بازدید 32104

تلویزیون برای پوشش اخبار «سوریه» چه کرده است؟

از نظر رسانه‌اي، صدای و سیمای ایران مي‌توانست در ماجرای سوریه، خط معتدل‌تري را دنبال و واقعيت‌ها را منتقل می‌کرد. خشونت برخی از نظامیان را نشان داده و در كنار آن سلاح‌هايي را كه در دست معارضين است، نيز نشان می‌داد و برای مردم ایران روشن می‌کرد که چه کسانی معارضان سوری را تجهیز و سازماندهی کرده‌اند.
کد خبر: ۲۰۵۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۲ 25 November 2011
سرویس سیاست خارجی - از نظر رسانه اي ، صدای و سیمای ایران  مي توانست در ماجرای سوریه ، خط معتدل تري را دنبال كرده و واقعيت ها را منتقل می کرد . كشتار مردم را نشان داده و در كنار آن سلاح هايي كه در دست معارضين است را نيز نشان می داد  و برای مردم ایران تبیین می کرد که چه کسانی معارضان سوری را تجهیز و سازماندهی کرده اند.

به گزارش «تابناک» ، «علی جنتی»، سفیر سابق ایران در کویت ،  با اشاره به کم کاری تلویزیون درباره پوشش حوادث سوریه گفت :  از سوي ديگر ایران براي بيرون رفتن رژيم بشار اسد از بحران کنونی به آن کشور کمک کند . بهترين كمكي كه ايران مي تواند به سوريه بكند اين است كه رژيم بشار اسد را از اين فضاي نظامی امنيتي خارج ودر عين حال بين رژيم حاكم سوريه و اسلام گرايان ميانجي گري كند.

وی همچنین درباره گوه های مخالف اسد هم گفت من اعتقاد ندارم که اخوان المسلمین مهمترین اپوزیسیون سوریه است ،اخوان المسلمین بخشی از معارضین هستند و ده ها گروه دیگر نیز در آنجا فعال هستند . در سوریه سلفی ها حضور دارند که با اخوان المسلمین اختلاف دیدگاه دارند ،سوسیالیست ها، کمونیست ها، و لیبرال ها هستند و ما اطمینان نداریم که اگر رژیم اسد برود رژیم دیگری که بر سر کار می آید از مقاومت لبنان وفلسطین حمایت کند.

از سوی دیگر حتی اگر اخوان المسلمین بر سر کار آیندبه خاطر گرایش های خاص مذهبی شان حاضر نیستند از مقاومت لبنان حمایت کنند.اما حکومت فعلی سوریه نشان داده است که در برابر اسراییل کاملا مقاومت کرده وهرگز سازش نکرده است. در همین حال باید دید چه کشور هایی دنبال ساقط کردن رژیم بشار اسد هستند و ما بر اساس این موضوع مواضع خود را تعریف کنیم .در این شرایط جمهوری اسلامی تنها کمکی که می تواند بکند این است که سوریه را از فضای امنیتی و نظامی خارج کند و راهی برای آشتی بین حاکمیت ومردم سوریه بیابد.

وی همچنین افزود که اگر چه برخی از پل ها برای بشار اسد خراب شده است و چه بسا اصلاحات نتواند کاملا جوابگو باشد اما ما نمی توانیم در برابر مساله مقاومت بی تفاوت باشیم و دستاوردهای چندین ساله را نادیده بگیریم. تنها جایی که اسراییل در منطقه به ذلت کشیده شد در لبنان بود. هم زمانی که مجبور شد از لبنان عقب نشینی کند و هم در طی جنگ 33 روزه.تمام شواهد حاکی ازاین بود که آنها در لبنان شکست خورده اند و این شکست معلول ائتلاف و همکاری بین ایران ،سوریه و حزب الله بود. اکنون غرب به دنبال شکستن این ائتلاف است و ما نباید اجازه بدهیم که این ائتلاف شکسته شود.

وی در پایات و در مورد برگزاری انتخابات در سوریه و پیروزی احتمالی گروه های مختلف گفت : سنی ها اعم از کرد ها و عرب های سوریه 74 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند .حدود 13 درصد از جمعیت علوی هستند .10 درصد را مسیحیان تشکیل می دهند.جامعه درزی سوریه هم 3 درصد از جمعیت سوریه را تشکیل می دهد .

در این شرایط از آنجا که اکثریت قاطع جمعیت اهل سنت هستند ،طبیعتا اخوان المسلمین با گرایش های اسلامی که دارد جایگاه بیشتری در سوریه دارد. پس از این نیز اگر انتخاباتی صورت بگیردبه احتمال زیاد اخوان المسلمین اکثریت آرا را از آن خود می کند.در مورد عبدالحلیم خدام به نظر نمی رسد نفوذ زیادی در سوریه داشته باشد . اول اینکه اکنون او حزبی ندارد ،از سوی دیگر اگر چه او از بدنه حکومت جدا شده است اما عامه مردم سوریه او را جزو عناصر وابسته به رژیم گذشته می دانند ولذا با آمدن او موافق نیستند.

منبع : ملت ما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها