بازدید 22804
سرنوشت آخرین نفر از «چهار قلوهای» معروف:

مقصد بعدی «دیکتاتور یمن» کجاست؟

آخرین نفر از چهارقلوهای معروف عربی به جای محاکمه و مجازات با تعیین پیش شرط و دریافت تضمین‌هایی، قدرت را به معاونش واگذار کرده است. صالح نیز مانند چهار دیکتاتور دیگر هیچ گاه به ملتش پاسخگو نخواهد بود، ولی بر خلاف تصور افکار عمومی، مقصد بعدی وی عربستان و ریاض نخواهد بود و او به کشور دیگری خواهد رفت.
کد خبر: ۲۰۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۸ 24 November 2011
سرویس بین‌الملل ـ علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور یمن که روز گذشته با امضای توافق‌نامه‌ای در ریاض با حضور نمایندگانی از اتحادیه اروپا و آمریکا، به ظاهر قدرت را به معاونش واگذار کرده است، به سوی نیویورک پرواز خواهد کرد.




به گزارش «تابناک»، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل اعلام کرده است که وی با مطرح کردن پیش‌شرط‌هایی پس از امضای موافقتنامه
انتقال قدرت برای درمان و معالجه به نیویورک خواهد رفت.

صالح که بیش از سی سال در یمن حکومت کرده است، شرط کناره‌گیری خود از قدرت را برقراری مصونیت سیاسی خود و نزدیکانش گفته است؛ شرطی که اگر محقق شود، باید گفت که صالح از معدود دیکتاتورهایی است که در آستانه سقوط برای خود و خانواده اش مصونیت سیاسی خواهد گرفت.



علی عبدالله صالح به همراه حسنی مبارک، بن علی و معمر قذافی، رهبران چهار قلوی عربی هستند که در عکس معروف رهبران عرب در ردیف نخست قرار داشتند، نکته جالب این که هیچ کدام از این چهار تن در نهایت به مردم خود بابت جنایت انجام داده پاسخگو نشدند.

حسنی مبارک در پناه شورای نظامی و آمریکا قرار گرفت و هر ماه دادگاه و حکم آن به تعویق می‌افتد تا شاید در این میان، مبارک به خاطر بیماری از دنیا برود. معمر قذافی با اینکه دستگیر شد، با هدایت نیروهای فرانسوی به قتل رسید، بن علی در عربستان پهلو گرفت و صالح نیز به نیویورک خواهد رفت.




هرچند یمن کشوری فقیر با نزدیک به ۲۵ میلیون جمعیت است، این کشور برای آمریکا و متحدان عربی حاشیه‌ خلیج‌فارس اهمیتی راهبردی دارد. یمن در نزدیکی مهمترین حوزه‌های نفتی در خلیج‌فارس و خطوط بین‌المللی کشتیرانی است.

لیبی به دلیل منابع نفتی‌اش حفظ می‌شود، مصر برای موقعیت سیاسی و استراتژیکش، بحرین برای میزبانی از ناوگان پنجم آمریکا و یمن برای نظارت بر خطوط بین‌المللی کشتیرانی و حفظ عربستان و اما مردم چه؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر