصی تشکیل شده ، مکحقق نماید .
عزیزان من کارمند رسمی دولتی وبیش از چهارده سال رییس اداره بوده ام با سی سال خدمت دولتی بازنشسته شده ام حقوق دوران بازنشستگی من نصف حقوق یک کارگر ساده هم نیست چرا کارگران عزیز فکر میکنند کارمندان خوشبخت هستند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل