بازدید 5380
یک عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

دولت بودجه را واقعی نمی‌بندد

دولت پیش‌بینی دوران طلایی را می‌بیند، در حالی که مجلس به دنبال پیش‌بینی‌های منطقی است. دولت باید بگوید که چرا کسری بودجه دارد. مشکل از اینجا ناشی می‌شود که سرمایه‌گذاری روی منابع انجام نمی‌شود و دولت تنها به دنبال بهره‌گیری از منابع است.
کد خبر: ۲۰۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۷ 07 December 2011

سرویس مجلس ـ دولت منابع طرح‌های پیشنهادی خود را تعیین می‌کند؛ البته این منابع از درآمدهای نفتی و دیگر منابع تأمین می‌شود، ولی دولت موظف است این منابع را تأمین کند و مجلس وظیفه‌ای در این زمینه ندارد، ولی در مجلس نیز کارهایی انجام می شود، از جمله کارهایی که در دیوان محاسبات انجام می‌گیرد.

به گزارش «تابناک»، عبدالله کعبی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: اگر دولت کسری بودجه بیاورد، خود باید پاسخگو باشد. مجلس بودجه را بر پایه آنچه دولت پیشنهاد داده است، مصوب می‌کند و نیز تلاش کرده است بودجه واقعی‌تر باشد، چرا که برخی پیشنهاد‌های دولت تحقق پیدا نمی‌کند و این تحقق نیافتن درآمدهاست که باعث تعطیلی پروژه‌ها و یا باعث مسایلی شود می‌شود که پروژه‌ها در زمان طولانی‌تری به بهره‌برداری برسد و این موضوع، باعث می‌شود، پروژه‌ها در زمان بهره‌برداری کارایی لازم را نداشته باشند. پروژه‌های سدسازی، راه‌ها و اتوبان‌ها و کارخانجات و ... عمدتا سال‌ها به طول می‌انجامد و دلیل آن این است که دولت بودجه را واقعی نمی‌بندد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت پیش‌بینی دوران طلایی را می‌بیند، در حالی که مجلس به دنبال پیش‌بینی‌های منطقی است. دولت باید بگوید، چرا کسری بودجه دارد. مشکل از اینجا ناشی می‌شود که سرمایه‌گذاری روی منابع انجام نمی‌شود و دولت تنها به دنبال بهره‌گیری از منابع است، در صورتی که اگر سرمایه‌گذاری روی منابع انجام شود، درآمدهای پیش‌بینی شده تحقق خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر