بازدید 2604
اقتصاد جهان در هفته‌ای که گذشت؛

از مهاجرت یونانی تا رکود آلمانی

رکود آلمانی فرا رسید / داستان تصرف ساختمان انگلیسی چه بود / اقتصاد مصر دوباره در خطر / مجارستان خواستار دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا شد / تولیدات صنعتی چین کاهش یافت / انتقاد روسیه از موضع آمریکا، انگلیس و کانادا / اندونزی رکورد سفارش بویینگ را شکست.
کد خبر: ۲۰۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰ 26 November 2011
سرویس اقتصادی ـ تصرف یک بانک سویسی در لندن، تصرف نیروگاه‌های برق توسط کارگران یونانی و شکل‌گیری موج مهاجرت در این کشور، افت شدید در بورس مصر، رسیدن رکود اقتصادی به آلمان و درخواست کمک مجارستان از اتحادیه اروپا و شکستن رکورد خرید بویینگ توسط اندونزی، اهم اخبار هفته گذشته در اقتصاد جهان بودند.

به گزارش «تابناک»، در پی تشدید شرایط بد اقتصادی برای خانواده‌های یونانی موج مهاجرت مردم این کشور به بلغارستان شکل گرفت. گفتنی است، اوضاع اعتراضات در یونان به محض شکل گیری دولت جدید از سر گرفته شده و به تازگی کارگران معترض اقدام به تصرف چند نیروگاه کرده‌اند.

رکود آلمانی فرا رسید

بروز مشکلات در اقتصاد آلمان، این نگرانی را در بازارهای مالی جهان افزایش داده است که اروپا به این زودی‌ها از بحران مالی بیرون نخواهد شد.

مزایده اوراق بهادار توسط دولت آلمان با شکست روبه‌رو شد و تقاضا برای خرید این اوراق به پایین‌ترین سطح در یک دهه اخیر رسید.

این در حالی است که بوندس بانک آلمان در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد، رشد اقتصادی این کشور در سال آینده، به کمتر از 0.5 تا یک درصد خواهد رسید.


داستان تصرف ساختمان انگلیسی چه بود؟

فعالان ضد سرمایه‌داری لندن با تصرف ساختمان متروکه بانک سوئیسی «یو.بی.اس» این محل را به عنوان یک مرکز سازماندهی فعالیت‌های خود برگزیدند.

معترضان ضد سرمایه‌داری با اشغال ساختمان خالی بانک سوئیسی «یو.بی‌.س» در لندن، طی مراسمی رسما این مکان را به عنوان سومین مقر خود در این شهر برگزیدند. در این مراسم ساختمان بانک «یو.بی.‌اس» به بانک افکار و ایده ها تغییر نام یافت.

اقتصاد مصر دوباره در خطر

با تشدید بحران و ناامنی به دلیل درگیری‌های التحریر، بورس مصر یک بار دیگر تعطیل شد؛ این مسأله به افت شدید شاخص‌های بورس مصر منجر شده بود.

مجارستان خواستار دریافت کمک مالی اتحادیه اروپا شد

در سال 2008 میلادی، مجارستان نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا بود که بسته نجات مالی صندوق بین‌المللی پول را دریافت کرد.

در هفته گذشته، بار دیگر دولت مجارستان برای دوری از ورشکستگی، رسما خواستار دریافت کمک‌های مالی از اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول شد.

تولیدات صنعتی چین کاهش یافت

مؤسسه مالی «اچ اس بی سی» در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد: کاهش تقاضای خارجی تأثیر بسیاری در افت فعالیت‌های صنعتی چین داشته است.

میزان فعالیت‌های صنعتی چین در ماه نوامبر به پایین‌ترین حد در 32 ماه اخیر رسیده و همین، موجب تشدید نگرانی‌ها درباره وضعیت اقتصادی جهان شده است.

انتقاد روسیه از موضع آمریکا، انگلیس و کانادا

تحریم‌ها مغایر با تفاهم‌های موجود میان اعضای گروه پنج به علاوه یک است و افزون بر آن، با قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران تناقض دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از اقدام آمریکا، کانادا و انگلیس و اعمال تحریم یک جانبه علیه ایران به شدت انتقاد کرد.

«الکساندر لوکاشویج» گفت: مسکو بر این باور است که افزایش تحریم‌ها علیه تهران، موجب تشدید تنش‌ها درباره ایران می‌شود.

اندونزی رکورد سفارش بویینگ را شکست

شرکت بوئینگ، بزگترین سفارش تجاری خود را با دریافت 230 فروند هواپیما به ارزش 21.7 میلیارد دلار از شرکت اندونزیایی «لایون ایر» دریافت کرد.

هواپیمایی «لایون ایر» در این باره اعلام کرد که قراردادی برای سفارش 201 فروند هواپیمای 737 MAX و 29 فروند هواپیمای 900-737 ER امضا کرده است.

«روسدی کیرانا» افزود: این 230 فروند هواپیما بیش از 21 میلیارد دلار ارزش دارند و ناوگان هواپیمایی لایون ایر را کامل خواهند کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر