بازدید 36718

رویارویی روسیه و آمریکا در آب‌های سوریه

به دنبال فرستادن ناو جورج بوش به آب‌های مدیترانه، روسیه یک کشتی دیگر به سه کشتی خود در آب‌های سوریه افزود؛ رویارویی روسیه و آمریکا در آب‌های سوریه، شدیدترین برخورد این دو قدرت پس از پایان جنگ سرد است. روسیه در این باره به ناتو، اتحادیه عرب و آمریکا هشدار داده است.
کد خبر: ۲۰۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۱۰ 27 November 2011
سرویس بین‌الملل ـ به دنبال ورود سه کشتی جنگی روسیه به آب‌های سوریه در هفته گذشته به آب‌های روسیه، آمریکا نیز ناو «جورج اچ دبلیو بوش»، را به آب‌های سوریه فرستاده است و تحلیلگران بر این باورند که رویارویی آمریکا و روسیه در آب‌های سوریه، بزرگترین رویارویی این دو کشور پس از پایان جنگ سرد بوده است.

بنا به گزارش «تابناک»، در همین حال که آمریکا خود را آماده حمایت از هر گونه عملیات نظامی علیه بشار اسد کرده، مسکو به آمریکا، ناتو و اتحادیه عرب گفته است که وی اجازه نمی‌دهد، آنان بلایی را که بر سر معمر قذافی و لیبی آورده‌‌اند، دوباره در سوریه و درباره بشار اسد تکرار شود.

در این باره، سایت «دبکافایل» گزارش داده است که آمریکا، نیروهای خود را در آب‌های سوریه به حالت آماده‌باش درآورده است تا در صورت هر گونه دخالت نظامی از سوی اتحادیه عرب و یا ترکیه، بتواند چتری حمایتی برای پشتیبانی از متحدان خود همچون اردن و ترکیه و اسرائیل در برابر حملات تلافی جویانه احتمالی سوریه فراهم کند.

انتشار این اخبار در حالی است که به تازگی آمریکا و روسیه، وارد یک جنگ نسبتا شدید درباره سپر دفاع موشکی آمریکا در اروپا شده‌اند و روسیه، آمریکا را تهدید به استقرار موشک‌های خود در مرز با اروپاییان کرده است.

گفتنی است، در اوایل دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، این دو کشور حتی توانستند با رسیدن به یک تفاهم، قرارداد جدیدی را به نام «استارت» برای خلع سلاح متقابل با هم امضا کنند، ولی با وجود این، مسأله لیبی و هم‌اکنون سوریه میان این دو کشور تنش‌هایی پدید آورده که ممکن است در روز‌های آینده، این تنش‌ها شدیدتر و گسترده‌تر هم شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار