بازدید 6015

باکو؛حیاط خلوت رژیم صهیونیستی

کد خبر: ۲۰۶۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۱ 28 November 2011
تلاش برای جاسوسی از ایران، رژیم صهیونیستی را مجبور کرده است تا با نزدیک شدن به کشورهای هم مرز با ایران، هم زمینه را برای امور جاسوسی مهیا کند و هم اینکه نفوذ خود را در کشورهای مسلمان منطقه بیش از پیش مستحکم نماید.

به گزارش «بولتن» جمهری آذربایجان با بیش از 600 کیلومتر مرز مشترک با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری استراتژیک در سیاست بین الملل رژیم صهیونیستی محسوب می شود.

این در حالی است که دولت لائیک باکو که از خطر اسلامگرایان شیعی و نفوذ ایران  هراس دارد، به شدت در رابطه با رژیم صهیونیستی احساس نیاز می کند.

همین احساس نیاز نیز باعث شده است تا باکو حیاط خلوت رژیم صهیونیستی در منطقه شود و این کشور به راحتی بتواند هر اقدامی را علیه ایران به عنوان مهمترین دشمن خارجی  خود در آذربایجان به منصه ظهور برساند.

یکی از اقدامات رژیم صهیونیستی در آذربایجان، راه اندازی کارخانه های شراب سازی در جنوب این کشور است تا بدین طریق امکان جاسوسی بر علیه ایران برای اسرائیل آسانتر گردد.

آزادی عمل صهیونیستها برای جاسوسی علیه ایران تا حدی است که یک دیپلمات سابق رژیم صهیونیستی که مدت بسیاری در قفقاز جنوبی خدمت کرده و به خوبی با وقایع این منطقه آشنا است، در رابطه با نوع ارتباط تل آویو - باکو با بیان اینکه «بین ما همکاری در زمینه فنی ـ نظامی وجود دارد و مأمورین اطلاعاتی ما در آذربایجان چنین احساس می‌کنند که در خانه خود هستند، تصریح کرد: علاوه بر این، آذربایجان به نوعی "سکوی جاسوسی" برای نیروهای امنیتی اسرائیل تبدیل می‌شود که به مرزهای ایران دست یابند».

این اعترافات در حالی است که اسناد محرمانه وزارت خارجه آمریکا مبین این مساله اند که اسرائیل حداقل چهار سال است که از خاک آذربایجان علیه ایران برای جاسوسی استفاده می کند.

روزنامه العرب الیوم چاپ لندن چندی پیش در گزارشی در این باره نوشت: در سند سفارت آمریکا در باکو که در ماه ژانویه ۲۰۰۹ به واشنگتن فرستاده شده به سفر واحد علی اف مشاور نظامی و امنیتی رئیس جمهوری آذربایجان به فلسطین اشغالی به بهانه درمان و امضای توافقنامه امنیتی با اسراییل در این سفر اشاره شده است.

این روزنامه با اشاره به فروش اسلحه به باکو و ساخت هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین طبق سند سفارت آمریکا می افزاید: اسرائیلی ها بر اساس این توافق‌نامه از خاک آذربایجان علیه ایران جاسوسی می‌کنند.

یکی از آخرین اقدامات جاسوسی رژیم صهیونیستی علیه ایران را می توان ترور شهید علی محمدی استاد فیزیک دانشگاه تهران برشمرد.

عامل قتل این استاد دانشگاه در اعترافات خود در داداگاه به صراحت از ارتباط با ماموران موساد در آذربایجان پرده برداشته است.

جمالی فشی درباره  چرایی سفر به باکو گفته بود: اولین بار با یکی از مسئولان سرویس اطلاعاتی اسراییل در آنتالیای ترکیه ملاقات داشتم. در آذربایجان نیز یکی از مسوولان رده‌ بالای موساد دو بار با من ملاقات حضوری داشت که مراحل سفر به اسراییل را - به زبان عبری که به فارسی ترجمه می شد- برای من توضیح داد.

متهم در توضیحات بیشتر در این خصوص می گوید: بعد از حضور سه چهار روزه در باکو باید لوازمی را تهیه می‌کردیم که پس از تهیه این لوازم و گذشت سه چهار روز از فرودگاه باکو به اسراییل سفر کردیم. در آنجا با شخصی که مسئول آموزش عملیات بود ملاقات کردم که وی مرا به یک هتل منتقل کرد و از فردای آن روز آموزش‌ها شروع شد.


وی همچنین در صورت موفقیت آمیز بودن این ترور از تداوم این عملیاتهای تروریستی گفت و افزود: آموزش‌هایی را فرا گرفته بودم تا بعد از دکتر علی‌محمدی اقدام به ترور دکتر شهریاری کنم.

هر چند که درایت سربازان گمنام امام زمان در شناسایی این تروریست مانع از آن شد که وی دومین دانشمند ایرانی را به شهادت برساند ولیکن احتمال نقش داشتن جمهوری آذربایجان در همراهی با موساد برای ترورشهید دکتر شهریاری، دور از ذهن نیست.

 موساد به وسعت جمهوری آذربایجان

براساس این گزارش، نفوذ اطلاعاتی موساد در جمهوری آذربایجان تا جایی است که حتی حفظ امنیت الهام علی اف رئیس جمهور این کشور بر عهده نیروهای اطلاعاتی اسرائیل است. این در حالی است که به تازگی اسنادی در این کشور افشا شده است که ماموران موساد در قالب مدیران و کارکنان شرکت های مالی، نظامی، خدماتی، و عمرانی به دنبال جاسوسی علیه دیگر کشورها از باکو هستند.

سکوت جمهوری آذربایجان در برابر جاسوسی رژیم صهیونیستی در حالی است که باکو به تازگی به دنبال اسکان عوامل منافقین و پژاک در خاک جمهوری آذربایجان است. حضور این دو گروه تروریستی در آذربایجان بر این اساس صورت خواهد گرفت که اقدامات اطلاعاتی و تروریستی علیه ایران افزایش یابد تا دیگر نیازی به آموزش نیرو در داخل خاک رژیم صهیونیستی برای انجام عملیات های تروریستی نباشد.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل